  • 1. Data: 2008-10-26 19:29:49
    Temat: Pomoc dla laika
    Od: "qharz" <t...@g...com>

    Witam
    Sysutacja wyglada tak:
    Chcialbym kupowac sprzet (elektronike) za granica, przewaznie na ebay
    roznych krajow (nie tylko Europa). Nastepnie chce sprzedac to na polskim
    allegro. Pytanie brzmi jak powinienem sie z tego rozliczyc z US zeby
    wszystko bylo legalne. Czy moze do jakiejs kwoty nie jest potrzebne
    rozliczanie sie z US. Poki co nie chcialbym z tego robic jakiegos wielkiego
    interesu czyli zalozym do 7 rzeczy sprzedancyh w kazdym miesiacu (kazda w
    granichach od 500zl do 2500zl).
    Nie wiem czy ma to znaczenie ale jestem studentem i pracuje tez caly czas na
    umowe zlecenie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-26 22:28:53
    Temat: Re: Pomoc dla laika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qharz wrote:
> [...]
    > roznych krajow (nie tylko Europa). Nastepnie chce sprzedac to na polskim
    > allegro. Pytanie brzmi jak powinienem sie z tego rozliczyc z US zeby

    Założyć firmę.

  • 3. Data: 2008-10-26 22:34:53
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qharz" <t...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (kazda w granichach od 500zl do 2500zl).
    > Nie wiem czy ma to znaczenie ale jestem studentem i pracuje tez caly czas
    teoretycznie trzeba przynajniej działaność mieć żeby być w porządku wobec
    US.
    ale kilkoma transakcjami na tym poziomie nie zarobisz na koszty.

    no chyba że to rzeczy używane, a skala procederu może zostać oceniona jako
    sporadyczna.
    no i nie staraj się w żadnym razie o status super sprzedawcy.
    ci pierwsi wpadają pod lupę skarbówki

    macso