  • 1. Data: 2002-03-02 21:56:01
    Temat: ZUS za pracowników i wpis do KPiR
    Od: "MJH" <m...@k...net.pl>

    Witam,
    Może to zabrzmi głupio ale nie wiem jak wpisać w koszty płacony ZUS za
    zatrudnionych pracowników.
    Czy w koszty wlicza się wszystkie składki (społeczne, zdrowotne, FP i FGŚP)?
    Jak go zaksięgować?
    Jestem na KPiR.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2002-03-03 08:25:54
    Temat: Re: ZUS za pracowników i wpis do KPiR
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    A może warto chwilę pomyśleć?

    Kosztem jest to, co odejmuje się od przychodu, aby obliczyć dochód.
    Tak więc:
    - składki zdrowotne nie są, gdyż odejmują się od podatku pracowników (jadnak
    wraz z nim są wliczone do wynagrodzeń brutto, które są kosztem)
    - składki płacone przez pracowników - też wliczone do brutto
    - składki ewer,rent,wypadk,fp,fgśp płacone przez firmę - oczywiście są
    kosztem.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-03 11:46:06
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a5smj6$218$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > - składki płacone przez pracowników - też wliczone do brutto
    > - składki ewer,rent,wypadk,fp,fgśp płacone przez firmę - oczywiście są

    Witam
    Oczywiscie.
    I wpisuje sie to jako koszty w rubryce 14.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 4. Data: 2002-03-04 00:28:02
    Od: "MJH" <m...@k...net.pl>

    > (jadnak

    Dzięki za info, ale proszę jaśniej - dopiero zaczynam dz.gosp.
    Jak mam wypełniony druk DRA to z których pozycji mam wziąć kwoty do wpisania
    w koszty?
    Czy trzeba jakąś notę wewnętrzną? Co mam dołączyć do dokumentów KPiR aby
    udokumentować składki?

    Pozdrawiam,
    Jacek