  • 1. Data: 2006-03-08 15:38:01
    Temat: kasy fisklane po 01.04
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)uczestniczyłam dziś w dyskusji,która zakończyła się dylematem,w
    temacie nieszczęsnych kas fisklanych ::)Moje pytanie brzmi tak:jeżeli
    (miejmy nadzieje teoretycznie) nie zostanie wydane nowe rozporządzenie
    określające stan prawny na 01.04.06,to czy podatnik składając wniosek o
    pisemną wiążącą interpretacje przepisów np 29.03.06( na ten dzień nie musi
    mieć kasy bo spełnia warunki zawarte w rozprządzeniu)zachowa prawo do
    odliczenia vatu od zakupionej kasy po 01.04.2006 i czy będzie mógł normalnie
    działać do momentu otrzymania odpowiedzi ,a po jej otrzymaniu (jeśli będzie
    musiał ta kase mieć od 01.04) zafiskalizować sprzedaż wstecznie?Mam na myśli
    zwyczajnie wydłużenie sobie czasu do zakupu kasy ,po 01.04( jeśli nie będzie
    rozporządzenia) bez konsekwencji.
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-03-08 15:49:22
    Temat: Re: kasy fisklane po 01.04
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wstecznie?Mam na myśli zwyczajnie wydłużenie sobie czasu do zakupu kasy
    > ,po 01.04( jeśli nie będzie rozporządzenia) bez konsekwencji.

    Nie chcę Cię martwić, ale mam ten sam problem i dopóki się nie ukaże
    oficjalne rozporządzenie, to od pierwszego muszę mieć kasę. Jeżeli złożysz
    zapytanie, to dowiesz się po fakcie czy miałaś szczęście, czy masz pecha i
    nic więcej. Z przepisów dość "jasno" wynika, że kasa ma być.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-03-08 16:15:14
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    wiadomości news:dumue9$i87$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > zapytanie, to dowiesz się po fakcie czy miałaś szczęście, czy masz pecha i

    No dobrze...jeśli się okaże ,że ją mam jednak miec od 01.04 bo tak wynika z
    przepisow ( o czym wiem,ale nie musze mówić,że wiem:) to wydłuże sobie czas
    "bez kasy" ,tak?Oczywiście po otrzymaniu odpowiedzi,że muszę posiadać kase
    .wszystko uzupełnie wstecznie,nie tracąc praw do odliczeń i unikając
    konsekwencji?Wiesz, codzi mi o to,by nie kupić zbyt szybko i przyjrzeć się
    co będzie po 01.04,jak coś nie zostanie wydane wcześniej:)

    >Z przepisów dość "jasno" wynika, że kasa ma być.

    No wiesz...niby tak,ale wolno nie wiedzieć i zapytać?wiem ,że to
    działania "dupochrona" ale skoro ma być skuteczne to czemu nie:)

    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2006-03-08 21:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Ania wrote:

> [...]
    > przepisow ( o czym wiem,ale nie musze mówić,że wiem:) to wydłuże sobie czas

    Zauważ że na twoje pytanie są dwie odpowiedzi: "ścisła" oraz "na rozum".
    Ścisła to ta, że legalnie wydłuzysz sobie czas "bez kasy", czyli że
    nikt cię za to nie ukarze.
    A na rozum to ta, że jak będziesz musiała zwrócić VAT odliczony od
    zakupów bezpodstawnie (z powodu braku kasy) to się zastanowisz kilka
    razy czy kara by cię jednak taniej nie wyszła ;>
    Zauważ: utrata prawa do odliczenia VAT z powodu sprzedawania bez
    kasy fiskalnej nie jest stricte "karą".
    To taki sam wyjątek, jak powiedzmy zakaz odliczania VATu od paliwa.
    "nie wolno" i już.
    Więc jak będziesz sprzedawała mimo że miałaś taki obowiązek to wyjdzie
    że karać cię nikt nie chce, ale... ;>

    > Oczywiście po otrzymaniu odpowiedzi,że muszę posiadać kase
    > .wszystko uzupełnie wstecznie,nie tracąc praw do odliczeń

    A niby dlaczego "nie tracąc praw do odliczeń" ????
    To jak odliczysz VAT od paliwa do samochodu osobowego w czasie
    kiedy US rozpatruje twoje pytanie w którym uzadniasz że uważasz
    iż wolno - po otrzymaniu odpowiedzi że się mylisz uznasz że
    *za okres* między pytaniem a odpowiedzią możesz nie zwrócić
    odliczenia ??
    E.... nie wierzę... ;)

    > i unikając konsekwencji?

    Karnych pewnie tak...

    > Wiesz, codzi mi o to,by nie kupić zbyt szybko

    Doceniam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez kasy fiskalnej to mu dobrze gadać ;))

  • 5. Data: 2006-03-08 22:01:52
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > "nie wolno" i już.
    > Więc jak będziesz sprzedawała mimo że miałaś taki obowiązek to wyjdzie

    No tak..a jeśli nie jestem vatowcem?działalnośc od 01.01.06 ..limit do kasy
    się kwalifikuje, do vatu nie:)

    > Doceniam :)

    A tak jeszcze sobie myśle,co z DG prowadząca sprzedaz wysyłkową i
    zlikwidowaną od 01.04.06...zakładając ,ze wpłaty wpływaja po 01.04 na koto
    firmy,której nie ma:)

    pozdrawiam ania z głową w kształcie kasy fisklanej:)

  • 6. Data: 2006-03-10 10:33:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Ania wrote:

    > No tak..a jeśli nie jestem vatowcem?działalnośc od 01.01.06 ..limit do kasy
    > się kwalifikuje, do vatu nie:)

    Ha, to już za trudne dla mnie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-10 14:46:25
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > On Wed, 8 Mar 2006, Ania wrote:
    >

    > Ha, to już za trudne dla mnie ;)

    No proszę,nie rób tego:)
    pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2006-03-12 21:45:19
    Od: Abecadłek<a...@n...pl>

    > No tak..a jeśli nie jestem vatowcem?działalnośc od 01.01.06 ..limit do kasy
    > się kwalifikuje, do vatu nie:)

    "Nie jest również ważne, czy podmiot dokonujący czynności sprzedaży jest
    podatnikiem podatku VAT. Sprzedawca zwolniony od podatku VAT rejestruje przy
    użyciu kasy obrót jako zwolniony."

    A cytacik wziąłem stąd:
    http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=47

    -> http://usenet.pomocprawna.info