  • 1. Data: 2010-03-10 06:39:28
    Temat: PIT-37 Odliczenie wydatkow na samochod na cele rehabilitacyjne
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Chcialbym zasiegnac pewnej porady - tesciowa miala w lipcu 2009 wydane
    orzeczenie o pewnym stopniu niepelnosprawnosci. Czy w zwiazku z tym
    mozna odliczyc cala kwote (2280 zl) na uzywanie samochodu do celow
    rehabilitacyjnych przez jej meza? Wydatki na samochod nie musza byc
    udokumentowane wiec jak ustala sie ile naprawde wydano?

    bede wdzieczny za informacje

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-10 14:01:11
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-03-10 07:39, majer pisze:
> [...]
    > rehabilitacyjnych przez jej meza? Wydatki na samochod nie musza byc
    > udokumentowane wiec jak ustala sie ile naprawde wydano?

    Mozna calosc.
    Nie ustala sie, ile faktycznie wydano. Nie ma tez znaczenia, czy zabiegi
    rehabilitacyjne byly przez miesiac, czy caly rok.

    Wazne jest, czy tesciowa nie przekroczyla 9120zl dochodu w 2009r.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-03-10 14:52:03
    Od: majer <a...@n...ma>

    > Wazne jest, czy tesciowa nie przekroczyla 9120zl dochodu w 2009r.

    A przy przekroczeniu tej kwoty nie mozna juz odliczac?

  • 4. Data: 2010-03-10 19:32:01
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-03-10 15:52, majer pisze:

    > A przy przekroczeniu tej kwoty nie mozna juz odliczac?

    Ja to rozumiem tak, ze jezeli samochod jest zarejestrowany na tesciowa
    (lub jest ona jego wspolwlascicielka), to powyzszy limit nie obowiazuje.
    Jezeli jednak samochod jest na tescia, to wtedy dochod tesciowej nie
    moze przekroczyc limitu.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/broszury_inform
    acyjne/web_ulga_rehabilitacyjna.pdf

    Ale lepiej poczekaj na inne komentarze, lub sam poguglaj w tej sprawie.

    --
    Adam