  • 1. Data: 2006-10-26 09:16:48
    Temat: Umowa o pracę - > DG
    Od: PsychoOne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wiem, że to popularny temat :) Proszę tylko bardziej doświadczonych
    weryfikację tego, co sobie wyliczyłem:

    Rozważam przejście od 01.01.2007 z umowy o pracę na własną DG (na rzecz
    byłego pracodawcy). Wystawiałbym fakturę o wysokości wszystkich obecnych
    kosztów pracodawcy (moja pensja brutto + ZUS pracodawcy) + VAT.

    Moje przykładowe wyliczenia dla pensji 3500 netto (wg stawek na rok 2006):

    1. Umowa o pracę
    brutto/m-c - 5284,64 zł
    brutto/rok - 63415,68 zł
    ZUS+NFZ+zaliczka na podatek - 22798,68 zł
    Ostatecznie zostaje mi 40617 zł

    2. własna DG
    Brutto/m-c (były koszt pracodawcy) - 6380,66 zł
    Brutto/rok - 76567,92
    Roczny ZUS, który muszę zapłacić - około 9 000 zł
    Roczne odliczenie ZUS od dochodu - 6515,69
    Podatek (II próg) - 16413
    Roczne odliczenie ub. zdrowotnego od podatku - 1794 zł

    Ostatecznie (brutto - ZUS - podatek) - ok. 52 900 zł

    Czyli wychodzi na to, że zostaje mi około 1000 miesięcznie nawet wtedy,
    gdy nie mam żadnych kosztów (a do DG używałbym samochodu, więc koszty by
    były).

    Moje pytania:
    1. Czy tak rzeczywiście jest, czy też może czegoś nie uwzględniłem w
    swoich obliczeniach? (wiem o sprawie płatnego urlopu, zostałoby to
    uwzględnione w umowie)
    2. Rozumiem, że moja składka na emeryturę jest minimalna. Ile na oko
    musiałbym wpłacać sobie co miesiąc na IKE, aby to zrekompensować?

    Z góry dziękuję odpowiedź (i wyrozumiałość :)

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2006-10-26 09:29:40
    Temat: Re: Umowa o pracę - > DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Przede wszystkim poczekaj jaka ostatecznie wersja definicji DG
    przejdzie przez sejm. Bo jak na razie wygląda na to, że wielu tzw
    samozatrudnionych nie będzie mogło tego robić w ramach DG.

  • 3. Data: 2006-10-26 10:01:53
    Od: PsychoOne <p...@p...onet.pl>

    jureq wrote:
    > Przede wszystkim poczekaj jaka ostatecznie wersja definicji DG
    > przejdzie przez sejm. Bo jak na razie wygląda na to, że wielu tzw
    > samozatrudnionych nie będzie mogło tego robić w ramach DG.

    O, zaskoczyłeś mnie. Nie miałem pojęcia, że szykują się jakieś zmiany.
    To bardzo istotna dla mnie informacja - dziękuję, będę śledził ten temat.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-10-26 11:12:11
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    PsychoOne napisał(a):
> [...]
    > musiałbym wpłacać sobie co miesiąc na IKE, aby to zrekompensować?
    >
    > Z góry dziękuję odpowiedź (i wyrozumiałość :)

    nie zapominaj o podatku vat...

  • 5. Data: 2006-10-26 12:04:03
    Od: PsychoOne <p...@p...onet.pl>

    aleksandra wrote:

    > nie zapominaj o podatku vat...

    Możliwe, że źle napisałem. VAT celowo pominąłem w obliczeniach.
    Zakładam, że dostaje go od pracodawcy i oddaje do US. A pracodawca ten
    VAT odlicza od swojego VATu do zapłacenia.
    Pisząc 'brutto' miałem na myśli kwotę netto z faktury, od której muszę
    zapłacić podatek.

    PsychoOne