  • 1. Data: 2015-12-20 23:52:06
    Temat: Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
    Od: p...@g...com

    Witam

    Wiem, że problem wprowadzania prywatnego majątku do firmy przy rozpoczynaniu
    działalności był wałkowany wiele razy, ale moje pytanie dotyczy nieco innej sytuacji.
    Konkretnie takiej, czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny majątek kupiony na
    swoje potrzeby, np. laptop, nabyty w trakcie wykonywania działalności. Chodzi o to,
    że jedynym dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon, z sprzęt jest w miarę drogi
    - 4500 PLN.

    Piotr

  • 2. Data: 2015-12-20 23:57:58
    Temat: Re: Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 23:52, p...@g...com pisze:
> [...]
    że jedynym dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon, z sprzęt jest w miarę drogi

    Możesz go wprowadzić jako środek trwały.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-12-21 10:20:22
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Dec 2015, p...@g...com wrote:
    [...]
    > czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny
    > majątek kupiony na swoje potrzeby,
    > np. laptop

    Dla ścisłości, przykład jest wyjątkowy :)
    Tak jak Liwiusz pisał, "można jako ST", bo dla ST jest
    odrębna definicja, nie związana z kosztami (a ściślej
    z definicją ogólną kosztu, czyli "poniesieniem *w celu*").
    Ten sam laptop nie da się wprowadzić jako towar handlowy
    (hm... chyba żeby jako "skup od ludności" :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-12-21 11:06:46
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 20 grudnia 2015 23:58:16 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    - 4500 PLN.

    > Możesz go wprowadzić jako środek trwały.

    Dziękuję za odpowiedź. Tak po prostu? Bo to w sumie jest ciekawa metoda na utrzymanie
    gwarancji konsumenckiej i rękojmi dla sprzętów ,kupowanych faktycznie na potrzeby
    firmy. Biorę paragon a potem wpuszczam w środki trwałe. Skarbówka nie ma podstaw,
    żeby się czepiać?

    Piotr

  • 5. Data: 2015-12-21 11:19:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No ale zwykle masz w plecy VAT, którego w ten sposób nie odliczycz.
    Oczywiście nie każdy ma potrzebę odliczania VAT-u.

    -----

  • 6. Data: 2015-12-21 11:47:00
    Od: p...@g...com

    Ja nie mam potrzeby odliczania VAT. Dlatego pomyślałem o czymś takim, jak opisywałem.

    Piotr

  • 7. Data: 2015-12-21 11:52:09
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:16:58 UTC+1 użytkownik G.S. napisał:
> [...]
    > Ten sam laptop nie da się wprowadzić jako towar handlowy
    > (hm... chyba żeby jako "skup od ludności" :>)

    Czyli można prowadząc DG kupić sobie coś na paragon, potem wprowadzić to jako środek
    trwały do firmy wyceniając na podstawie paragonu i US nie ma podstaw prawnych, żeby
    się czepiać? Dla jednoosobowego niewatowca jest to całkiem ciekawa forma utrzymania
    praw konsumenta do zakupionych sprzętów.
    W sumie samochód osobowy kupiony na siebie można tak wprowadzić, to czemu by nie coś
    innego.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 8. Data: 2015-12-21 11:53:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-21 o 11:52, p...@g...com pisze:

> [...]
    utrzymania praw konsumenta do zakupionych sprzętów.
    > W sumie samochód osobowy kupiony na siebie można tak wprowadzić, to czemu by nie

    Tyle że prawa konsumenta przysługują nie temu, kto "kupuje na paragon",
    tylko temu, kto "kupuje w niezarobkowym celu". A kupienie na paragon
    celem wniesienia do firmy jest celem zarobkowym.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-12-21 12:14:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 11:47, p...@g...com pisze:
    > Ja nie mam potrzeby odliczania VAT. Dlatego pomyślałem o czymś takim, jak
    opisywałem.

    Nie masz systemowo czy akurat w tym przypadku?
    Bo jak będziesz sprzedawał, to naliczyć bedziesz musiał.
    (oczywiście nikt nie zmusza do sprzedaży)

  • 10. Data: 2015-12-21 12:24:02
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:54:08 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > tylko temu, kto "kupuje w niezarobkowym celu". A kupienie na paragon
    > celem wniesienia do firmy jest celem zarobkowym.

    A jak gwarant to może sprawdzić? Praktycznie niemożliwe....

    Piotr