  • 11. Data: 2011-12-01 18:41:10
    Temat: Re: Pożyczka ojciec->syn
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    news:jb82eh$sfd$1@inews.gazeta.pl...

    > niestety tak.
    > jesli zaprosi go na obiad i za ten obiad zapłaci. również.

    Podatnicy mogą.
    Absurd trzeba zwalczać absurdem.

    o o to co mamy (za pit.pl)

    Zwolnienie z podatku PCC a deklaracja podatkowa PCC-3 (PCC-2)
    Zgodnie z pismem z 12 marca 2003 r. sygn. akt LK-2255/LM/BG/02 podatnik
    powinien składać deklarację nawet w przypadku czynności zwolnionych z
    podatku od czynności cywilnoprawnych. Niemniej jednak jest to bardzo
    kontrowersyjne stanowisko, patrząc szczególnie na zwolnienie czynności
    sprzedaży rzeczy ruchomych do wartości rynkowej 1000 zł. Jeżeli stanowisko
    okazałoby się słuszne - przy każdej, nawet nadrobniejszej czynności
    rynkowej, zwolnionej z podatku PCC powinniśmy składać deklarację i
    udowadniać, że występuje zwolnienie podatkowe. Jest to oczywisty absurd
    podważający przedstawione w piśmie stanowisko. Stąd racjonalniejszym jest
    nieskładanie deklaracji PCC zarówno przy dokonywaniu czynności zwolnionych z
    podatku, jak również przy czynnościach niepodlegających temu podatkowi.
    ======================

    Może i racjonalniejsze, ale jak mus, to mus. A więc do dzieła i co dwa
    tygodnie pozanośmy do US plik z minimum kilkadziesiat deklaracji PCC. A
    choćby za każdy posiłek jaki nam żona przygotuje! :O (albo mąż) szczególnei
    cenione a nawet bezcenne są te przynoszone do łóżka! A i obligatoryjnie
    seks małżeński! To wręcz można wycenić materialnie na podstawie
    analogicznych choć nieopodatkowanych z zupełnei innych względów usług
    świadczonych przez agencje. Do każdego PCC załącznik z wykazem odbytych
    małżeńskich stosunków.

    Głupotę trzeba leczyć boleśnie.

    dK

  • 12. Data: 2011-12-01 18:55:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 12:28 PM, Michal Jankowski wrote:

    > A jak mieszka u mnie ciotka staruszka albo dorosła córka albo
    > konkubina to mam zapłacić podatek od wynajmowania mieszkania a ona od
    > przychodu?

    formalnie tak.
    wyjatkiem jest oczywscie to co jest wymagane przez KRIO, gdzie z
    definicji jestes zobowiazany do utrzymywania innej osoby.
    Tylko dlatego twoje własne dzieci nie muszą płacić podatku.

    > A jeśli formalnie tak, to ile znasz przypadków ścigania takich osób?

    100% tego o czym dowiedział sie US.Sądzisz, ze zamiecie sprawę pod
    dywan jak juz sie o niej dowie?

  • 13. Data: 2011-12-01 20:29:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2011, witek wrote:

> [...]

    ...dotąd...

    [...celowo wycięte...]

    > formalnie tak.

    Y...zakonotuj sobie gdzieś na boczku ;), bo utrwaliły Ci się stare
    dane: art.16 jest *skreślony*, zaś *nie jest* skreślony art.21.1.125!
    Przynajmniej "o ile wiem" (i tak jest na gofin.pl)
    W razie błędu odszczekam, ale nic na to na razie nie wskazuje
    :)
    Przyznam że nie pamiętam (a nie chce mi się sprawdzać) od kiedy
    istnieje ..125, bo niekoniecznie "od zawsze". Ale mowa "na dziś".

    Po pierwsze skutkuje to brakiem "czynszu od niczego", a po drugie
    brakiem (w przypadku "rodziny") podatku od nieodpłatnego świadczenia.
    Oczywiście dla "nierodziny" podatek pozostaje (ale z okazji
    skreślenia art.16 tylko jeden raz - co najmniej drugi rok już
    tak jest, że nie ma "podwójnego").

    > wyjatkiem jest oczywscie to co jest wymagane przez KRIO, gdzie z definicji
    > jestes zobowiazany do utrzymywania innej osoby.

    Ale zwolnienie wyżej jest najwyraźniej niezależnym wyjątkiem bez
    względu na spełnienie obowiązku alimentacyjnego.
    Oczywiście tylko I i II grupa "w rozumieniu darowizn".

    > 100% tego o czym dowiedział sie US.Sądzisz, ze zamiecie sprawę pod dywan jak
    > juz sie o niej dowie?

    No bo nie bardzo może, vide "sprawa piekarza", który celowo i umyślnie
    wystawił na ostrzał "jałmużnę" - US nie miał wyjścia, musiał przywalić VATem.
    (i dzisiaj też musiałby)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-12-01 20:43:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 2:29 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Oczywiście dla "nierodziny" podatek pozostaje (ale z okazji
    > skreślenia art.16 tylko jeden raz - co najmniej drugi rok już

    wiem, ale szczegółów dotyczących rodziny mi sie nie chciało rozwijać.
    W ogólnym przypadku, przynajmniej jedna strona zapłaci, a o to tu chodziło.