  • 1. Data: 2002-12-12 22:59:30
    Temat: ZUS - dg+zatr. na etacie
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    jeżeli prowadzę działalność gospodarczą (KPiR+VAT) oraz jestem zatrudniony
    na cały etat, to do ZUSu płacę jedynie składkę ub.zdrowotnego. Jak jest w
    przypadku zatrudnienia nie na cały lecz na pół etatu? Czy również płacę
    jedynie ub. zdrowotne?
    I jeszcze jedno pytanie. Firma zatrudniająca osobę na pół etatu samotnie
    wychowyjącą dziecko (11lat) do 2000 r płaciła jej rodzinne w wysokości ok.
    40zł. Od 2lat nie wypłaca jej tego zasiłku, a na liście płac w tej rubruce
    jest kwota zero zł. Czy obowiązkiem firmy jest dopilnowanie wszelkich
    formalności, aby osoba ta otrzymywała zasiłek rodzinny, czy też trzeba
    samemu "męczyć" o to kadrową?
    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-12-13 06:47:35
    Temat: Re: ZUS - dg+zatr. na etacie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek napisał:
> [...]
    > na cały etat, to do ZUSu płacę jedynie składkę ub.zdrowotnego. Jak jest w
    > przypadku zatrudnienia nie na cały lecz na pół etatu? Czy również płacę
    Nie ważne ile masz etatu, ważne czy zarabiasz faktycznie minimum 760zł
    brutto (najnizsza krajowa).
    Napisałam "faktycznie" bo nie liczy się kwota na umowie ale faktyczny
    zarobek. Jak masz na umowie np. 500brutto, ale w rzeczywsitości
    dostajesz jeszcze premie uznaniową drugie 500 (oczywiście oficjalnie, z
    odprowadzeniem ZUS i podatku) to zusu nie płacisz.

> [...]
    > jest kwota zero zł. Czy obowiązkiem firmy jest dopilnowanie wszelkich
    > formalności, aby osoba ta otrzymywała zasiłek rodzinny, czy też trzeba
    Nie tyle męczyć, co zatroszczyc się o siebie, pójść do kadrowej,
    poprosic o odpowiednie druki, wystapiś do US o zaświadczenie o
    dochodach, wypełnic formularz i złożyć w kadrach.
    Pracownik musi sam wystapic o przyznanie rodzinnego, on sie nie należy
    odgórnie, jest granica dochodu do którego pracownikowi przysługuje zasiłek.
    Oczywiście jak kadrowa jest "ludzka" to przypomni i sama da odpowiednie
    druki (co roku trzeba prawo do zasiłku rodzinnego ustalać od nowa) ale
    obowiązku przypominania nie ma.

    Takie czasy że jak sie o siebie nie zadba to inni nie zadbają.
    Ale żeby przez dwa lata siedzieć cicho i się nie zainteresować???
    Nawet nie zapytac w kadrach? Na co kobitka czekała, na mannę z nieba?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-13 09:13:39
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

> [...]
    > Ale żeby przez dwa lata siedzieć cicho i się nie zainteresować???
    > Nawet nie zapytac w kadrach? Na co kobitka czekała, na mannę z nieba?

    Pytanie, ilu pracowników ma firma? Może już nie obsługuje wypłat rodzinnego?
    Co nie zmienia mało "ludzkiego" oblicza kadrowej. :-) Iwona