  • 1. Data: 2009-05-07 17:51:33
    Temat: Przelew składki zdrowotnej z cudzego konta
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Zaistniała taka sytuacja, że nie zdążę wpłacić
    składki zdrowotnej ze swojego konta.
    Czy dopuszczalne jest wpłacenie składki z
    cudzego konta? Oczywiście z podaniem moich danych
    (NIP, REGON itd.)

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2009-05-08 10:29:52
    Temat: Re: Przelew składki zdrowotnej z cudzego konta
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > składki zdrowotnej ze swojego konta.
    > Czy dopuszczalne jest wpłacenie składki z
    > cudzego konta? Oczywiście z podaniem moich danych

    mozesz to nawet na poczcie zrobic.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 3. Data: 2009-05-08 10:40:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > Użytkownik "PiotrB." <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > mozesz to nawet na poczcie zrobic.

    Na poczcie to chyba płaci się via bank pocztowy, więc jest to przelew
    bankowy ze swojego konta.

    Była już tutaj dyskusja, że podatki należy płacić ze swojego konta,
    całkiem możliwe, że podobnie jest z ZUSem. Zwłaszcza że w typowych
    przelewach do ZUS dane płatnika bierze się z danych nadawcy, przy
    realizacji przelewu podaje się tylko odpowiednie wartości takie jak
    okres składki itp., nie ma miejsca na podanie innych danych płatnika.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-05-08 13:01:52
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 07-05-2009 o 19:51:33 PiotrB. <p...@t...pl> napisał(a):

    A jak to jest w końcu z przelewami do ZUS.
    Liczy się data wykonania przelewu, czy data
    dotarcia pieniędzy na konto ZUS?

    Piotr

  • 5. Data: 2009-05-08 13:13:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 May 2009 15:01:52 +0200, PiotrB. napisał(a):

    > A jak to jest w końcu z przelewami do ZUS. Liczy się data wykonania
    > przelewu, czy data dotarcia pieniędzy na konto ZUS?

    Data obciążenia rachunku płatnika.
    I to jest jedyny powód który powoduje, że płatnik nie powinien korzystać
    z czyjegoś rachunku do zapłaty ZUS.

  • 6. Data: 2009-05-08 13:20:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 May 2009 12:40:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Na poczcie to chyba płaci się via bank pocztowy, więc jest to przelew
    > bankowy ze swojego konta.

    Nie. Oprócz przelewów są wpłaty na konto. Formalnie wg ustawy prowadzący
    DG nie mogą tak płacić. Mogą z tego korzystać tylko ci, którzy płacą z
    innych tytułów. Na pewno np artyści, osoby wykonujące umowy zlecenia i o
    dzieło na rzecz podmiotów zagranicznych i może parę innych wypadków.
    Problem polega na tym, że poczta nie ma metody odróżnienia z jakiego
    tytułu jest wpłata i przyjmuje od każdego.

    > Była już tutaj dyskusja, że podatki należy płacić ze swojego konta,
    > całkiem możliwe, że podobnie jest z ZUSem.

    Cóż z tamtym orzeczeniem sądu nie zgadzam się. Ale rzeczywiście tu
    sytuacja jest bardzo podobna.

> [...]
    > realizacji przelewu podaje się tylko odpowiednie wartości takie jak
    > okres składki itp., nie ma miejsca na podanie innych danych płatnika.

    Wiele banków w przelewach ZUS pozwala dowolnie wpisać nazwę płatnika w
    przeciwieństwie do przelewów "zwykłych".

  • 7. Data: 2009-05-08 13:57:05
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > realizacji przelewu podaje się tylko odpowiednie wartości takie jak okres
    > składki itp., nie ma miejsca na podanie innych danych płatnika.

    ja tylko mowie co mi babka w zusie powiedziala gdy sie pytalem czy mam
    kolejne konto
    zglaszac :)

  • 8. Data: 2009-05-08 19:29:35
    Od: "Barbara K." <s...@w...pl>

> [...]
    > Problem polega na tym, że poczta nie ma metody odróżnienia z jakiego
    > tytułu jest wpłata i przyjmuje od każdego.

    Hmm, a ja kiedyś dzwoniłam do ZUS-u i do US z pytaniem, czy musze wpłacić z
    konta firmowego składki/podatek. Uzyskałam odpowiedź, że mogę równie dobrze
    wpłacić na poczcie, ważne, żeby pieniądze zostały wpłacone w terminie i nie
    ma znaczenia w jaki sposób.

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 9. Data: 2009-05-08 19:39:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Nie. Oprócz przelewów są wpłaty na konto. Formalnie wg ustawy prowadzący

    Tutaj twierdzą, że składka ZUS idzie przez bank pocztowy
    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaFirmy&DF=Fi
    nanse&F=Giro

    > Wiele banków w przelewach ZUS pozwala dowolnie wpisać nazwę płatnika w
    > przeciwieństwie do przelewów "zwykłych".

    I równie wiele nie pozwala.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-05-09 09:13:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 May 2009 21:39:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Tutaj twierdzą, że składka ZUS idzie przez bank pocztowy
    > http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaFirmy&DF=Fi
    nanse&F=Giro

    Giro Składka to jedna z dwu metod wpłacania na poczcie. Oprócz tego
    istnieje "zwykła" wpłata na rachunek ZUS. Dla każdej z tych metod jest np
    nieco inny druczek

    I jeśli infor.pl się nie myli, to wszystko co pisałem o formalnym zakazie
    opłaty ZUS przez prowadzących DG jest już nieaktualne. Chyba przeoczyłem
    jakieś zmiany przepisów.
    http://mojafirma.infor.pl/temat-dnia/99285,Kto%20mo%
    C5%BCe%20op%C5%82aca%
    C4%87%20sk%C5%82adki%20ZUS%20na%20poczcie.html