  • 1. Data: 2004-07-15 13:49:18
    Temat: Potwierdzenie WDT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Pytałem o to już parę razy, ale wciąż nie mam konkretnej odpowiedzi.
    Co dołączacie w księgowości do faktury od wewnątrzwspólnotowej dostawy
    towarów? Rozporządzenie MF podaje długą listę, m.in.:
    - korespondencję z klientem
    - list przewozowy
    - potwierdzenie odbioru przesyłki przez kontrahenta wraz ze specyfikacją
    zawartości

    Co Wy dołączacie? Co duże firmy robią? Bo kompletnie nie wiem - kontrahenci
    albo nie chcą wysyłać takich potwierdzeń, albo zapominają, albo nie
    specyfikują zawartości i w zasadzie mam tylko list przewozowy.

    A z drugiej strony - po cholerę ta cała biurokracja, skoro klient może mi
    potwierdzić odbiór, mogę nawet mieć papier od kuriera z podpisem klienta
    potwierdzający, że klient odebrał paczkę - a jeszcze tego samego dnia klient
    odeśle sprzęt do mnie. No i po co to wszystko? Znowu odbiło jakiemuś
    urzędasowi wierzącemu w boską moc potwierdzeń, podpisów i pieczątek?

    P.

  • 2. Data: 2004-07-15 14:38:04
    Temat: Re: Potwierdzenie WDT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - korespondencję z klientem
    > - list przewozowy
    > - potwierdzenie odbioru przesyłki przez kontrahenta wraz ze specyfikacją

    A w którym to jest rozporządzeniu?
    Czyżbym coś przegapił?
    Wydawało mi się dotychczas, że to jest art 42.3 ustawy
    (wymienia 4 dokumenty łącznie)
    a jak to nie starcza to dopiero art 42.11

> [...]
    > albo nie chcą wysyłać takich potwierdzeń, albo zapominają, albo nie
    > specyfikują zawartości i w zasadzie mam tylko list przewozowy.

    Modzelewski pisał kiedyś, że dobrze
    jest zbierać stare bilety i paragony,
    żeby dla US można było udowodnić,
    gdzie kto kiedy i z kim :-)
    Jak ostatnio sam zawoziłem towar, to
    przezornie oprócz tych wszystkich świstków
    z art 42 zachowałem paragon z baru.

    >No i po co to wszystko? Znowu odbiło jakiemuś
    > urzędasowi wierzącemu w boską moc potwierdzeń, podpisów i pieczątek?

    Taka prawda.
    Jakoś w innych krajach wierzą
    w moc statystycznej
    informacji podsumowującej.
    I tylko to - oprócz faktury oczywiście-
    jest u nich ważne.

  • 3. Data: 2004-07-15 15:49:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:
    > A w którym to jest rozporządzeniu?
    > Czyżbym coś przegapił?
    > Wydawało mi się dotychczas, że to jest art 42.3 ustawy
    > (wymienia 4 dokumenty łącznie)

    Bleh, pokręciło mi się.

    No i jak to robią 'duże firmy'?

    P.

  • 4. Data: 2004-07-16 07:00:09
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Tak:
    Jeżeli towar wiezie wynajęty przewoźnik do dopinamy do fakturki list
    przewozowy od przewoźnika z potwierdzeniem odbioru towaru.
    Jeżeli jedzie nasz transport własny to klient podpisuje nam fakturkę gdzie
    jest formułka ,że jest to równocześnie potwierdzenie odbioru towaru.

    Po 1 maja wystąpiliśmy o interpretację do US i tak robobimy.
    Pozdrawiam
    PS a z tymi pieczątkami to potwierdzam w 100% np. nasi dostawcy z niemiec
    nie chcą żadnych pieczątek i podpisów przy dostawie dla nas po zapytaniu ich
    dlaczego tak jest dotalismy odp:" a poco nam to ???"

  • 5. Data: 2004-07-16 09:17:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Karpow <n...@n...pl> wrote:
    > Tak:
    > Jeżeli towar wiezie wynajęty przewoźnik do dopinamy do fakturki list
    > przewozowy od przewoźnika z potwierdzeniem odbioru towaru.

    Czy to potwierdzenie, to może być wydruk trackingu ze strony WWW
    przewoźnika, czy też oryginalny podpis odbiorcy? Bo za takie potwierdzenie
    kurierzy chcą dodatkową kasę - ok. 20 zł.

    P.

  • 6. Data: 2004-07-16 09:23:08
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    I przy okazji jeszcze: co to jest 'specyfikacja poszczególnych sztuk
    ładunku'? Czy jeśli wszystko jest wysyłane w jednej paczce, a na
    fakturze jest nazwa towaru i numery seryjne (ze względów gwarancyjnych),
    to czy coś jeszcze jest potrzebne?

    P.

  • 7. Data: 2004-07-16 09:31:20
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Ja pisząc to miałem na myśli firmy spedycyjne a nie kurierskie.Jak ci drudzy
    podchodzą do sprawy nie wiem.

    Pzdr.