  • 1. Data: 2002-02-11 15:35:26
    Temat: Prawo do udzielania gwarancji na sprzęt komputerowy
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Piszę tutaj ponieważ na pl.soc. prawo nikt mi nie pomógł :-(

    Prowadzę sklep internetowy, głównie zajmuje się sprzedażą czystych płyt Cd-R
    oraz opakowań do nich. Chciałbym jednak również sprzedawać części
    komputerowe, na co oczywiście mam zezwolenie we wpisie do ewidencji, ale mam
    pytanie odnośnie udzielania gwarancji.
    Zakupuje sprzęt w firmie komputerowej, która mi jako firmie udziela
    gwarancji i czy teraz jeśli ja sprzedaje sprzęt dalej osobie fizycznej czy
    firmie mogę wystawić gwarancję w imieniu swojej firmy i gdy sprzęt ulegnie
    awarii ja przyjmuje go w ramach swojej gwarancji i daje do serwisu w ramach
    gwarancji którą otrzymałem od firmy która mi sprzedała towar? Czy treść
    gwarancji musi być taka sama jaką ja otrzymałem?
    Proszę o wyjeśnienie tej kwestii.

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-02-11 17:56:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Feb 2002 16:35:26 +0100, "Arkadiusz Piotrowski"
    <a...@p...com.pl> wrote:

> [...]
    >awarii ja przyjmuje go w ramach swojej gwarancji i daje do serwisu w ramach
    >gwarancji którą otrzymałem od firmy która mi sprzedała towar?

    Dokładnie. Albo tracisz sam...

    >Czy treść
    >gwarancji musi być taka sama jaką ja otrzymałem?

    Nie musi. Możesz dać gościowi wieczystą gwarację i to Twoja strata,
    jak mu padnie, a Twój dostawca dawał mniej gwarancji.

    Pamiętaj, że musisz udzielić rękojmi, czego Tobie najczęściej
    sprzedawca nie udziela, więc nie mając gwaracji na sprzęt, tracisz...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-02-16 23:20:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:

> [...]
    >+ awarii ja przyjmuje go w ramach swojej gwarancji i daje do serwisu w ramach
    >+ gwarancji którą otrzymałem od firmy która mi sprzedała towar?

    Możesz, o ile gwarant (producent lub twój dostawca, który mógł udzielić
    swojej gwarancji) nie ma nic przeciw.
    Widywałem już gwaracje w których było zastrzeżenie że dotyczą
    TYLKO użytkownika końcowego (i wymagają rejestracji, ale to poza
    konkursem).

    >+ Czy treść gwarancji musi być taka sama jaką ja otrzymałem?

    Nie. Gwarancja jest nieobowiązkowa, ale o ile jest musi
    "rozsądnie" zapewniać wykonanie: zajrzyj na www.gazetaprawna.pl,
    ostatnio tam coś było na przykładzie gwarancji na pomalowanie
    samochodu :) (fabryczne) - sąd uznał że wymiana częsci
    karoserii (obniżająca wartość samochodu) jest wystarczającym
    wypełnieniem tego warunku.

    >+ Proszę o wyjeśnienie tej kwestii.

    ...a lekcję googlem odrobiłeś ?
    http://groups.google.com/advanced_group_search