  • 21. Data: 2005-10-19 10:53:48
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik gonia napisał:
    >
    >  chociaz przychodu nie
    >
    > wiem - przychod z tytulu nieodplatnego korzystania z tej pozyczki
    > skoro odsetek nie zaplacila, to sa przychodem
    > tylko zastanawiam sie jeszcze, czy ma cos do rzeczy fakt,ze wspolnicy
    > przejeli to powiekszone o odsetki?
    > g.

    Z treści innych Twoich postów wnioskuję ,że Sp. wykonała inwestycję
    sfinansowaną pożyczką zewnętrzną. Za mało jest danych do precyzyjnej analizy i
    skutków. Można na przykład uznać , że Sp. otrzymała darowiznę od wspólników
    jeśli przejęty został dług a spółka zwolniona z obowiązku spłaty - wspólnikom.

    Pzdr-Kriss

  • 22. Data: 2005-10-19 11:55:58
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 19-10-2005 12:53, Użytkownik Kriss napisał:

> [...]
    > jeśli przejęty został dług a spółka zwolniona z obowiązku spłaty - wspólnikom.

    jesli jeszcze moge to pomecze ;-)
    inwestycja jeszcze nie dobiegla do konca
    dopiero rusza
    dlug zostal przejety ze wzgledu na wymagania banku
    kapital spolki bardzo wysoki, ale wniesiony aportem
    natomiast pieniadz byl potrzebny na zakup gruntow
    pozostale biezace oplaty pokrywane byly z doplat wspolnikow
    nie mozna bylo zalatwic splaty pozyczki poprzez doplaty, poniewaz
    brakowalo gotowki - stad przejecie dlugu aktem notarialnym

    fakt, ze zaczynam dostrzegac to, o czym piszesz
    sama zastanawiam sie, skad wspolnicy wezma na na splate tej pozyczki
    bank im tego z konta inwestycyjnego nie sfinasnuje.....
    ale w sumie jestem na etapie teraz pozbycia sie dlugu przez spolke na
    rzecz wspolnikow i chyba mam wiecej niejasnosci jak mialam - musza z
    tego jakos wybrnac, ale w mojej wizji jeszcze nic sensownego
    moze jakis nastepne podpowiedzi??calkiem niezle po nich mi idzie
    wyszukiwanie nastepnych problemow;-)))

    g.