  • 1. Data: 2007-07-02 07:17:48
    Temat: Produkcja
    Od: "Jan Konieczny" <j...@p...fm>

    Prowadze dzialalnosc jednososobowa KPiR VAT, 2 lata temu zmienialem wpis do
    ewidencji i wpisalem naprawe komputerow lecz nie wpisalem produkcji. Skladam
    i soprzedaje komputery. Co mi grozi bez wpisu, co powinienem zrobic teraz?
    Pzdr
    Janek

  • 2. Data: 2007-07-02 08:34:25
    Temat: Re: Produkcja
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2007 09:17:48 +0200, Jan Konieczny napisał(a):

> [...]
    > i soprzedaje komputery. Co mi grozi bez wpisu, co powinienem zrobic teraz?

    a sprzedając co wpisujesz na fakturze?
    Zestaw komputerowy, czy też wymieniasz wszystkie części składowe?

    Bo co do tego, że to jest produkcja (Gotfryd ;)) to nie ma wątpliwości.

    Ale gdybyś sprzedawał to nie w zestawie, to sprawa byłaby "jakoś" do
    uratowania.
    Poza tym, czy "produkując" zestawy komputerowe pamiętałeś, żeby wpisać się
    do rejestru Wprowadzających na rynek sprzęt? ;>
    Wiąże się to z dodatkowymi obciążeniami typu finansowego (1,80 zł za kg
    wprowadzonego sprzętu) oraz sprawozdawczego - kwartalne informacje bodajże
    do urzędu marszałkowskiego.
    Ale to mogę sprawdzić, gdybyś chciał się czegoś bliżej dowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-07-02 09:21:14
    Od: "Jan Konieczny" <j...@p...fm>

    Co ze skarbowego punktu widzenia mi grozi, a gdybym teraz zglosil zmiane we
    wpisie to moglo by sie udac o tym zapomniec?

  • 4. Data: 2007-07-02 10:00:02
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Jan Konieczny" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Co ze skarbowego punktu widzenia mi grozi, a gdybym teraz zglosil zmiane
    > we wpisie to moglo by sie udac o tym zapomniec?

    Ze skarbowego to nic. A te inne aspekty z "wprowadzaniem na rynek" to ja bym
    olał całkowicie.

    marekz

  • 5. Data: 2007-07-02 10:01:20
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Jan Konieczny" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Co ze skarbowego punktu widzenia mi grozi, a gdybym teraz zglosil zmiane
    > we wpisie to moglo by sie udac o tym zapomniec?

    Ze skarbowego to najprawdopodobniej nic. A te inne aspekty z "wprowadzaniem
    na rynek" to ja bym olał całkowicie, o ile nie jestes jakims konkretnym
    sklepem gdzie każdy może przyjść.

    marekz

  • 6. Data: 2007-07-02 10:15:58
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2007 12:01:20 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Ze skarbowego to najprawdopodobniej nic. A te inne aspekty z "wprowadzaniem
    > na rynek" to ja bym olał całkowicie, o ile nie jestes jakims konkretnym
    > sklepem gdzie każdy może przyjść.

    jeśli nie lubisz "dmuchać na zimne..." :)
    Faktem jest, że ja dotychczas nie spotkałam dostatecznie dociekliwej
    kontroli US, która dochodziłaby takich niuansów, ale być może takie moje
    szczęście? ;>

    Miej tylko świadomość o tym, że ktoś kiedyś może o to zapytać, ale to
    raczej Inspekcja Handlowa, nie skarbówka :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-07-02 11:53:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Faktem jest, że ja dotychczas nie spotkałam dostatecznie dociekliwej
    > kontroli US, która dochodziłaby takich niuansów, ale być może takie moje
    > szczęście? ;>

    US to po prostu nic nie obchodzi. :-)
    mz

  • 8. Data: 2007-07-02 18:18:53
    Od: Siarra <s...@w...pl>

> [...]
    > wprowadzonego sprzętu) oraz sprawozdawczego - kwartalne informacje bodajże

    Firma składająca komputery nie musi być firmą "wprowadzającą". Opłatę za
    wprowadzenie powinien wnieść importer/dystrybutor. Jeśli przedsiębiorca
    upewni się, że jego dostawcy są "wprowadzającymi" wystarczy, że
    zarejestruje się jako "zbierający".

    Pozdrawiam

    Mateusz

  • 9. Data: 2007-07-02 19:08:27
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2007 20:18:53 +0200, Siarra napisał(a):

> [...]
    > wprowadzenie powinien wnieść importer/dystrybutor. Jeśli przedsiębiorca
    > upewni się, że jego dostawcy są "wprowadzającymi" wystarczy, że

    Ej... poczekaj troszkę, bo to zależy CO ta firma wprowadza ;)
    Jeśli firma wprowadza części (producent, importer), a Jan "produkuje"
    komputer, to on wprowadza go na rynek, ot i co!

    Można jak Marek proponuje "olać" temat, ale nie da się ukryć, że obowiązek
    jest.
    Byłoby inaczej, gdyby Jan kupował komputery i potem je sprzedawał nie
    "składając" po drodze.

    Ale ja nie mam monopolu na rację, to tylko IMHO :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 10. Data: 2007-07-03 06:35:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 02 Jul 2007 12:15:58 +0200, Jagna napisał(a):

    > Faktem jest, że ja dotychczas nie spotkałam dostatecznie dociekliwej
    > kontroli US, która dochodziłaby takich niuansów, ale być może takie moje
    > szczęście? ;>

    Ja raz spotkałem. Dotyczyło to jednorazowo wykonanej usługi, której nie
    było w zakresie działalności. US uznał to za bodajże "działalność
    wykonywaną osobiście" i nie zapomniał wyrzucić kosztów z KUP DG.