  • 1. Data: 2006-01-05 20:06:03
    Temat: drukarka - EŚT - EW - KUP
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    (DG, KPiR, VAT)

    Kupno drukarki o wartości 400-500 PLN.
    Czy taką drukarkę koniecznie należy wciągnąć do jakiejkolwiek ewidencji?
    EŚT - trzeba, gdy wartość ŚT > 3 500
    EW - trzeba, gdy wartość ŚT > 1 500

    A jeśli wartość ŚT trwałego nie przekracza 1 500 PLN, to czy muszę ją
    gdziekolwiek ewidencjonować.
    Jeśli nie chcę jej amortyzować, to czy nie mogę jej po prostu potraktować
    bepośrednio jako KUP?
    Poprawcie jeśli się mylę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-06 07:22:45
    Temat: Re: drukarka - EŚT - EW - KUP
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Greg wrote:

> [...]
    > gdziekolwiek ewidencjonować.
    > Jeśli nie chcę jej amortyzować, to czy nie mogę jej po prostu

    Jeśli jest to typowa drukarka a nie np sieciowa z wbudowanym print
    serverem (pzry tej cenie to raczej niemożliwe) to taką drukarkę należy
    potraktować koniecznie jako rozbudowę komputera z którym będzie
    pracować. Nie może ona być samodzielnym ŚT. W ustawie możesz poczytać
    co robi się przy odpowiednich wartościach rozbudowy. Przy 500 PLN po
    prostu w koszty.

  • 3. Data: 2006-01-06 07:53:55
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    jureq wrote:
> [...]
    > pracować. Nie może ona być samodzielnym ŚT. W ustawie możesz poczytać
    > co robi się przy odpowiednich wartościach rozbudowy. Przy 500 PLN po

    Czy fakt takiej drobnej rozbudowy (albo np. wymiany monitora na inny,
    rozszerzenie pamięci itp) trzeba jakoś odnotować w EŚT, w której jest
    wpisany komputer?

    Pozdrawiam
    @

  • 4. Data: 2006-01-06 07:59:08
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    jureq wrote:
> [...]
    > prostu w koszty.

    Czy fakt takiej drobnej rozbudowy (albo np. wymiany monitora na inny,
    rozszerzenie pamięci itp) trzeba jakoś odnotować w EŚT, w sytuacji gdy:
    - komputer jest aktualnie amortyzowany,
    - został wpisany do EŚT i zamortyzowany od razu (<=3500),
    - jest wpisany do EW?

    Pozdrawiam
    @

  • 5. Data: 2006-01-06 08:19:40
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

> [...]
    > pracować. Nie może ona być samodzielnym ŚT. W ustawie możesz poczytać
    > co robi się przy odpowiednich wartościach rozbudowy. Przy 500 PLN po

    To w końcu jak - rozbudowa ŚT i amortyzować czy prosto w koszty?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-01-06 09:14:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Greg wrote:

    > To w końcu jak - rozbudowa ŚT i amortyzować czy prosto w koszty?

    Cytat z ustawy

    7. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość
    początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15,
    powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa
    cena nabycia przekracza 3.500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone,
    gdy suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę,
    rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym
    przekracza 3.500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w
    stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania,
    mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą,
    jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych
    i kosztami ich eksploatacji.

  • 7. Data: 2006-01-06 09:45:52
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > - komputer jest aktualnie amortyzowany,
    > - został wpisany do EŚT i zamortyzowany od razu (<=3500),

    A jesli sam komputer nie jest w EST (bo byl kupiony uzywany
    za 1000 zł jednorazowo w KUP), to chyba takie problemy
    mam z glowy?

    latet

  • 8. Data: 2006-01-07 09:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jan 2006, jureq wrote:

> [...]
    > serverem (pzry tej cenie to raczej niemożliwe) to taką drukarkę należy
    > potraktować koniecznie jako rozbudowę komputera z którym będzie

    Ale przepis wyklucza uznanie za ulepszenie (ową "rozbudowę")
    czegoś co jest rzeczą/częścią składową tańszą niż 3500 zł
    (wychodzi iż wydatki będące usługami się sumuje czyli liczy
    *inaczej*!).
    Cały pic polega na tym że jak się kupuje drukarkę RAZEM z kompem
    (albo dostatecznie blisko aby można było sugerować próbę "obejścia
    przepisów") albo chodzi o rzecz która jest niezbędna żeby do danego
    celu ST mógł być wykorzystywany (np. komp wykorzystywany interaktywnie
    musi mieć monitor albo coś w tym stylu ;)) - to wartość owego "dodatku"
    musi być doliczona do WP ST.
    Ale przyszłe "rozbudowy" traktowane są różnie w zależności od
    wartości....

    > Nie może ona być samodzielnym ŚT. W ustawie możesz poczytać
    > co robi się przy odpowiednich wartościach rozbudowy. Przy 500 PLN po
    > prostu w koszty.

    ...ano :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-01-07 09:32:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jan 2006, ajt wrote:

    > Czy fakt takiej drobnej rozbudowy (albo np. wymiany monitora na inny,
    > rozszerzenie pamięci itp) trzeba jakoś odnotować w EŚT, w sytuacji gdy:

    ...nie, bez względu na sytuację :)
    (mowa o DROBNEJ rozbudowie)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-01-07 09:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jan 2006, latet wrote:

    > A jesli sam komputer nie jest w EST (bo byl kupiony uzywany
    > za 1000 zł jednorazowo w KUP), to chyba takie problemy
    > mam z glowy?

    Jak chodzi o "drobną rozbudowę" to ich nigdy nie ma :)

    Jak chodzi o "średnią rozbudowę" to też jest prostu, bo
    ów zakup idzie do EW (wbrew wrażeniom EW to nie "tanie
    ST", tam się wpisuje WSZYSTKIE "składniki rzeczowe nie
    będące ST w rozumieniu księgowym"!!!)

    A jak chodzi o "dużą rozbudowę" (>3500zł) to ktoś kto wyłoży
    jak prawidłowo rozbudować ST *nie* zaliczony do ST ma szansę
    na szacunek ;)
    A jak jeszcze z US wygra że prawidłowo zaksięgował to już
    w ogóle ;)

    Właśnie ten przypadek jest porąbany: ST przez to że nie
    jest księgowo uznawany za ST definicji ST spełniać nie
    przestaje i uleszanie go było kilka razy "w prasie" z różnymi
    wnioskami.

    Dlatego kompy, samochody i wszystko to do czego istnieje
    ryzyko że zostanie "ulepszone" kiedykolwiek na kwotę >3500zł
    trzeba dobrze rozważyć czy JEDNAK nie wpisać do ST.
    Nawet przy 1000 zł wartości...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)