  • 11. Data: 2008-04-08 19:30:49
    Temat: Re: Problem z odliczeniem internetu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello senTens,

    --------.
    --'
    > Ja używam Outlook'a, na codzien pisze w sekcie pl.rec.nurkowanie i nikt sie
    > nie czepia tak jak ty. Każdy swoją odpowiedź pisze na górze. Skoro nie
    > potrafisz odpowiadać na pytania tylko srasz tu podkresleniami i ptaszkami
    > jak dzieciak to nie pisz wcale. Chciałem krótką odpowiedź tak lub nie to nie
    > mogę jej otrzymać bo koleś który jets zboczony na punkcie sekty i internetu
    > musi pokazywać że jest tu prawie szefem.

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2008-04-08 19:33:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    --------.
    --'

    > Ja używam Outlook'a, na codzien pisze w sekcie pl.rec.nurkowanie i nikt
    > sie nie czepia tak jak ty. Każdy swoją odpowiedź pisze na górze.

    Niezłe jełopy na tej grupie być muszą.

  • 13. Data: 2008-04-08 19:50:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "senTens" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Niezłe jełopy na tej grupie być muszą.

    A tam, raczej dzieciaki.
    Dorosły człowiek na ogół jest świadomy że w każdym towarzystwie
    obowiązują pewne zasady i wypada się dostosowac jak się do towarzystwa
    dołącza.
    Szczeniaka (wiek czasami nie jest istotny, to stan umysłu) poznać po
    tym, że uważa że nie musi zasad poznawać a jak mu się coś wytknie to "u
    nas na podwórku chłopaki plują i rzucają pety gdzie popadnie i nikt się
    nie czepia".
    Dzieci neostrady...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-04-08 22:20:10
    Od: <s...@a...pl>

    > Dzieci neostrady...

    Ja takie dzieci, co ustalają jedno, a potem próbują tymi ustaleniami udupić
    pracodawcę, chętnie bym rozstrzelał... Gdzie się podział honor, zasada, ze
    umowa (jaka by nie była) to rzecz święta itd. Jedynie się cieszę z tego, że
    jak taki "cfaniak" podkabluje do US pracodawcę, że brał kasę pod stołem, to
    często sam ma po dupie (nierozliczone w zeznaniu rocznym lewe dochody).

  • 15. Data: 2008-04-09 09:05:52
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Internet odlicza sie od DOCHODU!. To po pierwsze.
    Po drugie od dochodu należy odliczyć jeszcze składki na ubezpieczenie
    społeczne. W tym wypadku dochód do opodatkowania wyniesie:
    4314 - 1008,72 - 560 = 2745,28 zł
    Podatek od tej kwoty wynosi 0 zł (kwota wolna w 2007 roku to 3 015,49 zł)
    Nawiasem mówiąc internet w tym wypadku można odliczyć do kwoty 506 zł (tak
    mi sie wydaje) - co i tak nie zmienia faktu, że podatek jest ZERO.
    jureK

  • 16. Data: 2008-04-09 13:07:21
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    --------.
    --'

> [...]
    > nie mogę jej otrzymać bo koleś który jets zboczony na punkcie sekty i
    > internetu musi pokazywać że jest tu prawie szefem.

    Nooo, to po pierwsze uruchomiłeś wiele razy wałkowany temat. Po drugie, nie
    czytałeś tego co kolega sugerował żebyś przeczytał.
    Nie oczekuj zatem, że łamiąc ogólnie przyjęte zasady doczekasz się
    odpowiedzi na swoje pytanie, bo większość ominie takie "coś".
    I tak na marginesie - jak wchodzisz do sekty, to sprawdź wcześniej czy nie
    wyjdziesz z podbitym okiem.

    Socrates SOTB

  • 17. Data: 2008-04-09 15:56:00
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    senTens pisze:
    > Rok temu specjalnie podpisałem umowę na internet na moje nazwisko. Chciałem
    > odliczyć za 8 m-cy 560zł.

    1. zasada: aby otrzymać jakiś zwrot podatku trzeba najpierw podatek
    _zapłacić_.

    > Umowę o pracę miałem podpisaną na pół etatu. Miała to być normalna umowa i
    > chyba taką podpisałem. Jest w niej wynagrodzienie 449,55 zł brutto.
    > Cały przychód to 5616,00 zł
    > Koszty uzyskania przychodów to 1302,00 zł
    > Dochów 4314,00 zł
    > Składki na ubezpieczenie społeczne to 1008,72 zł
    > a składki zdrowotne to 55,62 zł !!!

    2. Jak widać, z tytułu tej umowy o pracę, nie został zapłacony _żaden_
    podatek. Tak, jest to możliwe przy małych kwotach, gdyż po odliczeniu
    kosztów uzyskania przychodu i kwoty wolnej i składek, podatek wychodzi 0
    zł, więc płatnik /pracodawca/ nie pobiera nic.

    Przykład /w roku 2007 - po lipcu/
    kwota brutto 449,55 zł
    składki zus 15,71% - 70,62 zł
    podstawa składki zdrowotnej: 449,55-70,62=378,93 zł
    składka zdrowotna 9% - 34,10 zł, 7,75% (podlegająca odliczneniu od
    podatku) - 29,37 zł
    koszty uzyskania przychodu - 108,50 zł
    podstawa opodatkowania: 378,93-108,5=270,43 zł, tj. 270 zł (po
    zaokrągleniu do 1 zł)
    podatek naliczony: 270*19% = 51,30 zł
    podatek po odjęciu kwoty wolnej (47,71zł) = 51,3-47,71 = 3,59 zł
    podatek po odjęciu składki zdrowotnej (7,75%) = 3,59-29,37 = 0

    ponieważ składki zdrowotne > kwoty podatku tj. (29,37>3,59), więc
    składki zdrowotne zmniejsza się do kwoty podatku, czyli do 3,59 zł.

    /Do wypłaty: 449,55-70,62-3,59= 375,34 zł

    > Jak to możliwe, że mam takie małe składki zdrowotne i dlaczego zamiast
    > odliczyć sobie internet mam ok 60,00 zł zapłacić podatku??

    Składki zdrowotne jak wyżej - bo zmniejsza się je do wysokości podatku.

    A skąd ci wyszło do zapłacenia ok 60 zł? Wyjaśnij proszę.

    Bo rozliczając kwoty z pit 11 to tak nie wychodzi:

    Przychód - koszty = 4314 zł
    to minus składki zus = 3305,28 zł
    podstawa opodatkowania = 3305
    podatek = 3305*19% minus kwota wolna 572,54 = 55,41
    minus składki zdrowotne = 55,41-55,62= -0,21 czyli <0, czyli
    podatek = 0 zł!

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)