  • 1. Data: 2006-03-08 15:51:49
    Temat: Praca za granica
    Od: "Nippo" <n...@v...pl>

    Witajcie

    Pracuje za granica, ale rozliczam sie w Polsce.

    W obecnej sytuacji, za rada znajomego, nie zakladalem dzialanosci handlowej,
    tylko wystawiam co miesiac firmie z zagranicy rachunki za doradztwo.

    Place od tego bardzo wysoki podatek, co miesiac SUMA*80%*19%. Jesli dobrze
    zapamietalem, to 80% sumy to dlatego, ze koszty uzyskania dochodu, i z tego 19%.

    Potem, z tego co mowil, w rozliczeniu rocznym mam doplacic prawie drugie tyle.
    No i w sumie mam zaplacic wedle stawki 40% (chyba to jest stawka progresywna, i
    dlatego calosc wychodzi tam jakies 37% a nie 40%, nie wazne).

    Slyszalem, ze nie jest to najlepsze wyjscie, ze moglbym zalozyc firme
    jednoosobowa i placic jedynie te 19%, czy to prawda?

    I czy w ogole taka forma rozliczania sie jest OK?

    Bede wdzieczny za pomoc.

  • 2. Data: 2006-03-08 16:06:02
    Temat: Re: Praca za granica
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Nippo wrote:

    > Slyszalem, ze nie jest to najlepsze wyjscie, ze moglbym zalozyc firme
    > jednoosobowa i placic jedynie te 19%, czy to prawda?

    Nie. Bo tak czy sieka przejdziesz na nastepny próg podatkowy ...

    Zalety firmy to zas sa inne - mozesz w "koszta" wrzucac koszta. No pod
    warunkiem, ze masz ich wiecej niz obecnie 20% to ci sie juz zaczyna
    oplacac. Takze Pluzem mozna uznac ZUS, bo choc jest to obciazenie, to
    wedruje w koszta i teoretycznie czesc z tej kasy "oszczedzasz" na
    emeryture. No ale ta korzysc z ZUSu to taka srednia i grubymi nicmi
    szyta...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 3. Data: 2006-03-08 19:23:12
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    w takich filmach, bX-Mozilla-Status: 0009ch? ... http://tiny.pl/md2f

  • 4. Data: 2006-03-08 21:51:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Hikikomori San wrote:

    > Nie. Bo tak czy sieka przejdziesz na nastepny próg podatkowy ...

    E.... no popa*cz*... ;)
    Nic nie wiedziałem że skreślili art.30c w ustawie!!!
    Poważnie ??
    Wszyscy wypełniający druki PIT-5L do ukarania!!! ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    ("bez urazy poproszę", ale skoro się wystawiłeś to można
    było postrzelać :))

  • 5. Data: 2006-03-08 23:02:27
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wszyscy wypełniający druki PIT-5L do ukarania!!! ;)

    Pit 5L faktycznie zapomnialem, ale ma on i plusy i minusy... :)

    ________________

  • 6. Data: 2006-03-09 14:54:02
    Od: "Nippo" <n...@v...pl>

    > Pit 5L faktycznie zapomnialem, ale ma on i plusy i minusy... :)

    Moglbys napisac cos wiecej?
    Czy to oznacza, ze lepiej dla mnie zalozyc firme jednak?

    --
    nippo

  • 7. Data: 2006-03-09 15:11:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Nippo wrote:

    > Moglbys napisac cos wiecej?
    > Czy to oznacza, ze lepiej dla mnie zalozyc firme jednak?

    Gotfryd bedzie lepszy do przepytania w tej sprawie :)

    ________________

  • 8. Data: 2006-03-10 10:39:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, Hikikomori San wrote:

    > Gotfryd bedzie lepszy do przepytania w tej sprawie :)

    Nie uchylaj się, skoro zamieszałeś!
    Jedziemy:
    - nie ma częsci ulg, nie można rozliczać się wspólnie z małżonkiem,
    nie ma "kwoty wolnej", aczkolwiek jak ktoś ma dochody z innych
    źródeł na zasadach ogólnych to ta ostatnia rzecz mu nie umyka
    - faktycznie jest 19% od dochodu podatkowego.

    Dodatkowo dochodzi możliwość rozliczania w kosztach amortyzacji
    (ryczałtowe 20% może również być zamienione na faktycznie
    poniesione koszta przy umowie osobistej, więc to nie argument,
    ale BEZ amortyzacji środków trwałych!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)