  • 1. Data: 2009-05-08 21:44:47
    Temat: delegacja
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Dzień Dobry

    1osDG,KPiR,VAT

    Czy ktoś mógłby pomóc z taką zagadką.
    Wyjechałem w delegację na szkolenie do klienta.
    Do klienta pojechałem pociągiem, klient zapewnił mi nocleg, a z powrotem
    udało mi się przyjechać samochodem ponieważ jeden z pracowników klienta
    akurat jechał do mojego miasta.

    I teraz zastanawiam się jak to ująć w delegacji: tzn. wiadomo że ryczałtu za
    nocleg nie ma, diety też wiem jak naliczyć, tylko kwestia co wpisać w
    rybryki "środki lokomocji" i "koszty przejazdu" na trasie "klient-moje
    miasto"?
    Mogę zostawić to puste i rozliczyć tylko bilet PKP do klienta i diety?

    BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-08 21:54:20
    Temat: Re: delegacja
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

    Czy ty wliczasz delegacje w koszty ?

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2009-05-08 21:56:08
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    > BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

    tą kwestię już trochę doczytałem, tzn. wiem że bilet z NIP mogę traktować
    jako fakturę,
    ale jeszcze zapytam czy mogę go wpisać do rejestru VAT celem odliczenia
    tegoż?
    i wtedy bez wpisu do KPiR tego biletu ? (w końcu będzie już wliczony w
    delegację)

    Piotr

  • 4. Data: 2009-05-08 21:57:27
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "pawelj" napisał w wiadomości :

    > Czy ty wliczasz delegacje w koszty ?

    no tak,
    a można inaczej?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-05-08 22:18:10
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

> [...]
    > tegoż?
    > i wtedy bez wpisu do KPiR tego biletu ? (w końcu będzie już wliczony w

    trochę już doczytałem, zatem:
    czy mogę do delegacji wpisać kwote netto biletu? a VAT odliczyć ?

    Piotr

  • 6. Data: 2009-05-09 08:30:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, Piotr wrote:

    > trochę już doczytałem, zatem:
    > czy mogę do delegacji wpisać kwote netto biletu? a VAT odliczyć ?

    "A dlaczegóż by nie" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-05-09 08:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 May 2009, pawelj wrote:

    > Czy ty wliczasz delegacje w koszty ?

    Co rozumiesz przez "delegację"?
    Ryczałt delegacyjny - owszem, można, do wysokości przysługującej
    "urzędowo" na mocy art.23.1.52 UoPDoOF
    A wysokość *UDOKUMENTOWANYCH* kosztów przejazdu to chyba oczywiste?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-05-09 12:54:21
    Od: "Jan" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

    > "A dlaczegóż by nie" :D

    dziękuję za pomoc

    Piotr

  • 9. Data: 2009-05-09 13:04:59
    Od: "Jan" <j...@o...pl>

> [...]

    > "urzędowo" na mocy art.23.1.52 UoPDoOF
    > A wysokość *UDOKUMENTOWANYCH* kosztów przejazdu to chyba oczywiste?

    A "delegację" można rozumieć rożnie? Chodziło mi o "polecenie wyjazdu
    służbowego".
    No te udokumentowane to jasne. Właśnie mi chodziło o to czy mogę zostawić
    puste robryki tam gdzie jest droga powrotna?
    A w razie kontroli powiedzieć że np. wróciłem autostopem.

    Piotr

  • 10. Data: 2009-05-09 13:36:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, Jan wrote:

    > A "delegację" można rozumieć rożnie?

    J.w.

    > No te udokumentowane to jasne. Właśnie mi chodziło o to czy mogę zostawić
    > puste robryki tam gdzie jest droga powrotna?
    > A w razie kontroli powiedzieć że np. wróciłem autostopem.

    IMVHO lepiej "zgubiłem bilety" :>
    (hint: "nieodpłatne świadczenie")

    pzdr, Gotfryd