  • 11. Data: 2006-12-06 15:14:47
    Temat: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Od: m...@g...com

    t wrote:
    [...]
    > Tylko co to oznacza - że poszkodowani będą tylko zwykli ludzie.
    > Firmy wszelkiej masci nie zapłacą ani grosza.
    > Czyli koncerny, które już teraz nakładają na społeczeństwo podatek w
    > postaci
    > kosztów leczenia chorób związanych z zanieczyszczeniem środowiska
    > dodatkowo zostaną zwolnione z choćby częściowej rekompensaty.

    To interesujące ... powiedz mi, jaką widzisz różnicę między PITem a VATem,
    poza tym że się nazywają inaczej, mają inne stawki, są rozliczane jedne
    rocznie drugie miesięcznie, i że mają troche różne katalogi wyłączeń od
    odliczeń?

    p. m.

  • 12. Data: 2006-12-06 18:09:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Dec 2006, m...@g...com wrote:

    > t wrote:
    > [...]
    [...]
    > To interesujące ... powiedz mi, jaką widzisz różnicę między PITem a VATem,

    Ja widzę jedną działającą w drugą stronę: koncernowi łatwiej
    jest "wyprowadzić" (na podstawie umów m-nar) CIT za granicę
    i nie zapłacić go w .pl (a kraju z niższą stawką)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-12-06 18:42:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 16:14:47 <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > poza tym że się nazywają inaczej, mają inne stawki, są rozliczane jedne
    > rocznie drugie miesięcznie, i że mają troche różne katalogi wyłączeń od

    Taką, że koncern jest płatnikiem VAT i go ten VAT nie rusza
    a przeciętny Kowalski płatnikiem nie jest i dopłaca do interesu.

  • 14. Data: 2006-12-06 19:12:23
    Od: m...@g...com

    t wrote:

    > Taką, że koncern jest płatnikiem VAT i go ten VAT nie rusza

    Jest też płatnikiem PIT/CIT, i go ten PIT/CIT też nie rusza. Tak jak sobie
    odliczy VAT kosztowy od VATu przychodowego, tak i odliczy sobie PIT/CIT
    zawarty w kosztach od PITu/CITu od przychodów (i to w większym stopniu niż
    w przypadku VATu)

    > a przeciętny Kowalski płatnikiem nie jest i dopłaca do interesu.

    A jakby VATu nie było, tylko PIT/CIT, to by było inaczej?

    p. m.

  • 15. Data: 2006-12-06 19:16:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 20:12:23 <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > niż
    > w przypadku VATu)

    > A jakby VATu nie było, tylko PIT/CIT, to by było inaczej?

    W sumie masz racje, w realu za wszytsko płaci i tak szary Kowalski
    na końcu łańcucha. Tylko jaki z tego morał - może taki że koncerny
    powinny płacić podatek od przychodu 1% a Kowalski powinien płacić VAT
    od konsumpcji.

  • 16. Data: 2006-12-06 20:04:44
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "t" news:op.tj5h8mum5o25xk@unknown

    > Taką, że koncern jest płatnikiem VAT i go ten VAT nie rusza
    > a przeciętny Kowalski płatnikiem nie jest i dopłaca do interesu.

    Czyli z twojej wypowiedzi mam rozumieć, że korzystniejsze dla polskiego
    systemu fiskalnego/gospodarki jest obciążenie przedsiębiorstw (szczególnie
    tych zagranicznych) dodatkowymi podatkami po za VATem? Powstaje teraz
    pytanie, na której jednak nie znajduje odpowiedzi. Mianowicie jak ma się
    sprawa obniżania podatków do ewentualnego zwiększenia zysków państwa z
    podatków? Zostało przecież ustalone w naszej dyskusji, że im system
    podatkowy jest przejrzysty i w miarę jego obciążenia są znośne (akceptowane
    przez większość) to zwyczajnie w świecie przedsiębiorcy nie opłaca się robić
    kantów na podatkach, co jednak w obecnym czasie jest w Polsce rzeczą
    nagminną.

  • 17. Data: 2006-12-06 20:07:37
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    <m...@g...com> news:el74ni$lbd$1@atlantis.news.tpi.pl

    > A jakby VATu nie było, tylko PIT/CIT, to by było inaczej?

    Czyli wysuwa się nam jeden wniosek - mianowicie opcja gdzie w kraju
    występuje tylko i wyłącznie podatek VAT + brak możliwości odliczania
    wszelakiej maści ulg itp. jest rzeczą nierealną do zastosowania.

