  • 1. Data: 2011-11-30 09:03:14
    Temat: Pożyczka ojciec->syn
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

    Poniewaz trafila mi sie okazja kupna nieruchomosci
    musialem szybko zalatwic srodki - bank nie zdazylby
    udzielic mi kredytu - postanowilem pozyczyc pieniadze
    od ojca a nastepnie refinansowac zakup kredytem.
    Czy oprcz PCC z podaniem kwoty i wydrukiem z konta
    ze srodki wplynely musze zalaczyc do zeznania umowe
    pozyczki? Szczerze powiedziawszy nawet jej nie mam,
    i jezeli jest potrzebna pomoglibyscie ja zdredagowac?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-11-30 14:07:02
    Temat: Re: Pożyczka ojciec->syn
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 3:03 AM, Kraszan wrote:
> [...]
    > Czy oprcz PCC z podaniem kwoty i wydrukiem z konta
    > ze srodki wplynely musze zalaczyc do zeznania umowe

    nie musisz, ale jej istotne czesci powinny znalezc sie na PCC, co w
    zasadzie sprowadza sie do zalaczenia umowy pozyczki.
    Zreszta babki w US czesto sie jej domagaja.

    Tylko pp co placic PCC, skoro sie jest zwolnionym.
    Przegapiles termin 14 dni?

    Szczerze powiedziawszy nawet jej nie mam,
    > i jezeli jest potrzebna pomoglibyscie ja zdredagowac?

    Nie, bo nikomu sie nie chce tak samo jak tobie.

  • 3. Data: 2011-11-30 14:16:12
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

> [...]
    > Zreszta babki w US czesto sie jej domagaja.
    >

    > Tylko pp co placic PCC, skoro sie jest zwolnionym.

    Nie nie przegapiłem.
    Wiem, że jestem zwolniony z płacenia 2% od takiej
    pożyczki ale PCC-3 muszę złożyć. Logiczne wydaje się
    załączenie do PCC-3 wydruku z konta, że środki faktycznie
    wpłynęły, ale czy konieczne jest załączanie umowy pożyczki
    na piśmie? Czy ta pożyczka może być nieoprocentowana?

  • 4. Data: 2011-11-30 14:16:43
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

> [...]

    Nie nie przegapiłem.
    Wiem, że jestem zwolniony z płacenia 2% od takiej
    pożyczki ale PCC-3 muszę złożyć. Logiczne wydaje się
    załaczenie do PCC-3 wydruku z konta, że srodki faktycznie
    wpłynęły, ale czy konieczne jest załączanie umowy pożyczki
    na pismie? Czy ta pożyczka może być nieoprocentowana?

  • 5. Data: 2011-11-30 15:54:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 8:16 AM, Kraszan wrote:
> [...]
    > wpłynęły, ale czy konieczne jest załączanie umowy pożyczki
    > na pismie? Czy ta pożyczka może być nieoprocentowana?

    pożyczka może być nieoprocentowana, ale musi być zwrócona i pilnuj aby
    to udokumentować, zeby nie było, że po terminie pożyczki US poprosi o
    dowód spłaty i jak go nie dostanie przekwalifikuje ci to na darowiznę i
    dopłacisz 20%.
    konieczne jest dołączenie postanowien umowy pożyczki. Najlepiej w formie
    umowy tejże. Jak chces sie kopać z koniem to mozesz tylko po co.

  • 6. Data: 2011-12-01 10:42:19
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Kraszan" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Poniewaz trafila mi sie okazja kupna nieruchomosci
    > musialem szybko zalatwic srodki - bank nie zdazylby
    > udzielic mi kredytu - postanowilem pozyczyc pieniadze
    > od ojca a nastepnie refinansowac zakup kredytem.

    Zadam trochę inne pytanie. Małżonkowie prowadzą wspólne gospodarstwo domowe,
    ale mają rozdzielność majątkową. Czy należy zawiadamiać US jeśli żona
    pożyczy mężowi pieniadze? :)

    Pozdrawiam
    dK

  • 7. Data: 2011-12-01 11:58:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-01 11:42, dK pisze:
    > Zadam trochę inne pytanie. Małżonkowie prowadzą wspólne gospodarstwo domowe,
    > ale mają rozdzielność majątkową. Czy należy zawiadamiać US jeśli żona
    > pożyczy mężowi pieniadze? :)
    Jeśli nie daj Boże mają wspólną lodówkę, to imho każde jej otwarcie
    powinno automatycznie generować dokument PZ/WZ, w zależności, czy dana
    osoba coś dokłada, czy zabiera. Do tego miesięczne rozliczenie i
    ewentualne podatki. Obowiązek przechowywania dokumentacji minimum 10 lat ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2011-12-01 12:54:52
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osoba coś dokłada, czy zabiera. Do tego miesięczne rozliczenie i
    > ewentualne podatki. Obowiązek przechowywania dokumentacji minimum 10 lat

    Wbrew pozorom stwierdznie niezupełnie niezasadne :)
    Jeżeli żona (najbliższa rodzina) pożycza, albo podaruje mężowi i vice versa
    cokolwiek co ma wartosć prawie 10000 PLN, to chyba (i to bez względu na
    współność) musi pożyczkobiorca, darbiorca złożyć PCC w najbliższym US.
    Czyli mąż, który kupi żonie samochodzik, pierścionek z diamentem, albo
    zafunduje jej podróż dookjoła świata luksusowym parowcem może zostać
    poproszony o ściepę na fiskusa w wysokości 20% wartości podarunku jeśli
    zaniedba poinformować o tym radosnym fakcie urzędnika w US na stosownym
    druku w terminie 14 dni, Tak przynajmniej wynika z przepisów. Zastanawiam
    się tylko nad odpowiednia umową darowizny tegoż pierścionka, notarialnie
    chyba bezpieczniej?? :P

    Pozdrawiam
    dK

  • 9. Data: 2011-12-01 14:20:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 4:42 AM, dK wrote:

> [...]
    >
    > Zadam trochę inne pytanie. Małżonkowie prowadzą wspólne gospodarstwo
    > domowe, ale mają rozdzielność majątkową. Czy należy zawiadamiać US jeśli

    niestety tak.
    jesli zaprosi go na obiad i za ten obiad zapłaci. również.

    nic na to nie poradzę.

  • 10. Data: 2011-12-01 18:28:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > niestety tak.
    > jesli zaprosi go na obiad i za ten obiad zapłaci. również.
    >
    > nic na to nie poradzę.

    A jak mieszka u mnie ciotka staruszka albo dorosła córka albo
    konkubina to mam zapłacić podatek od wynajmowania mieszkania a ona od
    przychodu?

    A jeśli formalnie tak, to ile znasz przypadków ścigania takich osób?

    MJ