  • 1. Data: 2006-10-25 19:55:56
    Temat: pit 2006
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

    Hej,

    do rozliczen jeszcze sporo czasu... ale dokumenty przez caly rok trzeba
    zbierac:)
    mam do specjalistow dwa pytania:
    1. czy jezeli meldunek mam w jednym mieszkaniu, a mieszkam w innym..
    czy mogeodliczac rachunki za internet z obu miejsc? czy tylko tam gdzie
    jestem zameldowany?

    2. jesli przekazuje darowizne na organizacje pozytku publicznego (nie w
    ramach 1%, ale darowizny bodajze 6% dochodu), czy wystarczajcym
    potwierdzeniem bedzie dowod wplaty (KP) lub rachunek z informacja od
    kogo, dla kogo, na jaki cel? czy potrzeba jeszcze jakas umowe
    darowizny?!

    z gory piekne dzieki za pomoc
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-10-25 20:17:54
    Temat: Re: pit 2006
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    piatkos wrote:
> [...]
    > 1. czy jezeli meldunek mam w jednym mieszkaniu, a mieszkam w innym..
    > czy mogeodliczac rachunki za internet z obu miejsc? czy tylko tam gdzie

    US nie interesuje gdzie jesteś zameldowany tylko gdzie faktycznie mieszkasz.
    Fakt zamieszkiwania powinieneś juz dawno zgłośić na NIP-3 i wysłać do US
    odpowiedniego do miejsca zamieszkania.
    Zameldowanie nie ma tu żadnego znaczenia.

    Odliczać możesz tam gdzie mieszkasz, czyli z puktu widzenia US, pod
    adresem, który widnieje na NIP-3.
    Masz jakąś umowę najmu spod obecnego adresu? To może byc argument w
    razie kontroli dlaczego odliczałeś z innego miesjca niż wie US.
    Najwyżej zapłacisz (chyba do 1000 zł kary) za niezłożenie NIP-3 w
    terminie. Pocieszę cie, że chyba jeszcze nikogo nie ukarali za to.