  • 1. Data: 2009-05-09 12:58:00
    Temat: sprzedaż firmom oprogramowania
    Od: "Jakub Osuch" <j...@s...pl>

    Witam
    Sprzedaje tylko i wyłącznie firmom oprogramowanie lub osobom mającym DG. Czy
    potrzebuje kasę fiskalną?

  • 2. Data: 2009-05-09 14:34:19
    Temat: Re: sprzedaż firmom oprogramowania
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Osuch" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Sprzedaje tylko i wyłącznie firmom oprogramowanie lub osobom mającym DG.
    > Czy potrzebuje kasę fiskalną?

    nie, chyba ze wysylasz nosnik. Wtedy masz przejebane

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 3. Data: 2009-05-09 15:04:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "Jakub Osuch" <j...@s...pl> napisał
    >
    > nie, chyba ze wysylasz nosnik. Wtedy masz przejebane

    ...bo?
    Sugerujesz że rozporządzenie dotyczy czegoś, do czego nie powołała
    (tego rozporządzenia) ustawa, czy coś innego?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-05-09 15:25:48
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > ...bo?
    > Sugerujesz że rozporządzenie dotyczy czegoś, do czego nie powołała
    > (tego rozporządzenia) ustawa, czy coś innego?
    > :)

    a mozna firmom sprzedawac plyty i sprzet rtv bez paragonu jak firma nie chce
    kupic na firme i ni echce faktury ? hmm, zalozmy ze ktos sprzedaje program
    na allegro, ja kupuje i nie chce faktury chce paragon, co wtedy ?

  • 5. Data: 2009-05-09 16:29:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > a mozna firmom sprzedawac plyty i sprzet rtv bez paragonu jak firma nie
    > chce kupic na firme i ni echce faktury ? hmm, zalozmy ze ktos sprzedaje
    > program na allegro, ja kupuje i nie chce faktury chce paragon, co wtedy ?

    Wystawi fakturę?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-05-09 16:32:22
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Wystawi fakturę?

    hmm, no nie wiem, zawsze tu pisano ze chocby 1 nosnik = kasa fiskalna.

    przy okazji , bo wlasnie kupuje drukarke fiskalna opiszcie mi procedure
    zakupu/fiskalizacji bym dostal zwrot jakiejs tam kwoty. Zielony jestem w tej
    sprawie

  • 7. Data: 2009-05-09 17:18:56
    Od: <s...@a...pl>

    > a mozna firmom sprzedawac plyty i sprzet rtv bez paragonu jak firma nie chce
    > kupic na firme i ni echce faktury ? hmm, zalozmy ze ktos sprzedaje program na
    > allegro, ja kupuje i nie chce faktury chce paragon, co wtedy ?

    Firmie masz obowiązek wystawić fakturę czy sobie ona chce czy nie. A jak szef
    kupuje sobie na osobisty użytek to nie jest sprzedaż firmie.

  • 8. Data: 2009-05-09 17:19:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 09 maj 2009 17:25
    (autor wspolna-flaszka.pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gu47a0$7hh$1@inews.gazeta.pl>):

    > a mozna firmom sprzedawac plyty i sprzet rtv bez paragonu jak firma nie
    > chce kupic na firme

    Ale założenie wejściowe było, że sprzedaje tylko ,,firmom''.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-05-09 20:51:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > a mozna firmom sprzedawac plyty i sprzet rtv bez paragonu jak firma nie chce
    > kupic na firme

    To wtedy NIE KUPUJE FIRMA.
    Nie, nie można sprzedawać FIRMIE *czegokolwiek* bez wystawienia
    faktury. Taka sprzedaż łamie nakaz art.106 ustawy o VAT - przepis
    jest prosty jak drut (kolczasty): "sš obowišzani wystawić fakturę"
    Czy przeczytałeś go choć raz?

    > i ni echce faktury ?

    Nie ma takiej możliwości.
    Jak "kupuje firma" (również osoba prowadząca DG kiedy kupuje *w celu
    gospodarczym*) to sprzedawca *musi* wystawić fakturę.
    Jak kupujący nie chce faktury to sprzedawca musi założyć że zakup
    jest w celach nie DG ("lub dla rolnika ryczałtowego").
    A to oznacza oczywiście kasę fiskalną.
    Tyle, że jest SPRZECZNE z sensem pytania "czy można firmom".
    Nie, firmom nie wolno (dla ścisłości - bo "można" dotyczy
    oczywiście fizycznej możliwości, również wbrew przepisom).

    > hmm, zalozmy ze ktos sprzedaje program na
    > allegro, ja kupuje i nie chce faktury chce paragon, co wtedy ?

    To kupujesz "w celach osobistych".
    Jak każdy kto nie prowadzi DG.
    I *z firmą* nie ma to *nic* wspólnego.

    Zacznij od tego, ze takiego zakupu nie wrzucisz w koszty...
    (z rzadkimi wyjątkami w postaci np. środków trwałych, ale już
    nie WNiP).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-05-09 20:54:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > hmm, no nie wiem, zawsze tu pisano ze chocby 1 nosnik = kasa fiskalna.

    Wiesz, pisano z założeniem że czytający zna PODSTAWY.
    Bo treść art.111 ustawy o VAT to chyba "podstawa"? ;)
    Weźże i raz przeczytaj, choćby tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    Co do fiskalizacji Ci nie powiem, bo ... unikam kasy rejestrującej.
    Sprzedaż "dla firm" a dla OFnpDG tylko z rzadka i starannie selekcjonowana
    (żeby "nie wpaść w kasę").

    pzdr, Gotfryd