  • 11. Data: 2012-05-05 10:16:17
    Temat: Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On May 4, 7:00 pm, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Zajmij się zwiększaniem dochodów. Cały czas pracuj nad tym,  zeby podatek
    > wychodził coraz większy. Potem zatrudnisz doradcę od optymalizacji :-).

    Zgadza się - przede wszystkim dochody.
    Jednak ja praktycznie nie podwyższałem kosztów mimo, że mogłem.
    Stąd teraz trochę mi szkoda :)

  • 12. Data: 2012-05-05 10:30:26
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On May 4, 7:58 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   Bład.
    >   Wykazanie straty działa z pewnym opoznieniem (można odliczać tylko
    > częsciowo), ale nie powoduje "przepadku" kosztu, o ile w przyszłych
    > 5 latach będa dochody.
    >   Z tego powodu przysługujace koszty warto wykazywać *zawsze*.

    Gdybym wtedy to wiedział :)

    >   Amortyzacja jednorazowa przecież niczym się nie różni w zakresie
    > "zaliczania rat". Jest po prostu jedna rata, w wysokosci całej
    > wartosci poczatkowej.

    >   Nie jest, ale jesli podany wyżej zapis jest obowiazujacy, to nie
    > bardzo wiem jak wywiodłes różnicę miedzy amortyzacja jednorazowa
    > a np. miesieczna.

    Chyba tylko z własnego życzeniowego myślenia.
    Chciałem wierzyć, że jest jakeś wyjście,
    jaka furtka, która pozwoli mi jednak podwyższyć te koszty,
    ale widzę, że w ten sposób się jednak nie da :)

    Mam jeszcze trzy przedmioty (które zakwalifikowałbym jako środki
    trwałe),
    które realnie służą mi w mojej działalności,
    ale również nie mam ich na firmę:
    1. pierwszy jest na paragon
    2. na drugi nie mam żadnego dokumentu potwierdzającego zakup
    3. trzeci - faktura jest wystawiona na mojego brata,
    a więc przedmiot jest jego własnością (ale mógłby mi on go przekazać
    np. w darowiźnie)

    Czy jest możliwość, żeby przekazać takie środki trwałe z majątku
    osobistego,
    na majątek firmy?

  • 13. Data: 2012-05-07 04:52:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 May 2012, Robert Stefański wrote:

> [...]
    > np. w darowiźnie)
    >
    > Czy jest możliwość, żeby przekazać takie środki trwałe z majątku

    Metoda slepego konia (nie znajac innych danych) powiem: "nie
    widzę przeszkód" ;)
    Powiedz jak wycenisz drugi przypadek.
    I trzeci też :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-05-07 11:58:15
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On May 7, 4:52 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   Metoda slepego konia (nie znajac innych danych) powiem: "nie
    > widzę przeszkód" ;)

    A jakie mogą być ewentualnie przeszkody? :)

    Podaję więcej danych:
    1. Telefon (na który tworzę oprogramowanie)
    2. Tusze do drukarki (drukuję głównie "ewidencje księgowe")
    3. Aparat fotograficzny (robione zdjęcia i filmy potrzebne są przy
    produkcji oprogramowania)

    Wartość każdego z tych przedmiotów na pewno nie przekroczy 1000 zł.

    Jak rozumiem nawet jeżeli nie mam faktury na właściciela firmy (a tak
    jest w każdym z tych 3 przypadków),
    to przy przekazaniu majątku prywatnego na firmę,
    obowiązuje te same zasady o których wcześniej rozamorowaliśmy
    (to znaczy nie można wpisywać bezpośrednio w koszty,
    ale można robić odpisy amortyzacje i na tej podstawie podwyższać
    koszty)?

    A skoro tak, to znaczyłoby że mogę podwyższyć koszty,
    pod warunkiem że te 3 przedmioty można będzie uznać za środki trawle.
    Pytanie, czy można? Telefon i aparat fotograficzny chyba tak, ale
    tusze?

    >   Powiedz jak wycenisz drugi przypadek.
    >   I trzeci też :)

    O ile dobrze zrozumiałem Twoją odpowiedź udzieloną w tym wątku:

    " No, tu też były dyskusje. I przyznaję że sam wyceniłem moim zdaniem
    zle - własnie wartoscia wynkowo, choc ustawa wyraznie stanowi:
    +++
    Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    [...]
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich
    części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub
    sporządzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków
    przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez
    podatnika
    [...]
    ---

    Jak ma "kwitki" to ZNA cenę zakupu :) "

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/176bd1bb333537bc/81b59f23bd1ec0
    94?lnk=gst&q=osobiste+wyposa%C5%BCenie

    to wyceniłbym to w ten sposób:
    1. jest paragon, więc cena zakupu z paragonu
    2. nie mam dokumentu zakupu, więc aktualna wartość rynkowa.
    3. jest faktura, tyle że faktura jest na mojego brata,
    więc nie wiem czy mogę wycenić na podstawie tej faktury?

