  • 1. Data: 2010-03-11 20:07:52
    Temat: umowy międzynarodowe
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Witam

    Czy orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa podatków w przypadku gdy
    podpisuję umowę o dzieło z firmą niemiecką?
    Nie prowadzę firmy i chodzi konkretnie o wykonywanie ilustracji, czyli pracę
    teoretycznie wykonuję w Polsce.
    W normalnym przypadku, gdy podpisuję taką umowę to zleceniodawca płaci
    podatek no i wiadomo że w Polsce. Ale co zrobić gdy umowa jest
    międzynarodowa? Sprawdzałem w kilku źródłach ale wszędzie uzyskuję inne
    informacje, a potrzebuję mieć pewność.

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję
    Pozdrawiam

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4762
    (20100111) __________

  • 2. Data: 2010-03-11 21:40:38
    Temat: Re: umowy miedzynarodowe
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-03-2010 o 21:07:52 Zgubior <z...@g...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy orientuje sie kto? mo?e jak wygl?da sprawa podatków w przypadku gdy
    > podpisuje umowe o dzie?o z firm? niemieck??
    > Nie prowadze firmy i chodzi konkretnie o wykonywanie ilustracji, czyli
    > prace
    > teoretycznie wykonuje w Polsce.
    > W normalnym przypadku, gdy podpisuje tak? umowe to zleceniodawca p?aci
    > podatek no i wiadomo ?e w Polsce. Ale co zrobiae gdy umowa jest
    > miedzynarodowa? Sprawdza?em w kilku 1/4 ród?ach ale wszedzie uzyskuje inne
    > informacje, a potrzebuje mieae pewno?ae.

    Szukaj PIT-53. Co prawda formularz został zlikwidowany,
    ale dowiesz się ja to mniej więcej wygląda.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-03-11 22:12:23
    Temat: Re: umowy międzynarodowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010, Zgubior wrote:

> [...]
    > W normalnym przypadku, gdy podpisuję taką umowę to zleceniodawca płaci
    > podatek no i wiadomo że w Polsce. Ale co zrobić gdy umowa jest
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    ...y?
    (IMVHO *źródło* jest jedno - ustawa!)

    > ale wszędzie uzyskuję inne
    > informacje, a potrzebuję mieć pewność.

    IMVHO powinieneś zacząć od przeczytania przepisu.
    Jednak.
    Tu (na przykład):

    ...art.44.1a

    Dopiero *później* czyta się komentarze, zwracając uwagę na:
    - datę, datę i *DATĘ*; przepisy się zmieniają, jak przy komentarzu
    nie ma daty, to przekładasz go do nieprzeczytanych (nawet jak
    nieopatrznie przeczytałeś :>)
    - zgodność *literalną* omawianego zdarzenia z przepisem
    - zgodność tegoż z własnym przypadkiem :)

    Jak już nabierzesz jasnych wątpliwości ;), to wtedy rozpętujesz
    dyskusję na .prawo.podatki (porad praktycznie tu nie ma, dlaczego
    - znajdziesz w archiwum).

    pzdr, Gotfryd