  • 1. Data: 2010-03-11 06:22:52
    Temat: Przechowanie pieniędzy
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Jest taki układ. Chłopak przekazuje część swoich pieniędzy dziewczynie, bo
    ta ma konto z lepszym oprocentowaniem. Pieniądze są jego, po prostu leżą na
    lepszym koncie i zarabiają.
    Po jakimś czasie dziewczyna oddaje mu tą kasę razem z procentami które
    doszły. Zakładam, że w naszym pięknym kraju to jakieś przestępstwo, albo
    conajmniej należy komuś za to zapłacić, ale chciałbym się dowiedzieć jak to
    wygląda od strony prawnej.
    --
    marcin

  • 2. Data: 2010-03-11 06:47:07
    Temat: Re: Przechowanie pieniędzy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-11 07:22, zly wrote:
> [...]
    > conajmniej należy komuś za to zapłacić, ale chciałbym się dowiedzieć jak to

    Należy się 2% podatku od czynności cywilnoprawnych z tytułu depozytu
    nieprawidłowego. Płaci przyjmujący depozyt i składa (!) deklarację PCC-3
    w ciągu 14 dni od przyjęcia depozytu.

    Zadbajcie o to, żeby mieć dowody na przyjęcie/zwrot depozytu.
    W przeciwnym wypadku może to zostać potraktowane jako darowizna.
    Najbardziej wiarygodnie będą prawdopodobnie dobrze opisane potwierdzenia
    przelewów pomiędzy rachunkami bankowymi.

    Natomiast zwrócone uzyskane oprocentowanie to IMHO darowizna i tu dla
    odmiany musicie pilnować limitów do których jest zwolnienie.

    Piotrek

    PS.
    Skoro pieniądze są Twoje, a nie Wasze to z ostrożności procesowej
    przelewy warto właściwie udokumentować choćby na wypadek, gdyby któraś
    ze stron doznała nagłej ale za to skutecznej amnezji co do przedmiotu
    Waszych rozliczeń.

  • 3. Data: 2010-03-11 06:59:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Natomiast zwrócone uzyskane oprocentowanie to IMHO darowizna i tu dla
    > odmiany musicie pilnować limitów do których jest zwolnienie.

    Jaka darowizna? To jest niezarejestrowane prowadzenie
    dzialalności gospodarczej - dodatkowo w zakresie koncesjonowanym.
    Aż się boję sprawdzać ile lat trzeba bedzie odsiedzieć :-)

  • 4. Data: 2010-03-11 08:51:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jaka darowizna? To jest niezarejestrowane prowadzenie
    > dzialalności gospodarczej - dodatkowo w zakresie koncesjonowanym.
    > Aż się boję sprawdzać ile lat trzeba bedzie odsiedzieć :-)

    Koncesjonowanym?
    Od kiedy to na dawanie dupy potrzeba koncesji?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-03-11 09:42:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Koncesjonowanym?
    > Od kiedy to na dawanie dupy potrzeba koncesji?

    A to nie zrozumiałem, bo myślałem, że to ona jemu płaci ;-)

  • 6. Data: 2010-03-11 09:49:36
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > A to nie zrozumiałem, bo myślałem, że to ona jemu płaci ;-)

    Jest w końcu równouprawnienie, więc i chłop może dawać babie dupy za
    pieniądze, żadne prawo tego nie zabrania.

  • 7. Data: 2010-03-11 09:55:30
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 10:42:52 +0100, cef napisał(a):

    > A to nie zrozumiałem, bo myślałem, że to ona jemu płaci ;-)

    Nikt nikomu nie płaci. Po prostu pieniądze leżą w lepszym miejscu, by druga
    osoba nie musiała zakładać nowego konta.
    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-03-11 09:58:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-11 10:55, zly pisze:
    > Nikt nikomu nie płaci. Po prostu pieniądze leżą w lepszym miejscu, by druga
    > osoba nie musiała zakładać nowego konta.
    To Twoja wersja :-)
    Maciek

  • 9. Data: 2010-03-11 10:47:00
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    zly pisze:
    > Nikt nikomu nie płaci. Po prostu pieniądze leżą w lepszym miejscu, by druga
    > osoba nie musiała zakładać nowego konta.

    no to masz do wyboru:

    > To jest niezarejestrowane prowadzenie
    > dzialalności gospodarczej - dodatkowo w zakresie koncesjonowanym.
    > Aż się boję sprawdzać ile lat trzeba bedzie odsiedzieć

    lub

    > chłop może dawać babie dupy za
    > pieniądze, żadne prawo tego nie zabrania.

    co wybierasz? ;)

    andy_nek

  • 10. Data: 2010-03-11 13:47:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 11:47:00 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

    > no to masz do wyboru:

    I na czym ta działalność miałaby polegać, bo tego jakoś nie załapałem?

    > co wybierasz? ;)

    Podobno to nie przechodzi w US

    --
    marcin