  • 1. Data: 2003-02-11 22:08:51
    Temat: Stowarzyszenie zwykle, banany i urzad skarbowy :)
    Od: "Paweł" <h...@s...net>

    Hej,

    wlasnie jestem w trakcie przygotowywania sie do zarejestrowania
    stowarzyszenia zwyklego. Zastanawiam sie, jakie bede mial obowiazki wobec
    urzedu skarbowego? "Stowarzyszenie zwykle" z definicji nie jest osoba prawna
    oraz nie moze prowadzic DG (vide ustawa o stowarzyszeniach). Co wobec tego
    stowarzyszenie zwykle ma robic w urzedzie skarbowym?
    Na przyklad (tak calkiem hipotetycznie i jak najprosciej), zakladam
    stowarzyszenie zwykle Milosnikow Bananow. Celem tegoz stowarzyszenia jest
    umozliwienie milosnikom konsumpcji jak najwiekszej ilosci bananow. Skladki
    czlonkowskie przeznaczane sa wylacznie (stowarzysznie to nie moze prowadzic
    DG) na zakup bananow. Po zakupie nastepuje konsumpcja :)
    Czy stowarzyszenie zwykle Milosnikow Bananow ma rejestrowac sie w
    urzedzie skarbowym, wystepowac o NIP, REGON, wypelniac formularze, prowadzic
    rejestracje skladek i wydatkow, itd. itp. Jesli od czasu do czasu zbierze
    wiecej pieniedzy niz moze kupic/przejesc bananow, czy ma zaplacic podatek od
    roznicy?

    Bede wdzieczny, jesli mnie troche oswiecicie...
    Paweł