  • 1. Data: 2003-07-30 11:41:27
    Temat: KPiR
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    czy faktury sprzedaży muszę wprowadzać pojedynczo i chronologicznie do
    Książki, czy mogę zrobić zestawienie sprzedaży (w wartościach netto) za dany
    miesiąc i wprowadzić je jedną pozycją do KPiR? Czy tak samo z wpisywaniem
    postępuje się w przypadku osób fizycznych i biur rachunkowych?
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-07-30 23:13:27
    Temat: Re: KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jul 2003, Jarek wrote:

> [...]
    >+ Książki, czy mogę zrobić zestawienie sprzedaży (w wartościach netto) za dany
    >+ miesiąc i wprowadzić je jedną pozycją do KPiR?

    ++++++++
    § 13.
    Za dowody księgowe uważa się również:
    1) dzienne zestawienia dowodów (faktur dotyczšcych sprzedaży)
    sporzšdzone do zaksięgowania ich zbiorczym zapisem,
    § 19.
    3. Jeżeli w danym dniu podatnik wystawia wiele faktur, zapisów
    w księdze można dokonywać jednš sumš wynikajšcš z dziennego
    zestawienia tych faktur, zwanego dalej "zestawieniem sprzedaży".
    4. Zestawienie sprzedaży powinno zawierać co najmniej następujšce
    dane: datę i kolejny numer zestawienia, numery od-do faktur
    objętych zestawieniem, sumę zbiorczš tych faktur oraz podpis
    podatnika lub osoby, która sporzšdziła zestawienie.
    6. Podatnicy prowadzšcy ewidencję, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2,
    mogš dokonywać zapisów dotyczšcych przychodu, wykazanych w tej
    ewidencji, w jednej pozycji na koniec każdego miesišca.
    § 21.
    1. Jeżeli podatnik prowadzi odrębnš ewidencję, o której mowa
    w art. 27 ust. 1 i 4 ustawy o VAT, zapisy w księdze dotyczšce
    przychodów ze sprzedaży towarów i usług mogš być dokonywane
    na koniec miesišca łšcznš kwotš wynikajšcš z miesięcznego
    zestawienia sporzšdzonego na podstawie danych wynikajšcych
    z tej ewidencji.
    2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać [...]
    -------
    ...a par.8 ust.1 to "ewidencja sprzedaży" (w końcu też swojego
    rodzaju "zestawienie" :)), tak że masz wybór "oparcia".

    Wiesz z czego to pochodzi ? ;)
    Polecam całość :) z:
    ++++++
    ROZPORZĽDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 16 grudnia 1999 r.
    W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
    ------
    [..."z późniejszymi zmianami", oczywiście...]

    Wg mojej interpretacji, to co najmniej jedna ewidencja obejmująca
    sprzedaż powinna być prowadzona "na bieżąco", tj. wypełniana:
    +++++++
    § 18.
    1. Podatnik jest obowišzany dokonywać zapisów w ewidencjach,
    o których mowa w § 6 pkt 1 i w § 8 ust. 1 pkt 2, jeden raz
    dziennie po zakończeniu dnia, nie póŸniej niż przed rozpoczęciem
    działalnoœci w dniu następnym.
    ------

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-31 06:58:39
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > z dnia 16 grudnia 1999 r.
    > W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
    > ------
    > [..."z późniejszymi zmianami", oczywiście...]
    >
    > Wg mojej interpretacji, to co najmniej jedna ewidencja obejmująca
    > sprzedaż powinna być prowadzona "na bieżąco", tj. wypełniana:
    > +++++++
    > § 18.
    > 1. Podatnik jest obowiązany dokonywać zapisów w ewidencjach,
    > o których mowa w § 6 pkt 1 i w § 8 ust. 1 pkt 2, jeden raz
    > dziennie po zakończeniu dnia, nie później niż przed rozpoczęciem

    Bardzo dziękuję Ci za wyczerpującą odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Jarek