  • 1. Data: 2004-04-25 12:56:09
    Temat: VAT od gruntu przy zakupie od osoby fizycznej
    Od: "Ados" <a...@u...tlen.pl>

    Witam, czy po 1 maja kupujac grunt od osoby fizycznej
    zaplace VAT? bo ze od developera tak to wiem,
    dzieki za pomoc z gory

    Wg mnie nie zapłacę, ale czy może ktoś mnie utwierdzic w tym przekonaniu?

    --
    a...@t...pl
    "with deads in dead's language"

  • 2. Data: 2004-04-25 13:06:01
    Temat: Re: VAT od gruntu przy zakupie od osoby fizycznej
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Ados" <a...@u...tlen.pl> wrote in message
    > Witam, czy po 1 maja kupujac grunt od osoby fizycznej
    > zaplace VAT? bo ze od developera tak to wiem,
    > dzieki za pomoc z gory
    >
    > Wg mnie nie zapłacę, ale czy może ktoś mnie utwierdzic w tym przekonaniu?

    osoba nie prowadząca działalności gospodarczej nie jest podatnikiem VAT,
    więc nie może fv wystawić.

    Magda

  • 3. Data: 2004-04-25 14:20:15
    Od: "Ados" <a...@u...tlen.pl>

    > osoba nie prowadząca działalności gospodarczej nie jest podatnikiem VAT,
    > więc nie może fv wystawić.

    tez mi się tak wydaje, aczkolwiek dowiedzialem sie
    tez ze
    - jezeli ktos sprzedaje swoja dzialke to 2 % podatku od c.c.p.
    - jezeli ktos podzielil grunt w celu sprzedazy (dzialki budowlane i pod
    zabudowe) to VAT 22 %

  • 4. Data: 2004-04-26 07:38:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:

    > "Ados" <a...@u...tlen.pl> wrote in message

    > osoba nie prowadząca działalności gospodarczej nie jest podatnikiem VAT,
    > więc nie może fv wystawić.

    Coz za interesująca teza.
    Pomijając przedmiot pytania, to twierdzenie że osoba fizyczna nie jest
    podatnikiem (a raczej płatnikiem) VAT bo nie prowadzi DG (czyli zeby byc
    VATowcem TRZEBA prowadzic DG) jest absotlutnie nieprawdziwa.
    Spróbój nie prowadząc DG oddac w najem nieruchomość na cele inne niż
    mieszkaniowe, z czynszem rocznym przekraczającym 10tys euro :-) i nie
    zarejstrować się jako płatnik VAT.

    Miłej zabawy. ;-)

    Do tego dochodzi możlkwiośc owatowanie z tytułu umów zleceń i odzieło.
    Do 1 maja tylko 5 dni. Może warto do tego czasu zrewidowac poglądy na to
    kto i kiedy staje sie płatnikiem VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-26 08:28:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, Magdalena wrote:
    [...]
    >+ osoba nie prowadząca działalności gospodarczej nie jest podatnikiem VAT,

    ...zarejestrowanym... ;)

    >+ więc nie może fv wystawić.

    wKF: to nie musi oznaczać że wyklucza podatek VAT :)

    Jak na dziś tak jest z akcyzą: przeznaczenie paliwa (jakiegokolwiek,
    np. oleju opałowego) na paliwo "służące do napędu środków transportu")
    powoduje "stanie się podatnikiem".

    O ile wiem - rzeczywiście sprzedaż (już) posiadanej "osobiście" ziemi
    pod VAT się nie załapie ("z nasłuchu w 1PR" :)), ja tylko profilaktycznie
    marudzę iż nie ma na razie oczywistości w stwierdzeniu "nie jest
    podatnikiem VAT to VATu nie zapłaci" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)