  • 1. Data: 2002-03-03 09:44:41
    Temat: Premia gwarancyjna
    Od: "zdonka" <z...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów i mam do nich pytanko.
    W 2001r. wniesiono wkład do spółdzielni mieszkaniowej na zakup mieszkania.
    Częśc wydatków sfinansowano ze środków zgromadzonych na książeczce
    mieszkaniowej. W informacji uzyskanej od banku o wypłaconej kwocie z
    książeczki widnieje pozycja PREMIA GWARANCYJNA.
    Jak się ma ta premia do moich odliczeń, bo art. 27a ust.17 pkt 3 mówi iż
    przysługujące odliczenia należy pomniejszyć o kwotę premii mieszkaniowej
    dopisanej w roku podatkowym do stanu oszczędności na imiennym rachunku itd.
    Nie wiem tylko jak to ugryźć, bo na dobrą sprawę w PIT D nie ma żadnej rubryki
    która uwzględniałaby tę kwotę, podczas gdy na pozostałe pomniejszenia, o
    których mowa w 1 i 2 (w/w artykułu) są.
    Chyba czegoś nie rozumiem. Bardzo proszę o szybką pomoc, bo mam duży zwrot, a
    jeszcze większe długi, które chociaż częściowo chciałabym spłacić.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-03-03 10:16:44
    Temat: Re: Premia gwarancyjna
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

> [...]
    > Jak się ma ta premia do moich odliczeń, bo art. 27a ust.17 pkt 3 mówi iż
    > przysługujące odliczenia należy pomniejszyć o kwotę premii mieszkaniowej

    no i już masz odpowiedź....
    premia mieszkaniowa i premia gwarancyjna to są dwie różne rzeczy, w praktyce
    premia mieszkaniowa to jest premia-widmo, bo do tej pory nie powstały w
    Polsce żadne kasy oszczędnościowo-budowlane (co innego kasy mieszkaniowe)

    pozdrav
    siepacz