  • 1. Data: 2002-12-13 07:28:42
    Temat: Przekazanie śr. trwałego na potrzeby własne
    Od: "Admiro" <a...@i...pl>

    Firma jednoosobowa, samochód, właściciel chce pwycofać go ze śr. trwałych,
    amortyzonany 2 lata, wartość początkowa 50000 umożenie 20000, obecna wartość
    rynkowa ok. 35000. Samochód wprowadzony bez VATu. Firma jest vatowcem, KPiR
    nie ma kasy fiskalnej.

    Jak to zrobić i czy to jest możliwe?

  • 2. Data: 2002-12-13 07:41:24
    Temat: Re: Przekazanie śr. trwałego na potrzeby własne
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Admiro napisał:
> [...]
    > rynkowa ok. 35000. Samochód wprowadzony bez VATu. Firma jest vatowcem, KPiR

    Wykreslasz samochód z ewidencji z opisem "przekazano na własne potrzeby
    właściciela".
    Przestajesz amortyzowac i wrzucać w koszty paliwa i innych wydatków.
    Ale jak go sprzedasz, to i tak jest to przychód z działalności i musisz
    wpisac go do KPiR.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-13 07:47:16
    Od: "Admiro" <a...@i...pl>

    Dzięki!
    A jak z VATem, muszę gdzieś ujmować?

  • 4. Data: 2002-12-13 08:02:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Admiro napisał:
    > Dzięki!
    > A jak z VATem, muszę gdzieś ujmować?

    Nie. VATU to nie dotyka.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-12-13 17:29:52
    Od: j...@i...pl (Jacek)

  • 6. Data: 2002-12-13 17:39:28
    Temat: Re: Przekazanie ? potrzeby ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
> [...]

    Jeżeli jest to czynnośc *opodatkowana* to nie jest zwolniona a więc
    nalezy sie podatek 22%. Sam sobie przeczysz. Zdecyduj sie na coś.

    Jedno zdanie, a widac że nie do końca przemyslałes to co napisałeś. Albo
    nieuważnie czytałes ustawe, co w połaczeniu z faktem ze udzielasz rad
    innym jest wysoce naganne.

    A ja stoje na stanowisku iz wyłaczenie Ś z ewidencji to nie jest
    "przekazanie towarów lub usług na własne potrzeby podatnika" w
    rozumieniu ustawy o PTU a jedynie zaprzestanie uzywania ŚT w
    działalnosci gospodarczej i z tej przyczyny jest "watowo" obojetne.
    Przeciez ten środek mozna po jakims czasie znowu wciągnąc do EŚT.
    I co wtedy? Korekta?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-12-13 18:27:59
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    >
    > Jedno zdanie, a widac że nie do końca przemyslałes to co napisałeś. Albo
    > nieuważnie czytałes ustawe, co w połaczeniu z faktem ze udzielasz rad
    O ile sie nie mylę to jest to forum dyskusyjne - więc zachowaj trochę
    kultury kobieto !!! Zamiast mnie opieprzać zastanów się jakie konsekwencje
    dla tego nieszczęśnika ma Twoja porada.
> [...]
    > działalnosci gospodarczej i z tej przyczyny jest "watowo" obojetne.
    > Przeciez ten środek mozna po jakims czasie znowu wciągnąc do EŚT.

    Tak to mogłoby być rozpoczęcie jakiejś dyskusji gdyby nie to, że gość pyta o
    PRZEKAZANIE wprowadzonego wcześniej do ewidencji środka trwałego. On nie
    pyta o ZAPRZESTANIE używania ani o inne cuda-wianki.
    Zatem czytam ustawę
    1)Art. 4 pkt 8 z którego wynika, że sprzedaż towarów to czynności określone
    w art. 2
    2)Art 2 ust 3 pkt 2 z którego wynika, że przekazanie towaru na potrzeby
    osobiste podatnika podlega opodatkowaniu.(bo jest sprzedażą)
    3)Art 7 ust 1 pkt 5 z którego wynika, że sprzedaż towaru, o który chodzi w
    pytającemu jest ZW.
    4)Zakładam, że znasz różnicę w pojęciach "zwolniony" i nie podlaega VAT.
    I to by było właściwie na tyle.

    Jeszcze tylko prośba do Maddy - więcej pokory.

    Jacek P