  • 1. Data: 2002-11-26 11:03:11
    Temat: Polisa na zycie wykupiona przez firme
    Od: Monga <n...@p...fm>

    Problem jest nastepujacy:
    Firma wykupila mi polise na zycie wraz z funduszem inwestycyjnym i placi
    za mnie skladke w wysokosci 100 zl miesiecznie. Pytanie moje jest
    nastepujace: czy to 100 zl powinno byc liczone jako moj dochod i czy
    powinnam placic od niego ZUS i podatek dochodowy ?
    Warunki polisy sa w skrocie takie:
    a) ja jestem ubezpieczonym firma ubezpieczajacym
    b) wlascicielem polisy jest firma (ja nie mam nic do gadania) - czyli jak
    firma zechce to moze rozwiazac umowe w dowolnym terminie i dostanie
    wszystkie pieniadze z funduszu - ja nie zobacze ani grosza
    c) jednak w wypadku smierci lub kalectwa trwalego odszkodowanie dostane ja
    - nie firma

    Pozdrawiam,
    Monika

  • 2. Data: 2002-11-27 09:19:52
    Temat: Re: Polisa na zycie wykupiona przez firme
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Monga" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > nastepujace: czy to 100 zl powinno byc liczone jako moj dochod i czy
    > powinnam placic od niego ZUS i podatek dochodowy ?

    Tak.

> [...]
    > firma zechce to moze rozwiazac umowe w dowolnym terminie i dostanie
    > wszystkie pieniadze z funduszu - ja nie zobacze ani grosza

    Po 3 latach opłacania składek, to firma nie będzie miała nic do gadania (np.
    co do pieniędzy zgormadzonych na funduszu inwestycyjnym).

    Także

    ERY

  • 3. Data: 2002-11-27 09:50:46
    Od: Monga <n...@p...fm>

    "ERY" <e...@g...pl> :

    > Po 3 latach opłacania składek, to firma nie będzie miała nic do
    > gadania (np. co do pieniędzy zgormadzonych na funduszu inwestycyjnym).

    OO, o tym nie wiedzialam, czy to jest cos pewnego ? Bo jak dzwonilam
    dowiadywac sie do firmy ubezpieczeniowej to nikt mi o czyms takim nic nie
    powiedzial - bylo tylko ze ja nie moge nic zrobic, nie moge zrezygnowac,
    ze moze to zrobic tylko fimra i ze pieniadze beda dla nich (aktualnie mam
    drugi rok placenia tych skladek).

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz,
    Monika

    --
    m...@p...fm
    "Po każdym dniu trzeba postawić kropkę,

  • 4. Data: 2002-11-28 07:30:08
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

> [...]
    > ze moze to zrobic tylko fimra i ze pieniadze beda dla nich (aktualnie mam

    Być może zależy to od szczegółów umowy między firmą a ubezpieczycielem, ale
    ja miałem wykupione przez firmę ubezpieczenie w CU z funduszem. Założenie
    było takie, że jeżeli będę odchodził z firmy, to mogę przekształcić polisę w
    indywidualną i kontynuować ubezpieczenie. Natomiast pieniędzmi zgromadzonymi
    w funduszu mogłem dysponować dopiero po 3 latach opłacania składek, czyli
    gdybym opuścił firmę przed upływem 3 lat, to mogli nie zgodzić się na
    przejęcie tych pieniędzy. Odchodziłem z firmy po niecałych 2 latach i
    napisałem podanie do Zarządu o pozostawienie tych pieniędzy i zgodzili się
    :)) Polisę CU przekształciło w indywidualną i teraz składki opłacam sam.

    Pozdrawiam

    ERY