  • 1. Data: 2010-03-10 21:39:13
    Temat: pralka w koszty
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@o...pl>

    prowadze dzialalnosc uslugi transportowe. Co tydzien na weekend piore
    ubranie robocze , bo jak to w transporcie - syf , kila i mogila

    Czy zakup pralki moge przy takim rodzaju dzialalnosci wrzucic w koszty, czy
    raczej nie ?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-11 08:08:39
    Temat: Re: pralka w koszty
    Od: temp <n...@n...pl>

    "Tomasz =?UTF-8?B?R8SZYmFsYSI=?= <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ubranie robocze , bo jak to w transporcie - syf , kila i mogila
    >
    > Czy zakup pralki moge przy takim rodzaju dzialalnosci wrzucic w koszty,

    daruj sobie. Przez 6 lat będzie ta pralka nie dawała spać po nocy.
    Przecież od razu wygląda na przegięcie. Jedno ubranie czy pracownikom?
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-11 08:31:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-03-2010 22:39, Tomasz Gębala pisze:
> [...]
    > ubranie robocze , bo jak to w transporcie - syf , kila i mogila
    >
    > Czy zakup pralki moge przy takim rodzaju dzialalnosci wrzucic w koszty, czy

    Jeżeli stoi w domu to zapomnij. Masz drugą, w której pierzesz normalne
    ubrania, bieliznę, pościel? Nie sądzę.

    Gdybyś miał miejsce prowadzenia działalności gdzie indziej i tam
    postawił pralkę, to można by to śmiało w koszty wrzucić.

    Cokolwiek stoi w domu - będziesz musiał udowodnić, że nie używasz do
    innych celów niż gospodarcze. Logicznie niepoprawne, praktycznie prawie
    niewykonalne.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-03-11 08:49:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jeżeli stoi w domu to zapomnij. Masz drugą, w której pierzesz normalne
    > ubrania, bieliznę, pościel? Nie sądzę.
    (...)
    > Cokolwiek stoi w domu - będziesz musiał udowodnić, że nie używasz do
    > innych celów niż gospodarcze. Logicznie niepoprawne, praktycznie prawie
    > niewykonalne.

    A czy cos sie zmieni w sytuacji, jesli bedzie to super ekstra wypasna pralka
    za ponad 3500 netto w zwiazku z czym bedzie on ja amortyzowal zamiast
    wrzucac w koszty?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-03-11 09:25:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-03-2010 09:49, SDD pisze:
> [...]
    > za ponad 3500 netto w zwiazku z czym bedzie on ja amortyzowal zamiast

    Ty sobie jaja robisz, prawda?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-03-11 09:31:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-11 09:49, SDD wrote:
    > A czy cos sie zmieni w sytuacji, jesli bedzie to super ekstra wypasna pralka
    > za ponad 3500 netto w zwiazku z czym bedzie on ja amortyzowal zamiast
    > wrzucac w koszty?

    Ale przecież może amortyzować i pralkę franię za 100 złotych.

    Rożnica będzie tylko taka, że nie mogą mu wyrzucić z KUP wyposażenia (bo
    rozumiem, że do tego zmierzasz) na podstawie art 23, ustęp 49.

    Ale kwestionować zakup "w celu" oczywiście mogą i to on będzie musiał
    udowadniać, że nie jest wielbłądem.

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-03-11 17:30:06
    Od: "andreas" <a...@g...de>

    Użytkownik "Tomasz Gębala" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > prowadze dzialalnosc uslugi transportowe. Co tydzien na weekend piore
    > ubranie robocze , bo jak to w transporcie - syf , kila i mogila

    Są firmy co ubrania robocze wynajmują. Dostaniesz cztery komplety na miesiąc
    i będziesz miał co tydzień świeże.

  • 8. Data: 2010-03-11 21:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010, Maddy wrote:

    > Ty sobie jaja robisz, prawda?

    Chyba z literalnego brzmienia 23.1.49? ;)

    Ale dla porządku - zdaje się bywało, że amortyzację też "wywalano
    z kosztów", w znaczeniu "NSA nie widział powodów do reklamacji
    działań US".
    Niemniej, zdaje się np. w sprawie VAT jakieś orzeczenia ETŚ
    (lub czegoś podobnego) dotyczące używania do różnych celów,
    korzystne dla podatników, już były (znaczy że nie ma wymogu
    aby *tylko* do DG, a jak nie to "wylot").

    pzdr, Gotfryd