  • 1. Data: 2004-01-14 21:42:37
    Temat: Prenumerata jeszcze raz
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu>

    Na początku zeznaję (mam nadzieję, że to wyrażenie nie ma (c) Gotfryda
    :-) ), iż przeczytałem conieco archiwum w temacie a w szczególności
    listopadową dyskusję zatytuowaną "prenumerata roczna". No i w związku z
    tym proszę o potwierdzenie lub zanegowanie poprawności mojego
    rozumowania. Zamówiłem prenumeratę pewnego periodyku na rok 2004.
    Wiadomo, iż zapłącić musiałem z góry, odbyło się to jeszcze w roku 2003.
    Fakturkę otrzymałem datowaną 2003.12.31. Czy w związku z wyrokiem NSA z
    02.04.2003 wliczam to w koszty z dniem 1.1.2004? Bo, że wliczam to
    jednorazowo to już chyba oczywiste.

    Czy VAT 0% wpisuję w ewidencję VAT? Według mnie tak. Czy również z dniem
    1.1.2004 czy z datą wystawienia faktury (31.12.2003)? Wolałbym wszystko
    wpisać w nowym roku bo już 2003 "zamknąłem". Choć akurat w ewidencji VAT
    dużych zmian nie będzie. :-)))

    Jestem DG, PKPiR i VAT.

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 2. Data: 2004-01-14 22:24:54
    Temat: Re: Prenumerata jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, towarzysz Vader wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Fakturkę otrzymałem datowaną 2003.12.31. Czy w związku z wyrokiem NSA z
    >+ 02.04.2003 wliczam to w koszty z dniem 1.1.2004?

    A dlaczego tak ?
    Przyznam że nie widzę powodu :(
    Jakby f-ra była datowana 2003.12.30 to kiedy byś wliczył ?
    A jak 2003.12.15 ? A 2003.12.01 ? A 2003.11.30 ? ;)
    Przyznaję bez bicia że f-rę z 2003.12.31 (za prenumeratę
    dla jasności :)) wpisałem w 2003 rok.

    >+ Bo, że wliczam to
    >+ jednorazowo to już chyba oczywiste.

    Ufff... to zgoda :)

    >+ Czy VAT 0% wpisuję w ewidencję VAT? Według mnie tak.

    Kwestia jest sporna. Wiele osób uważa że jak nie trzeba to
    można nie wpisywać. Objaśniam przezornie że są (rzadkie ?)
    przypadki kiedy *trzeba* - jak ktoś się rozlicza strukturą
    zakupów to IMHO oczywiście powinien !

    >+ Czy również z dniem
    >+ 1.1.2004 czy z datą wystawienia faktury (31.12.2003)?

    Ani jedno ani drugie. Nie zauważyłeś jak mnie Maddy obtentegowała
    kiedy się omsknąłem na dacie *otrzymania* faktury ? ;)

    >+ Wolałbym wszystko
    >+ wpisać w nowym roku bo już 2003 "zamknąłem".

    No to co do KPiR: skoro "należy wpisać" (koszty) "we właściwy rok",
    ale "CHYBA ŻE SIĘ NIE DA" - to już kiedyś pytałem czy zamknięcie
    KPiR jest wystarczającym powodem żeby "się nie dało" :) czy trzeba
    korygować (ale co, księgę ?). *Sądzę* że jest to jakiś argument :)

    >+ Choć akurat w ewidencji VAT
    >+ dużych zmian nie będzie. :-)))

    ...ja bym po prostu nie wpisał. Ciekawe czy ktoś mi wytknie przepis
    który da się wtedy złamać :)

    >+ Jestem DG, PKPiR i VAT.

    I tak nie napisałeś co i jak: założenie że rozliczasz się
    memoriałem wziąłem "z powietrza". Należało odesłać w kwestii
    "wróżki", ale mi się już nie chce :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)