eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy › Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    From: Robert Stefański <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    Date: Mon, 7 May 2012 02:58:15 -0700 (PDT)

    On May 7, 4:52 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   Metoda slepego konia (nie znajac innych danych) powiem: "nie
    > widzę przeszkód" ;)

    A jakie mogą być ewentualnie przeszkody? :)

    Podaję więcej danych:
    1. Telefon (na który tworzę oprogramowanie)
    2. Tusze do drukarki (drukuję głównie "ewidencje księgowe")
    3. Aparat fotograficzny (robione zdjęcia i filmy potrzebne są przy
    produkcji oprogramowania)

    Wartość każdego z tych przedmiotów na pewno nie przekroczy 1000 zł.

    Jak rozumiem nawet jeżeli nie mam faktury na właściciela firmy (a tak
    jest w każdym z tych 3 przypadków),
    to przy przekazaniu majątku prywatnego na firmę,
    obowiązuje te same zasady o których wcześniej rozamorowaliśmy
    (to znaczy nie można wpisywać bezpośrednio w koszty,
    ale można robić odpisy amortyzacje i na tej podstawie podwyższać
    koszty)?

    A skoro tak, to znaczyłoby że mogę podwyższyć koszty,
    pod warunkiem że te 3 przedmioty można będzie uznać za środki trawle.
    Pytanie, czy można? Telefon i aparat fotograficzny chyba tak, ale
    tusze?

    >   Powiedz jak wycenisz drugi przypadek.
    >   I trzeci też :)

    O ile dobrze zrozumiałem Twoją odpowiedź udzieloną w tym wątku:

    " No, tu też były dyskusje. I przyznaję że sam wyceniłem moim zdaniem
    zle - własnie wartoscia wynkowo, choc ustawa wyraznie stanowi:
    +++
    Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    [...]
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich
    części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub
    sporządzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków
    przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez
    podatnika
    [...]
    ---

    Jak ma "kwitki" to ZNA cenę zakupu :) "

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/176bd1bb333537bc/81b59f23bd1ec0
    94?lnk=gst&q=osobiste+wyposa%C5%BCenie

    to wyceniłbym to w ten sposób:
    1. jest paragon, więc cena zakupu z paragonu
    2. nie mam dokumentu zakupu, więc aktualna wartość rynkowa.
    3. jest faktura, tyle że faktura jest na mojego brata,
    więc nie wiem czy mogę wycenić na podstawie tej faktury?