  • 1. Data: 2009-05-09 11:45:30
    Temat: Podniesienie działki :(
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Działka rodziców jak również działki przylegające są usytuowane na pochyłym
    terenie. Teren zchodzi do jezdni, woda spływająca z innych działek, pól
    spływa przepustem pod jezdnią, który znajduje się na drugiej działce po
    lewej stronie od rodziców. Sąsiedzi rodziców przekazali działkę wnuczkowi.
    Wnuczek zaczął się budować. Zaczął od wspawania w hydranty (dla strażu
    pożarnej) dodatkowego metra rury a dziś wkroczyły koparka i spychacz i
    sąsiad podnosi działkę. Co zrobić? Woda spływająca z pól i innych działek
    będzie stała na działce moich rodziców, dodatkowo będzie spływała do studni,
    co w przypadku spływu wodu z chemikaliami z opryskow i nawozów sztucznych i
    innych zanieczyszczeń może doprowadzić do zatrucia ujęć wody.
    Chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś regulacje dotyczące zezwoleń na
    podniesienie terenu? Czy w jakikolwiek sposób można zabronić sąsiadowi
    podnoszenia działki bez wcześniejszej modernizacji przepustów wodnych (gdyby
    zrobił przepust pod jezdnią woda nie stałaby na działce moich rodziców)- bo
    w tej przez podniesienie działki powstanie tama, która spowoduje, że woda z
    okolicznych działek i pól będzie stała na działce rodzicow. Co zrobić w
    takim przypadku - szybko podniesie działkę i nadzór budowlany chyba nic nie
    poradzi.
    Marcin

  • 2. Data: 2009-05-09 12:26:39
    Temat: Re: Podniesienie działki :(
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    chyba NTG :)

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 3. Data: 2009-05-09 15:04:10
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Marcin"

    > podniesienie terenu? Czy w jakikolwiek sposób można zabronić sąsiadowi
    > podnoszenia działki bez wcześniejszej modernizacji przepustów wodnych
    > (gdyby

    wspolczuje - ale nic z tym nie zrobisz, a jak ci sie uda - to daj znac
    zacznij od zgloszenia do urzedu miasta/gminy - na temat zalewania dzialki
    woda opadowa, ktorej przebieg zmienil sasiad, druga sprawa - jak nawozi
    ziemie - nie wolno bez zezwolenia "skladowac" odpadow ani ziemi przywozonej
    z innej lokalizacji
    w kazdym razie - wojna z wiatrakami, sprzedac i uciekac

    --
    ania

  • 4. Data: 2009-05-10 05:21:14
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gu3sq1$ksq$1@inews.gazeta.pl...
    > chyba NTG :)
    racja, na prawo a nie pdatki wysłałem, przepraszam, ale najlepszym się
    zdarza ;)