  • 15. Data: 2012-05-07 12:26:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-07 11:58, Robert Stefański wrote:

> [...]
    > podatnika
    > [...]

    > 2. nie mam dokumentu zakupu, więc aktualna wartość rynkowa.

    Gdybyś podstępnie nie skrócił cytatu z PDOF to zapewne wypatrzyłbyś, że
    ustawodawcy nie chodziło o *aktualną* wartość rynkową.

    Piotrek

  • 16. Data: 2012-05-07 12:28:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-07 12:26, Piotrek wrote:

    > Gdybyś podstępnie nie skrócił cytatu z PDOF to zapewne wypatrzyłbyś, że
    > ustawodawcy nie chodziło o *aktualną* wartość rynkową.

    Ale to tak na marginesie. IMHO tusze do drukarki (o ile do tego odnosi
    się Twoja 2.) *nie* są środkiem trwałym.

    Piotrek

  • 17. Data: 2012-05-07 13:59:26
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On May 7, 12:26 pm, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]

    sporządzenia wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową
    tych środków przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej
    przez podatnika, z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego
    samego rodzaju z grudnia roku poprzedzającego rok założenia ewidencji
    lub sporządzenia wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia."

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,700,59992,0,
    0,20120423,3,0.html

    Faktycznie, nie "aktualna" cena rynkowa, tylko cena rynkowa
    "środków trwałych tego samego rodzaju z grudnia roku poprzedzającego
    rok założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu oraz stanu i stopnia
    ich zużycia",
    a to może być spora różnica :)

  • 18. Data: 2012-05-09 00:58:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 May 2012, Robert Stefański wrote:

    > A jakie mogą być ewentualnie przeszkody? :)
    >
    > Podaję więcej danych:
    > 1. Telefon (na który tworzę oprogramowanie)

    ST.

    > 2. Tusze do drukarki (drukuję głównie "ewidencje księgowe")

    Metoda "legalizacji" metariałów i towarów handlowych jest ich
    ujęcie w remanencie poczatkowym.
    BTW: masz ten remanent i masz go wpisanego do KPiR?
    Bo jak sam zaczałem DG, to pozakładałem i pospisywałem co
    (mi się wydawało że) trzeba i pofatygowałem się do doradczyni
    podatkowej.
    Pierwsze pytanie brzmiało własnie: "gdzie pan wpisał remanent
    poczatkowy" :P

    > 3. Aparat fotograficzny (robione zdjęcia i filmy potrzebne są przy
    > produkcji oprogramowania)

    Też ST.

    A reszta już się wyjasniła ;)

    > to przy przekazaniu majątku prywatnego na firmę,

    Ujał bym to tak: "zaliczenia do majatku w DG".
    To *był* majatek prywatny i *jest* majatek prywatny.
    Jedna jedyna cecha która się zmienia (i powoduje
    czasami skutki podatkowe) to "zaliczenie do DG",
    przy czym gdzies od 2003r zasadę sformalizowano
    (na szczęscie, bo mogła grozic odsetkami od podatków :>)
    na "zaewidencjonowane w DG".

> [...]
    > pod warunkiem że te 3 przedmioty można będzie uznać za środki trawle.
    > Pytanie, czy można? Telefon i aparat fotograficzny chyba tak, ale

    Jak wyżej.

    > 1. jest paragon, więc cena zakupu z paragonu

    Ano.

    > 3. jest faktura, tyle że faktura jest na mojego brata,
    > więc nie wiem czy mogę wycenić na podstawie tej faktury?

    IMVHO nie.
    Liczy się wartosc okreslona zgodnie z przepisami, liczona na TWOJE
    nabycie, przy czym od brata mogło być kupione lub otrzymane
    w darowiznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-05-09 15:11:52
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On May 9, 12:58 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > podatkowej.
    >   Pierwsze pytanie brzmiało własnie: "gdzie pan wpisał remanent

    Remanent początkowy - a cóż to takiego? ;)

    A tak serio, to mam w KPiR wpisany remanent początkowy, ale nie miałem
    w nim żadnych pozycji,
    bo nie brałem na firmę żadnych materiałów i towarów.

    >   Liczy się wartosc okreslona zgodnie z przepisami, liczona na TWOJE
    > nabycie,

    Zgodnie z przepisami, czyli zgodnie z Art. 22g. 8.?

  • 20. Data: 2012-05-10 15:52:36
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    > [...]
    >
    >   No to mamy kłopot.

    Dzisiaj przyszła mi do głowy taka myśl.
    Skoro z jednej strony nie mogę bezpośrednio wpisać tych przedmiotów w
    koszty,
    a z drugiej strony nie mogę na podstawie amortyzacja ani ŚT ani WNiP
    podwyższyć sobie kosztów,
    to zostaje jeszcze wpisanie do Ewidencji Wyposażenia (przedmiot o
    wartości 2500 zł).
    Tylko czy mógłbym na tej podstawie podwyższyć koszty?