  • 11. Data: 2006-01-07 18:54:19
    Temat: Re: Podatki z Irlandii w Polsce
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gosc A wrote:
    > Oczywiscie to ze pracowales w Ire (republice) a nie w Anglii (UK) ma
    > olbrzymie znaczenie i kto mowi inaczej musi sie douczyc.
    >
    > Nie wiem czy musisz wypelnic PIT - na pewno nie placisz zadnych podatkow (bo
    > pieniadze zarobione w Ire tylko zmienija podstawe opodatkowania do pieniedzy
    > zarobionych w Pl, a Ty nie masz dochodu w PL.) wiec bedzie to ew. pit
    > zerowy. Najlepiej sie spytaj w swoim urzedzie, na pewno nie musisz sie
    > martwic ;-)

    Jeszcze raz, bo namieszałem na początku.
    Jeśli nie miał dochodów w Polsce, to 0 zł pomnożene przez jakąkolwiek
    stawkę podatku choćby 50% da zero złotych.
    Zerowego pitu składać nie trzeba.

    Inaczej jest z Anglią i US, bo inne są umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania.
    Tam niestety zarobki zagraniczne musimy uwzględnić, odejmując kwoty
    wolne od podatku, obliczyć podatek, odjąć od niego podatek zapłacony za
    granicą i różnicę niestety dopłacić.
    Zwykle dopłacić bo podatek w Polsce niestety jest wyższy niż w Anglii,
    czy US.