  • 1. Data: 2006-10-26 09:11:23
    Temat: Prasówka: faktury w postaci pliku.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dzisiejszej Rzeczypospolitej (czyli będzie dostępne bezpłatnie przez
    tydzień) mały artykulik o dostarczaniu faktur w postaci pliku do
    wydruku przez odbiorcę. Wnioski autora na *nie*. Nie komentuję, choć
    sprawa dyskusyjna.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_061026/fi
    rma_a_8.html

  • 2. Data: 2006-10-26 13:14:37
    Temat: Re: Prasówka: faktury w postaci pliku.
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

> [...]
    > tydzień) mały artykulik o dostarczaniu faktur w postaci pliku do
    > wydruku przez odbiorcę. Wnioski autora na *nie*. Nie komentuję, choć

    "Stąd data wystawienia faktury zawarta w tym dokumencie może nie odzwierciedlać
    rzeczywistej daty jej wystawienia. Datą wystawienia nie jest z pewnością
    utworzenie pliku z projektem faktury. Nie jest nią też przesłanie pliku
    kontrahentowi do samodzielnego wydrukowania."

    a czy ktokolwiek wie, kiedy faktura jest już wystawiona?

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-10-26 17:21:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Oct 2006, jureq wrote:

    > W dzisiejszej Rzeczypospolitej (czyli będzie dostępne bezpłatnie przez
    > tydzień) mały artykulik o dostarczaniu faktur w postaci pliku do
    > wydruku przez odbiorcę. Wnioski autora na *nie*.

    Hm... sprzeciw. Przynajmniej częsciowo :)
    Autor wskazuje, że za wystawienie f-ry odpowiada sprzedawca.
    Jakby to powiedzieć - miałem okazję zaprezentować taki p. widzenia, więc
    wypada mi poprzeć tę opinię w całej rozciągłości :)
    Kwestią do rozważenia jest, czy i jak przedsiębiorca może ukarać karą
    regulaminową lub umowną np. księgowego lub inną osobę prawną lub
    fizyczną której powierzył wystawienie f-ry - w tej roli wystąpi
    przecież nabywca, a jakoś mam wątpliwości czy np. zarząd TP SA musi
    osobiście drukować f-ry i nie może powierzyć tej czynności własnym
    pracownikom (a z kolei ich ukarać "za niedopełnienie" jeśliby takie
    miało miejsce).
    Twierdzenie, że nie można pracownika do którego obowiązków należy
    np. wystawiania f-r, ukarać za to że nie wystawił choć zaewidencjonował,
    rzeczywiście wyglądałoby na naciągane.
    A wniosek o "niemożności przerzucenia obowiązku" wprost by do tego
    prowadził. Czyli tu bym się zgodził, że autor co najmniej nie wskazując
    na tę wąpliwość przedobrzył - choć warto zaznaczyć że napisał "może
    być".
    Ale w sprawie konsekwencji karnych popieram wniosek w całej
    rozciągłości. Tak wychodzi z przepisów... kupujący jak *chce* zaszkodzić
    sprzedawcy, może (sam godząc się na stratę podatku) dać mu tą drogą
    w kość.
    "Tak, nie wydrukowałem, oni nie sprawdzili".

    > Nie komentuję, choć sprawa dyskusyjna.

    Ależ, po to ta grupa jest :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-26 17:23:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Oct 2006, vertret wrote:

> [...]
    > kontrahentowi do samodzielnego wydrukowania."
    >
    > a czy ktokolwiek wie, kiedy faktura jest już wystawiona?

    IMO wynika w sposób oczywisty: w momencie wydruku.
    Jeśli ta zaakceptowana przez sprzedawcę treść znajdzie się "na
    papierze"...
    A co, chcesz biegłego powoływać do orzekania czy tusz schnie już
    trzeci czy piąty dzień? ;)

    pzdr, Gotfryd