  • 1. Data: 2005-02-02 07:42:08
    Temat: Praca za granicą (92-97)
    Od: Bat <b...@q...pl>

    Hej,

    w latach 1992-1997 pracowałem w czasie wakacji za granicą,
    legalnie - odprowadzałem podatki do niemieckiego fiskusa.
    W tym czasie zameldowany byłem w Polsce, studiowałem.

    Czy te dochody są z punktu widzenia US legalne? Nigdy ich nie
    zgłaszałem. Czy nie dopełniłem jakiegoś obowiązku?

    Pozdrawiam,

    Bat'on

  • 2. Data: 2005-02-02 07:54:44
    Temat: Re: Praca za granicą (92-97)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bat napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy te dochody są z punktu widzenia US legalne? Nigdy ich nie
    > zgłaszałem. Czy nie dopełniłem jakiegoś obowiązku?

    Chyba powinieneś był się z nich rozliczyć ale tak naprawdę możesz sobie
    reką machnąć - przedawniło sie z końcem 2003 roku ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-02 08:06:16
    Od: Bat <b...@q...pl>

    Maddy napisał(a):

    > Chyba powinieneś był się z nich rozliczyć ale tak naprawdę możesz sobie
    > reką machnąć - przedawniło sie z końcem 2003 roku ;-)

    Czy to pewne? Jakaś podstawa prawna? Muszę się aktualnie tłumaczyć skąd
    miałem pieniądze na mieszkanie, więc wolałbym być pewien :-D

    Pozdrawiam,

    Bat'on

  • 4. Data: 2005-02-02 21:54:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bat wrote:

    > Czy to pewne? Jakaś podstawa prawna? Muszę się aktualnie tłumaczyć skąd
    > miałem pieniądze na mieszkanie, więc wolałbym być pewien :-D

    Za 97 rok, mialeś się rozliczyć do kwietnia 98 roku. Od konca 98 roku
    biegnie 5 lat, kiedy US może cię capnąć. Czyli 99, 2000, 2001, 2002,
    2003. Jak nie zrobili tego do konca 2003 roku to nic juz nie moga zrobic.
    Mozesz smialo powiedziec, ze pracowales za granicą.
    Odrębną sprawą na potrzeby udowodnienia skąd miałeś pieniądze jest
    pozbieranie zaświadczeń o tych zarobkach.

  • 5. Data: 2005-02-07 14:32:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Feb 2005, Bat wrote:

> [...]
    > + Czy to pewne? Jakaś podstawa prawna? Muszę się aktualnie tłumaczyć skąd
    > + miałem pieniądze na mieszkanie, więc wolałbym być pewien :-D

    ...napisz na grupę jak się skończyło.
    Bo problem jak widzę masz "odwrotny" :) czyli właśnie jak pokazać że
    pieniądze *już były*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)