    From: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Proszę o pomoc - kupno-sprzedaż samochodu
    Date: Fri, 11 Oct 2002 16:13:00 +0200

    Proszę o pomoc.
    Kupiłam samochód w komisie. Dostałam wszystkie papiery samochodu. Poszłam
    więc zarejestrować auto. I okazało się, że nie została uiszczona opłata
    skarbowa za umowę kupna-sprzedaży między Kupującym a Sprzedający, czyli
    między poprzednimi właścicielami. Niby nic się nie stało, bo facet ma
    jeszcze czas na zapłacenie. Problem polega na tym, że mieszkam w Opolu, a
    samochód kupiłam w Katowicach. Jak teraz zapłacić ten podatek?
    1. Czy mam jechać do Katowic z oryginałem umowy i tam wraz z poprzednim
    właścicielem pójść do urzędu skarbowego?
    2. Czy konieczna jest obecność poprzedniego właściciela? Mogę zapłacić sama.
    Później się rozliczymy. Interesuje mnie kwestia, czy on ma podpisać jakiś
    kwitek, a nie kwestia, czy on mi odda :-)
    3. Czy mogę to wszystko zrobić w Opolu bez obecności poprzedniego
    właściciela?
    4. Wiem, że poprzednik ma wypełnić jakąs deklarację. Jaką? Czy mogę ją sama
    wypełnić?

    Agnieszka B