  • 1. Data: 2011-02-28 17:14:20
    Temat: Pół domu w spadku, cały dom na sprzedaż - jaki podatek?
    Od: "Tomek" <j...@p...onet.pl>

    Witam mam taki oto problem:

    Rodzice są właścicielami domu.
    W roku 2000 umiera ojciec, na mocy przeprowadzonego postępowania spadkowego
    właścicielem połowy domu zostaje matka, drugiej połowy dwaj synowie.
    (dziedziczenie ustawowe)

    W roku 2010 umiera matka i synowie dziedziczą drugą połowę domu, po czym jeszcze
    W tym samym roku dom sprzedają.

    Wycena połowy nieruchomości na akcie notarialnym dotyczącym spadku w 2010 to 60
    tysięcy. (30 tysięcy na każdego z braci)
    Cena sprzedaży nieruchomości to 170 tysięcy

    I teraz pytanie jaki podatek powinien zapłacić każdy z braci i jakie dokumenty
    powinien złożyć w urzędzie skarbowym.
    Przeznaczenie kwoty sprzedaży na cele budowlano-mieszkaniowe nie wchodzi w grę.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2011-02-28 17:44:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/28/2011 11:14 AM, Tomek wrote:
> [...]
    > powinien złożyć w urzędzie skarbowym.
    > Przeznaczenie kwoty sprzedaży na cele budowlano-mieszkaniowe nie wchodzi w grę.

    ja widzę trzy wersje.
    zadne, bo są właścicielami domu dłużej niż 5 lat (pytanie czy US sie
    przyczepi, ze nie całości)
    albo 19% od 170 / 2 czyli do tej czesci, której nie posiadali minimum 5
    lat.

    albo 19% od 170 bo nie posiadali domu 5 lat, a posiadanie tylko czesc US
    nie uzna.

    minus ewentualnie jakies koszty postepowania spadkowego, wpisów do KW
    itp itd. nie wiem co mozna odliczyc.ale to i tak bedzie ułamek całej kwoty.