  • 1. Data: 2002-07-18 09:18:36
    Temat: Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    Witam,

    Jak wypełniacie pole przelewu do US (w nowym foramcie) przekazując zaliczkę
    za pracownika z konta firmy? Konkretnie chodzi mi o pola:
    - Nazwa i adres zobowiązanego (firmy czy pracownika?)
    - NIP lub identyfikator uzupełniający zobowiązanego (firmy czy pracownika?)
    - Symbol formularza lub płatności (PIT?)
    - Identyfikacja zobowiązania (wpisać za kogo?)

    Czy Waszym zdaniem można dokonywać przelewy do US z własnego konta w imieniu
    osób trzecich? Chodzi mi o analogię do przelewu do ZUS. Tam się wypełnia
    nazwę skróconą płatnika, NIP itd danymi innej osoby i po bólu. Czy w
    przelewie do US również można sobie podstawiać dane zobowiązanego? Chodzi mi
    o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
    można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 2. Data: 2002-07-18 11:23:24
    Temat: Re: Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Jak wypełniacie pole przelewu do US (w nowym foramcie) przekazując
    zaliczkę
    > za pracownika z konta firmy? Konkretnie chodzi mi o pola:
    > - Nazwa i adres zobowiązanego (firmy czy pracownika?)

    Platnik jest przekazujacym skladki i na przelewie widnieja jego dane.
    Niezaplacenie podatku powoduje roszzcenia do platnika.

    > - NIP lub identyfikator uzupełniający zobowiązanego (firmy czy
    pracownika?)

    Jak napisalem wyzej oczywiscie nip platnika

    > - Symbol formularza lub płatności (PIT?)

    A na jakiej podstawie placisz? PIT4 Odprowadzenie zaliczki wiazde sie z
    wyslaniem deklaracji PIT-4

    > - Identyfikacja zobowiązania (wpisać za kogo?)

    Ciekawe jak np placi zaliczke od pracownikow zatrudniajaca 1000 pracownikow?
    Czy wipisuje 1000 nazwisk? :))))) Polecam Dz U 105 poz 1146

> [...]
    > osób trzecich? Chodzi mi o analogię do przelewu do ZUS. Tam się wypełnia
    > nazwę skróconą płatnika, NIP itd danymi innej osoby i po bólu.

    A to pierwsze slysze ze mozna placic zus z wlasnego konta za inne osoby? I
    co w banku nic nie mowia ze nazwa platnika nie jest nazwa wlasciciela
    rachunku?

> [...]
    > o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
    > można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

    Przypone tylko ze rachunek wykorzystywany do dzialalnosci gospodarczej jest
    opodatkowany :))))) No coz inteligo liczy na inteligencje uzytkownikow. ZUS
    sie juz przeliczyl :)))

    Adam

  • 3. Data: 2002-07-18 12:11:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    osoby? I
    > co w banku nic nie mowia ze nazwa platnika nie jest nazwa

    Pewnie nie, skoro w rozporządzeniu
    z 1.12.1998 w sprawie określenia wzoru bankowego
    dokumentu płatniczego składek, do których poboru
    zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych
    jest taka uwaga:

    Jeżeli wpłacający/zleceniodawca jest pośrednikiem
    (tzn. dokonuje płatności za osobę trzecią),
    to w polach dotyczących płatnika wpisuje
    nazwę skróconą, NIP, identyfikator uzupełniający
    i dane dotyczące deklaracji płatnika, za którego
    dokonuje wpłaty należności.

    CEZ

  • 4. Data: 2002-07-18 12:46:57
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message news:ah6b8l$jbh$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > to w polach dotyczących płatnika wpisuje
    > nazwę skróconą, NIP, identyfikator uzupełniający
    > i dane dotyczące deklaracji płatnika, za którego

    Dlatego właśnie w związku z tym pytam o przelewy do US. Ale jak rozumiem tu
    takiej możliwości/potrzeby nie ma. Dokładnie chodzi mi o zaliczki od umów o
    dzieło - nie ma żadnej deklaracji.
    Niemniej dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-07-18 13:25:27
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Krzysztof Kowalski wrote:
    > Dokładnie chodzi mi o
    > zaliczki od umów o dzieło - nie ma żadnej deklaracji.

    A PIT-4???

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 6. Data: 2002-07-18 13:32:16
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Pewnie nie, skoro w rozporządzeniu
    > z 1.12.1998 w sprawie określenia wzoru bankowego
    > dokumentu płatniczego składek, do których poboru
    > zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych
    > jest taka uwaga:

    WITAJ CEF 100 LAT CIE NIE WIDZIALEM.
    A tak w temacie mozesz podac DzU??

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2002-07-18 14:08:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > WITAJ CEF 100 LAT CIE NIE WIDZIALEM.
    > A tak w temacie mozesz podac DzU??
    >
    > Pozdrawiam
    > Adam

    Dz. U. z 1998 r., Nr 149, poz. 981

  • 8. Data: 2002-07-18 16:16:12
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> wrote in message

    [ciach]

    > o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
    > można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

    Jeszcze nie daje mi spokoju sytuacja, gdy w spółce cywilnej, wspólnik płaci
    zaliczkę na podatek (PIT5) z konta firmowego. Kto jest zobowiązanym? Czyje
    mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
    firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 9. Data: 2002-07-18 16:55:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    adresowe
    > firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

    Do okienka proszę, do okienka :-)
    Czasami nawet okienka nie ma.

  • 10. Data: 2002-07-18 18:53:54
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
    w wiadomości news:ah6pke$hlj$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> [...]
    > mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
    > firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

    Czy Ty jestes tym sam K.K. z pbb?
    Bo jakie takie dziwnie lamerskie pytania zadajesz jak na "bankiera" :-)

    Pozdrawiam,

    Karol