  • 1. Data: 2012-09-18 09:59:12
    Temat: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: o...@g...com

    Witam

    Pracujemy z kolega nad pewna aplikcja do smartfonow. Podchodząc do tematu
    optymistycznie, zakładamy że przyniesie ona jakiś tam dochodzik z reklam.

    Ja mam jednoosobową działalnośc w UK i tu właśnie mieszkam, kolega jest rezydentem
    Polski.

    Wpływy z reklam będą najprawdopodobniej lokowane na moim brytyjskim koncie. Ze
    względu na korzystniejszy system podatkowy, kolega wolałby aby i jego dola
    przechodziła przez brytyjski system, z pominięciem polskiego US.

    Może ktoś się orientuje, czy jeśli uczynię kolegę współdyrektorem mojej działalności
    gospodarczej w UK, mimo że kolega przez większą częś roku siedzi w Polsce, urząd
    skarbowy będzie w ogóle miał prawo opodatkowac pieniądze z UK?

    Czy istnieje jakaś zależnośc między miejscem zarejestrowania działalności a miejscem
    stałego pobytu osoby?

    Jak wg was byłoby najkorzystniej pod względem podatkowym rozwiązac tę kwestię?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-09-18 10:42:03
    Temat: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.09.2012 09:59, o...@g...com pisze:
> [...]
    Polsce, urząd skarbowy będzie w ogóle miał prawo opodatkowac pieniądze z UK?

    Sprawa nie jest zagmatwana, jest bardzo prosta.

    To gdzie on jest dyrektorem, nie ma żadnego znaczenia. Osiąga dochód, a
    jednocześnie mieszka w Polsce. Więc w Polsce musi ten dochód opodatkować.

    > Czy istnieje jakaś zależnośc między miejscem zarejestrowania działalności a
    miejscem stałego pobytu osoby?

    Nie ma. Tj możesz stale przebywać w jednym miejscu, czasowo w innym.
    Działalność co do zasady rejestruje się w tym samym miejscu w którym się
    mieszka, ale praktyka bywa inna :)

    > Jak wg was byłoby najkorzystniej pod względem podatkowym rozwiązac tę kwestię?

    Nie przychodzi mi do głowy inny sposób jak "robić tak żeby się polski US
    nie dowiedział". Przy małych kwotach powinno to być w miarę proste.

    p. m.

  • 3. Data: 2012-09-18 15:53:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-18 10:42, m pisze:

    > To gdzie on jest dyrektorem, nie ma żadnego znaczenia. Osiąga dochód, a
    > jednocześnie mieszka w Polsce. Więc w Polsce musi ten dochód opodatkować.

    Nie on osiąga dochód, tylko brytyjska spółka Ltd. Co innego, jeśli
    zastanawiamy się, jak ten dochód "przekazać" dyrektorowi.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-09-18 16:14:44
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.09.2012 15:53, Liwiusz pisze:

    > Nie on osiąga dochód, tylko brytyjska spółka Ltd. Co innego, jeśli
    > zastanawiamy się, jak ten dochód "przekazać" dyrektorowi.

    No założyłem że mowa jest o dochodzie który on koniec końców uzyskuje.

    Jeżeli chcemy zrobić to legalnie, to spółka musi jakoś wypłacić tą kasę
    swojemu dyrektorowi.

    Jeżeli półlegalnie, to spółka może np. pożyczyć na wieczne oddanie
    swojemu dyrektorowi, bądź kupić od niego weksel.

    Jeżeli nielegalnie - to właśnie kasa zostaje w spółce Ltd bądź jest
    wypłacona w całości wspólnikowi mieszkającemu w UK, a faktycznie trafi
    jakoś "pod stołem" do wspólnika mieszkającego w PL.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-09-18 20:00:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-18 16:14, m pisze:

    > No założyłem że mowa jest o dochodzie który on koniec końców uzyskuje.

    No [:)] ja właśnie założyłem coś zupełnie odwrotnego, że pytający chce
    "zalegalizować" taką właśnie formę zdobywania przychodów. Nie chce tego
    robić "jako Polak", tylko jako brytyjska Ltd. I jak US się spyta "a co
    to za niezarejestrowaną DG w tym internecie się prowadzi" to się
    pokazuje, że wcale nie niezarejestrowaną.

    A że potem "problem" z wypłatą? Boże, niech każdy ma takie problemy.
    Zresztą o czym my mówimy, o kilkudziesięciu, czy kilkuset zł
    miesięcznie? ("jakiś tam dochodzić z reklam").

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-09-18 20:31:07
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    >
    > A że potem "problem" z wypłatą? Boże, niech każdy ma takie problemy.
    > Zresztą o czym my mówimy, o kilkudziesięciu, czy kilkuset zł miesięcznie?

    Bo zyjemy w tej Banan Republik i bardziej prawdopodobne ze jemu szaraczkowi
    dobiara sie zlodzieje z US do tylka niz takiemu co zarabia setki milionow.
    To tak jak z bananagielda u nas- walkow na miliony nikt nie sciga ale goscia
    ktory manipulowal kilkuset akcjami z dwoch rachunkow kursem jakies spoleczki
    to przed sad zaprowadzili

  • 7. Data: 2012-09-18 21:59:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-18 20:31, Przemek pisze:
> [...]
    > ktory manipulowal kilkuset akcjami z dwoch rachunkow kursem jakies spoleczki

    Już nie chodzi o dobieranie się US do tyłka. Z niewiadomych powodów w
    Polsce jest ustawowy zakaz prowadzenia DG przy przychodach
    kilkadziesiąt/kilkaset zł miesięcznie, pod rygorem kary wynoszącej
    kilkukrotność przychodów.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-09-18 22:33:19
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-09-18 21:59, Liwiusz pisze:

> [...]
    > Polsce jest ustawowy zakaz prowadzenia DG przy przychodach
    > kilkadziesiąt/kilkaset zł miesięcznie, pod rygorem kary wynoszącej

    A ten z Amber Gold to jak pracował?

    --
    animka

  • 9. Data: 2012-09-19 10:09:51
    Od: o...@g...com

    W dniu wtorek, 18 września 2012 09:42:04 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]
    >

    > Nie ma. Tj możesz stale przebywać w jednym miejscu, czasowo w innym.
    >
    > Działalność co do zasady rejestruje się w tym samym miejscu w którym się

    Dzięki Panowie za dyskusję, dużo wartościowych informacji. Jeszcze tylko chciałem się
    dowiedzieć, jak US definiuje 'przebywanie w danym miejscu na stałe / tymczasowo"? Sam
    mam polski dowód tożsamości z polskim adresem zameldowania, ale większość czasu
    spędzam poza Polską, kolega odwrotnie. Jest jakiś stosunek dni w roku który definiuje
    pobyt stały i pobyt czasowy?

  • 10. Data: 2012-09-19 14:44:03
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > Polsce jest ustawowy zakaz prowadzenia DG przy przychodach
    > kilkadziesiąt/kilkaset zł miesięcznie, pod rygorem kary wynoszącej

    Liwiuszu na serio jest taki zakaz?
    To ten kraj jest bardziej popieprzony niz sadzilem.