  • 1. Data: 2007-02-21 16:00:49
    Temat: Refakturowanie
    Od: "PLUTO" <p...@o...pl>

    Witam,
    Poniosłem koszty w związk z realizacją umowy któe zgodnei z umowa ponosi
    nabywca.

    I teraz, jeśli powiedzmy faktura za te koszty wystawiona na mnie wynosi 100 zl
    i 22 zl VAT

    to moja faktura dla nabywcy w pozycji uwzglednaiajcej te koszty bedzie
    wygladala:

    100 zl + 22 zl Vat

    czy

    122 + 26,84 zl VAT

    czy

    122 + 0 zl VAT

    czy

    100 zl + 0 zl VAT?

    Wielkie dzieki za odpowiedz!

  • 2. Data: 2007-02-21 16:14:44
    Temat: Re: Refakturowanie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    PLUTO <p...@o...pl> w

> [...]
    > i 22 zl VAT to moja faktura dla nabywcy w pozycji uwzglednaiajcej te koszty bedzie

    Jeżeli masz prawo odliczyć VAT z faktury dla Ciebie.

    > 122 + 26,84 zl VAT

    Jeżeli nie masz takiego prawa.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-02-21 18:04:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

    > PLUTO <p...@o...pl>

    > Jeżeli masz prawo odliczyć VAT z faktury dla Ciebie.

    IMO - "tylko tak".

    > Jeżeli nie masz takiego prawa.

    Nie widzę takiej możliwości: refaktura polega na tym, że "przekazuje się"
    do faktycznego płatnika stan zastany (lub stosowną część pierwotnej
    faktury) bez dokonywania jakiegokolwiek doliczania lub odliczania!
    Możesz podać przykład *refaktury* który pasowałby do zacytowanego
    przykładu? Przyjąć jakieś konkretne zdarzenie gospodarcze...
    Prawo do odliczenia (lub jego brak) może mieć tylko do *swojej*
    części faktury - czyli jakby f-ra pierwotna była na 200zł+44 zł VAT,
    polowa miała iść "na klienta", to "dla klienta" 100zł+22złVAT zaś
    "dla siebie" 100 zł+22VAT albo 122 zł zależnie czy "odliczalny"
    czy nie.
    O ile pamiętam przykład podawanej na grupie "wtopy" (garmażerka
    dostarczana w ramach cateringu, na odwrót, albo może jeszcze
    jakoś inaczej :)) to AFAIR problem polegał na tym że *nie* było
    tam refaktury, jako że czynność nie była "uboczna", dlatego VAT
    trzeba było doliczyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-02-21 19:59:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > IMO - "tylko tak".

    :)

    > Nie widzę takiej możliwości: refaktura polega na tym, że "przekazuje się"
    > do faktycznego płatnika stan zastany (lub stosowną część pierwotnej
    > faktury) bez dokonywania jakiegokolwiek doliczania lub odliczania!

    A i owszem, tylko, że tu znowu mamy przypadek pomieszania pojęć przez
    autora, całkiem jak w przypadku "pracy" :-) W temacie napisał refaktura, ale
    w treści pisze o ponoszeniu kosztów przez nabywcę,
    czyli o _zwrocie kosztów_, które zostały określone w umowie.

    > Możesz podać przykład *refaktury* który pasowałby do zacytowanego
    > przykładu?

    Ot choćby wydatek na paliwo do samochodu osobowego -- jaka kwota jest
    poniesionym kosztem, IMO brutto, chyba nie chciałbyś zapłacić za paliwo 122
    złotych, a na fakturze wpisać 100 plus 22 dla US, bo wtedy o całe 22 jesteś
    w plecy (nie wnikając z podatek OF) na tym biznesie, pomimo, że umowie masz
    zagwarantowane iż pewne koszty uboczne wykonywanej usługi wyniosą "0"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-02-22 06:34:38
    Od: "PLUTO" <p...@o...pl>

    > IMO - "tylko tak".

    OK, to wybieram ten wariant i refakturuję.

    Obu Panom bardzo serdecznie dziekuję!

  • 6. Data: 2007-02-22 08:18:16
    Od: "dfsfs" <...@...com>

> [...]
    masz
    > zagwarantowane iż pewne koszty uboczne wykonywanej usługi wyniosą "0"

    czy to znaczy ze jesli posiadam samochod osobowy w firmie i otrzymuje fv za
    paliwo mam do kpir wnosic kwote brutto jako koszt ?
    do tej pory wpisywalem kwote netto ale to co napisales troszke mnie zbilo z
    tropu - bardzo prosze o wyjasnienie bo chyba jakos mylnie zrozumialem Twoja
    wypowiedz :-)

  • 7. Data: 2007-02-22 09:39:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > w treści pisze o ponoszeniu kosztów przez nabywcę,
    > czyli o _zwrocie kosztów_, które zostały określone w umowie.

    A to przyznam że się nie przyglądałem :)
    Oczywiście racja - refaktura dotyczy "wydatków ubocznych", w stylu
    odsprzedajemy część enegrii kupowanej "na swój licznik" sami nie będąc
    zakładem energetycznym.

    > Ot choćby wydatek na paliwo do samochodu osobowego -- jaka kwota jest
    > poniesionym kosztem, IMO brutto, chyba nie chciałbyś zapłacić za paliwo 122
    > złotych, a na fakturze wpisać 100 plus 22 dla US

    Zgoda, zgoda.
    Miałem tę "refakturę" wbitą w pamięć, czyli przypadek jakby ktos kupił
    paliwo i je odsprzedał :) (formalnie niemożliwe, bo formalnie trzeba
    zatankować do "docelowego" samochodu zdaje sie).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-02-22 10:15:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, dfsfs wrote:

    > czy to znaczy ze jesli posiadam samochod osobowy w firmie i otrzymuje fv za
    > paliwo mam do kpir wnosic kwote brutto jako koszt ?

    "mam" -> "mogę". Patrz niżej :)

    > do tej pory wpisywalem kwote netto

    Formalnie rzecz biorąc, nie ma przymusu robienia niczego z VATem - można
    go "podarować". Ale na pewno nie mozna *odliczyć* VATu od paliwa do
    samochodu osobowego.
    A że przepis stanowiacy że VAT którego nie można odliczyć stanowi koszt
    to inna sprawa ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-02-22 13:44:47
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > A że przepis stanowiacy że VAT którego nie można odliczyć stanowi koszt
    > to inna sprawa ;)

    widze ze troszke bardziej kolega sie zna to moze poda mi ten przepis tak na
    przyszlosc by mnie kiedys ktos nie zaskoczyl :-)

  • 10. Data: 2007-02-22 14:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > widze ze troszke bardziej kolega sie zna to moze poda mi ten przepis tak na
    > przyszlosc by mnie kiedys ktos nie zaskoczyl :-)

    A weź sobie treść:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i przeczytaj całość ustawy :), zaczynając od art.23.43 (od drugiego
    myślnika dla ścisłości!)

    pzdr, Gotfryd