  • 1. Data: 2003-04-23 13:59:18
    Temat: Podatków można nie płacić, bo... przedawnienie rusza w chwili popełnienia wykroczenia???
    Od: r...@p...onet.pl

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030414/p
    rawo/prawo_a_6.html

    Polecam lekturę powyższego artykułu. W prawie jestem całkowitym laikiem, więc
    zapytuję: czy jeśli nie zapłacę jakiegokolwiek podatku w US i minie od terminu
    wymagalności zobowiązania podatkowego 1 rok, to US może mnie, pardon, pocałować
    w d... ? A najwyżej 2 lata, gdy wszczęli jakiekolwiek postępowanie? Czy to o to
    chodzi? Bo jesli tak, to nieźle się zapowiada.

    Pozdrawiam,
    Witold Krajewski

    P.S. Podziękowania dla redakcji tygodnika "ANGORA" za szybką odpowiedź na mój
    mail.

  • 2. Data: 2003-04-23 15:54:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003 r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ w d... ? A najwyżej 2 lata, gdy wszczęli jakiekolwiek postępowanie? Czy to o to
    >+ chodzi? Bo jesli tak, to nieźle się zapowiada.

    Ja to rozumiem inaczej: że chodzi o *karę* (mandat/grzywnę) za czyn
    niepłacenia *w terminie*.
    Czyli zapłacić podatek i odsetki należy nadal :)
    Fakt niemożności ukarania nie oznacza tego samego co niemożliwość
    wszczęcia postępowania egzekucyjnego, o ile dobrze zrozumiałem co
    sąd miał na myśli. A po polsku - nie można już zalegającego "pogonić"
    mandatem (ani groźbą kolejnego mandatu), ale nasłać mu komornika
    raczej można :], jak mniemam.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-23 21:35:16
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news from <s...@s...com.pl> wrote:

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030414/p
    rawo/prawo_a_6.htm

    > Ja to rozumiem inaczej: że chodzi o *karę* (mandat/grzywnę) za czyn
    > niepłacenia *w terminie*.

    A jesli mam niezapłacone mandaty z 2001 roku ( najstarszy z marca
    2001)
    a Urząd Skarbowy już mnie ściga od pewnego czasu?
    Kiedy nastąpi przedawnienie?

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 4. Data: 2003-04-23 21:46:26
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > A jesli mam niezapłacone mandaty z 2001 roku ( najstarszy z marca
    > 2001)
    > a Urząd Skarbowy już mnie ściga od pewnego czasu?
    > Kiedy nastąpi przedawnienie?

    jakbys tego mandatu nie przyjal - to 1 rok jesli sad grodzki nie zdazy
    wszczac sprawy lub dwa lata jesli zdazy, ale nie zakonczy
    a jak juz przyjales - to z tego co pamietam (poprawcie jesli wprowadzam w
    blad) - to 5 lat

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 5. Data: 2003-04-24 06:21:03
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszczac sprawy lub dwa lata jesli zdazy, ale nie zakonczy
    > a jak juz przyjales - to z tego co pamietam (poprawcie jesli

    No to pięknie:-(
    Chyba mi sie nie uda wywinąć.