  • 1. Data: 2003-07-30 13:17:21
    Temat: Produkcja domów -rozliczanie
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Witam
    Problem wygląda następująco:
    Rozpocząłem produkcję domów drewnianych jeszcze w ubiegłym roku. Na koniec
    roku miałem produkcję niezakończoną. W chwili obecnej rozpocząłem składanie
    jednego domu w kraju, część drugiego pojechała za granicę, trzeci - narazie
    są obrabiane materiały (składanie będzie rozpoczęte jeszcze w tym roku).

    Jak mam rozliczyć koszt wytworzenia części domu który sprzedałem na eksport
    (to muszę zaksięgować ponieważ wystąpiła sprzedaż), pozostałe myślę, że
    zostawię jeszcze na "produkcji niezakończonej".
    Prowadzą księgi rachunkowe (PK)

    Pozdr.
    Z.C.

  • 2. Data: 2003-07-31 09:09:50
    Temat: Re: Produkcja domów -rozliczanie
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > (to muszę zaksięgować ponieważ wystąpiła sprzedaż), pozostałe myślę, że
    > zostawię jeszcze na "produkcji niezakończonej".

    zasad jest jedna musisz miec protokół odbioru czyli zakonczenia prac póki go
    nie masz nie pasz przychodu ani kosztów.Co do eksportu w sumie sprzedales
    inwestycje ??albo stwozyc protokol zakonczenia prac na takim etapie na jakim
    go sprzedales.
    Ata