eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy › Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 9 May 2012 00:58:38 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    <8...@v...googlegroups.com>

    On Mon, 7 May 2012, Robert Stefański wrote:

    > A jakie mogą być ewentualnie przeszkody? :)
    >
    > Podaję więcej danych:
    > 1. Telefon (na który tworzę oprogramowanie)

    ST.

    > 2. Tusze do drukarki (drukuję głównie "ewidencje księgowe")

    Metoda "legalizacji" metariałów i towarów handlowych jest ich
    ujęcie w remanencie poczatkowym.
    BTW: masz ten remanent i masz go wpisanego do KPiR?
    Bo jak sam zaczałem DG, to pozakładałem i pospisywałem co
    (mi się wydawało że) trzeba i pofatygowałem się do doradczyni
    podatkowej.
    Pierwsze pytanie brzmiało własnie: "gdzie pan wpisał remanent
    poczatkowy" :P

    > 3. Aparat fotograficzny (robione zdjęcia i filmy potrzebne są przy
    > produkcji oprogramowania)

    Też ST.

    A reszta już się wyjasniła ;)

    > to przy przekazaniu majątku prywatnego na firmę,

    Ujał bym to tak: "zaliczenia do majatku w DG".
    To *był* majatek prywatny i *jest* majatek prywatny.
    Jedna jedyna cecha która się zmienia (i powoduje
    czasami skutki podatkowe) to "zaliczenie do DG",
    przy czym gdzies od 2003r zasadę sformalizowano
    (na szczęscie, bo mogła grozic odsetkami od podatków :>)
    na "zaewidencjonowane w DG".

    > A skoro tak, to znaczyłoby że mogę podwyższyć koszty,
    > pod warunkiem że te 3 przedmioty można będzie uznać za środki trawle.
    > Pytanie, czy można? Telefon i aparat fotograficzny chyba tak, ale
    > tusze?

    Jak wyżej.

    > 1. jest paragon, więc cena zakupu z paragonu

    Ano.

    > 3. jest faktura, tyle że faktura jest na mojego brata,
    > więc nie wiem czy mogę wycenić na podstawie tej faktury?

    IMVHO nie.
    Liczy się wartosc okreslona zgodnie z przepisami, liczona na TWOJE
    nabycie, przy czym od brata mogło być kupione lub otrzymane
    w darowiznie.

    pzdr, Gotfryd