  • 1. Data: 2004-06-27 05:47:53
    Temat: Praca etat i firma
    Od: "Piotrek" <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    jakoś nie moge trafić na informacje(pewnie nie wiem gdzie tego poszukać) na
    temat jakich kosztów tzn. ZUS i inne moge się spodziewać pracując normalnie na
    etat i dodatkowo prowadząc działalność gospodarczą. Chodzi tutaj o koszty tej
    dodatkowej działalności gospodarczej. Będe wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-06-27 11:58:19
    Temat: Re: Praca etat i firma
    Od: "Piotrek" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > etat i dodatkowo prowadząc działalność gospodarczą. Chodzi tutaj o koszty tej
    > dodatkowej działalności gospodarczej. Będe wdzięczny za pomoc.

    Doczytałem się że będe płacił tylko zdrowotne około 140 PLN ale czy faktycznie
    tak jest ? Jest może jakaś stronka na której konkretnie taki przypadek jest
    opisany ?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 3. Data: 2004-06-27 13:06:33
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Jeżeli w pracy na etacie zarabiasz minimum 824 zł brutto miesięcznie
    to z włąsnej działalności gospodarczej opłacasz tylko składkę
    zdrowotną ./ aktualnie od czerwca do sierpnia jest to kwota 147,05 zł /

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-06-27 14:23:05
    Od: "Piotrek" <o...@p...onet.pl>

    > Jeżeli w pracy na etacie zarabiasz minimum 824 zł brutto miesięcznie
    > to z włąsnej działalności gospodarczej opłacasz tylko składkę
    > zdrowotną ./ aktualnie od czerwca do sierpnia jest to kwota 147,05 zł /

    Dzięki za informacje.
    Ale tak sobie czytam i dziągle coś. Jeśli działalność na początku nie będzie
    przynosiła zbyt wiele a tak będzie to co z rozliczeniem podatkowym. Jaki sposób
    opodatkowania wybrać bo chyba będzie bardziej opłacalne rozliczenie z małżonką i
    zrobić jeszcze jakiś odliczenia. Przepraszam jeśli to brzmi niefachowo ale
    musiałem się tym zająć z dnia na dzień i jeszcze czeka mnie założenie DG.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 5. Data: 2004-06-28 02:59:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2004, Piotrek wrote:

    >+ > Jeżeli w pracy na etacie zarabiasz minimum 824 zł brutto miesięcznie
    >+ > to z włąsnej działalności gospodarczej opłacasz tylko składkę
    >+ > zdrowotną [...]

    ...tak dla porządku: w znacznej części dającą się odliczyć na PIT-5 :)

> [...]
    >+ opodatkowania wybrać bo chyba będzie bardziej opłacalne rozliczenie z małżonką i

    ...no to "normalne" KPiR. Czyli zasady ogólne wg skali podatkowej :)
    (...a nienormalne KPiR to zasady ogólne z wydzieloną stawką liniową 19%
    co pozbawia wielu praw do odliczeń i rozliczeń :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)

  • 6. Data: 2004-07-03 13:53:19
    Od: relaj <a...@p...onet.pl>

    Piotrek napisał(a):

> [...]
    > musiałem się tym zająć z dnia na dzień i jeszcze czeka mnie założenie DG.

    Małe przychody - małe lub brak podatków. Co do formy opodatkowania to
    raczej zasady ogólne, chyba że w grę wchodzi karta lub ryczałt, ale to
    tylko dla wybranych zgodnie z ustawą (musisz sprawdzić czy charakter
    Twojej działalności jest zgodny z przepisami o karcie i ryczałcie i
    następnie US musi wyrazić zgodę na taką formę opodatkowania - wszystko
    odbywa się na ściśle określonych drukach). Co do wspólnego rozliczenia z
    małżonką - nic się nie zmienia, nadal możecie rozliczać się wspólnie
    (chyba że jedno z Was będzie na karcie - eliminuje to możliwość
    wspólnego rozliczenia). Powodzenia

  • 7. Data: 2004-07-03 15:51:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jul 2004, relaj wrote:

    > + Piotrek napisał(a):
    [...]
> [...]
    > + działalności jest zgodny z przepisami o karcie i ryczałcie i następnie US
    > + musi wyrazić zgodę na taką formę opodatkowania

    No to ja lekko zaszokowany jestem. Ledwie na moment spuściłem ustawodawcę
    z oka i już... możesz podać kiedy wprowadzono taki przepis ? ;)
    Bo zdaniem mojego HDD w ustawie było że to *podatnik sobie wybiera*
    - i może dostać w łeb jak przekroczy swoje uprawnienia :], ale do samego
    prawa wyboru USowi nic !
    US to mu może narzucić wysokość karty...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)