    W związku z tym czy jesteśmy skazani na VAT, PIT i CIT? Czy jest jakaś
    realna alternatywa dla obecnych systemów fiskalnych?

  • 18. Data: 2006-12-06 20:10:36
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "t" news:op.tj5juiqd5o25xk@unknown

> [...]
    > na końcu łańcucha. Tylko jaki z tego morał - może taki że koncerny
    > powinny płacić podatek od przychodu 1% a Kowalski powinien płacić VAT

    Jeżeli pamięć mnie nie zawodzi to podobno Andrew Lepper proponował podatek
    od przychodu. Miał on w szczególności dotknąć zagraniczne koncerny. Jak się
    to skończyło - wszyscy wiemy tj. gadanie, gadanie i na tym bajka się kończy.

    A tak na marginesie to czy podobny podatek obowiązuje w krajach zachodnich?

  • 19. Data: 2006-12-06 20:19:47
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 21:07:37 Telly Savalas <t...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > W związku z tym czy jesteśmy skazani na VAT, PIT i CIT? Czy jest jakaś
    > realna alternatywa dla obecnych systemów fiskalnych?

    Poszukaj jak było 100 lat temu - tzn jakie podatki. Wygugluj skąd się
    wziął VAT itd itp.
    A jeszcze kiedys był podatek pogłówny, łanowe, poradlne.

    Istotą opodatkowania nie powinno być golenie wszytskiego co sie da tylko
    zbiórka na wspólne cele.
    I chyba od tego trzeba by wyjść aby nie rozwiązywać problemu od "dupy
    strony".

  • 20. Data: 2006-12-06 20:31:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 21:04:44 Telly Savalas <t...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > (szczególnie
    > tych zagranicznych) dodatkowymi podatkami po za VATem?

    Nie mam pojęcia co by było korzystniesz bo nie mam żadnych danych
    z których mógłbym wyciągać wnioski :)

> [...]
    > robić
    > kantów na podatkach, co jednak w obecnym czasie jest w Polsce rzeczą

    W tej chwili dążymy do kryminalizacji większości podmitów gospodarczych.
    Ociążanie wsyztskiego co
    się da, do tego różnymi stawkami w oczywisty sposób prowadzi do coraz to
    większych machlojek.
    Do tego nawet uczciwy podatnik pomyli się 10 razy.

    A państwo potrzebuje coraz więcej pieniędzy gdyż narasta wykładniczo
    zadłużenie
    wobec prywatnych instyutucji które znalazły sobie swietną pożywkę -
    spłatę zadłużenia(czyli mówiąc wprost udział w podatkach) zabezpieczony
    mandatem władzy
    ustawodawczej do nakłądania i zwiększania tychże oraz władzy wykonawczej
    do egzekwowania
    obowiązku podatkowego.

    Mamy naszą kochaną kotwicę budżetową z której co wynika? Szefostwo mówi o
    zrównoważonym budżecie,
    co jest oczywiście papką dla mas skoro deficyt jest 30mld a potrzebu
    pożyczkowe 45mld.
    Co oznacza kotwica na 2007 w wysokości również 30mld? Ano tylko tyle, że
    pozyczymy tyle co w tym roku
    ale odsetki bedą już leciały od kwoty większej o 30 mld. No więc przy
    nienaciąganym zbytnio założeniu
    że owe 30mld z roku 2006 idzie w całości na spłatę odsetek, 30mld w roku
    2007 nie starczy na spłatę
    odsetek od kwoty zadłużenia większej o 30mld z roku 2006. Oczywiście
    gospodarka się rozwija
    i nie ma problemu, zwiększone przychody pozwolą na spłate dodatkowych
    odsetek, ale pamiętając
    o cyklu koniunkturalnym(mniejsza teraz z tym skąd się bierze) oraz o tym
    że w tej chwili
    _nie_ spłacamy kapitału a jedynie odsetki, trudno nie zadać pytania o
    przyszłość tego systemu argentyńskiego.
    Państwem w państwie jest ZUS który jest mniejszym bratem głównego systemu
    argentyńskiego.
    Oczywiście na wszytskim korzystają bankierzy, więc każdy rząd który nie
    likwiduje deficytu i nie zaczyna
    spłaty kapitału jest tak naprawdę kolejnym marionetkowym pasożytem,
    niezaleznie od tego
    ile zrobi w innych obszarach.

    pozdrawiam