  • 1. Data: 2004-12-22 16:49:02
    Temat: Pożyczki bez podatku (?)
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam do Was pytanie.
    W związku z PKOBP - mój ojciec postanowił kupić akcje, jednak jako że nie
    ma rachunku maklerskiego, prosił mnie, żebym je kupił na mój rachunek. Kwota
    jaką przelał to ok 100000 (część wcześniej). Wiem, że taka suma może
    zainteresować US (ponoć od 15000euro). Teraz pytanie - czy mam się obawiać
    interwencji US (i karnych 75% podatku) ?
    Jak można się wytłumaczyć US w razie czego (nie podpisywałem z ojcem żadnej
    umowy, nie wiedziałem nawet, że może być z tym problem). Dodam, że nawet jak
    US nie dostanie inormacji z banku - to przecież będzie widział w moim picie
    zysk (i to duży) ze sprzedaży akcji. Jaką kwotę można pożyczyć od znajomych,
    rodziny bez podatku ?
    Przy okazji - rodzice zrobili mi darowiznę na działkę budowlaną w wys.
    20tys. Teraz muszę od nich pożyczyć jakieś 50 tys na mieszkanie/budowę. Jak
    to zrobić najmniejszym kosztem, ale legalnie (darowizna/pożyczka) ?
    Pozdrawiam
    owp