1. Data: 2002-07-18 09:18:36
Temat:Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak wypełniacie pole przelewu do US (w nowym foramcie) przekazując zaliczkę
za pracownika z konta firmy? Konkretnie chodzi mi o pola:
- Nazwa i adres zobowiązanego (firmy czy pracownika?)
- NIP lub identyfikator uzupełniający zobowiązanego (firmy czy pracownika?)
- Symbol formularza lub płatności (PIT?)
- Identyfikacja zobowiązania (wpisać za kogo?)

Czy Waszym zdaniem można dokonywać przelewy do US z własnego konta w imieniu
osób trzecich? Chodzi mi o analogię do przelewu do ZUS. Tam się wypełnia
nazwę skróconą płatnika, NIP itd danymi innej osoby i po bólu. Czy w
przelewie do US również można sobie podstawiać dane zobowiązanego? Chodzi mi
o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

Pozdrawiam
K. Kowalski

2. Data: 2002-07-18 11:23:24
Temat:Re: Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
Od:"Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wypełniacie pole przelewu do US (w nowym foramcie) przekazując
zaliczkę
> za pracownika z konta firmy? Konkretnie chodzi mi o pola:
> - Nazwa i adres zobowiązanego (firmy czy pracownika?)

Platnik jest przekazujacym skladki i na przelewie widnieja jego dane.
Niezaplacenie podatku powoduje roszzcenia do platnika.

> - NIP lub identyfikator uzupełniający zobowiązanego (firmy czy
pracownika?)

Jak napisalem wyzej oczywiscie nip platnika

> - Symbol formularza lub płatności (PIT?)

A na jakiej podstawie placisz? PIT4 Odprowadzenie zaliczki wiazde sie z
wyslaniem deklaracji PIT-4

> - Identyfikacja zobowiązania (wpisać za kogo?)

Ciekawe jak np placi zaliczke od pracownikow zatrudniajaca 1000 pracownikow?
Czy wipisuje 1000 nazwisk? :))))) Polecam Dz U 105 poz 1146

> [...]
> osób trzecich? Chodzi mi o analogię do przelewu do ZUS. Tam się wypełnia
> nazwę skróconą płatnika, NIP itd danymi innej osoby i po bólu.

A to pierwsze slysze ze mozna placic zus z wlasnego konta za inne osoby? I
co w banku nic nie mowia ze nazwa platnika nie jest nazwa wlasciciela
rachunku?

> [...]
> o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
> można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

Przypone tylko ze rachunek wykorzystywany do dzialalnosci gospodarczej jest
opodatkowany :))))) No coz inteligo liczy na inteligencje uzytkownikow. ZUS
sie juz przeliczyl :)))

Adam

3. Data: 2002-07-18 12:11:20
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
osoby? I
> co w banku nic nie mowia ze nazwa platnika nie jest nazwa

Pewnie nie, skoro w rozporządzeniu
z 1.12.1998 w sprawie określenia wzoru bankowego
dokumentu płatniczego składek, do których poboru
zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych
jest taka uwaga:

Jeżeli wpłacający/zleceniodawca jest pośrednikiem
(tzn. dokonuje płatności za osobę trzecią),
to w polach dotyczących płatnika wpisuje
nazwę skróconą, NIP, identyfikator uzupełniający
i dane dotyczące deklaracji płatnika, za którego
dokonuje wpłaty należności.

CEZ

4. Data: 2002-07-18 12:46:57
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message news:ah6b8l$jbh$1@news2.tpi.pl...
> [...]
> to w polach dotyczących płatnika wpisuje
> nazwę skróconą, NIP, identyfikator uzupełniający
> i dane dotyczące deklaracji płatnika, za którego

Dlatego właśnie w związku z tym pytam o przelewy do US. Ale jak rozumiem tu
takiej możliwości/potrzeby nie ma. Dokładnie chodzi mi o zaliczki od umów o
dzieło - nie ma żadnej deklaracji.
Niemniej dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
K. Kowalski

5. Data: 2002-07-18 13:25:27
Od:"DarekS" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Kowalski wrote:
> Dokładnie chodzi mi o
> zaliczki od umów o dzieło - nie ma żadnej deklaracji.

A PIT-4???

--
Darek
wyciąć anty spam z adresu

6. Data: 2002-07-18 13:32:16
Od:"Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie nie, skoro w rozporządzeniu
> z 1.12.1998 w sprawie określenia wzoru bankowego
> dokumentu płatniczego składek, do których poboru
> zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych
> jest taka uwaga:

WITAJ CEF 100 LAT CIE NIE WIDZIALEM.
A tak w temacie mozesz podac DzU??

Pozdrawiam
Adam

7. Data: 2002-07-18 14:08:25
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> WITAJ CEF 100 LAT CIE NIE WIDZIALEM.
> A tak w temacie mozesz podac DzU??
>
> Pozdrawiam
> Adam

Dz. U. z 1998 r., Nr 149, poz. 981

8. Data: 2002-07-18 16:16:12
Od:"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> wrote in message

[ciach]

> o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
> można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

Jeszcze nie daje mi spokoju sytuacja, gdy w spółce cywilnej, wspólnik płaci
zaliczkę na podatek (PIT5) z konta firmowego. Kto jest zobowiązanym? Czyje
mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

Pozdrawiam
K. Kowalski

9. Data: 2002-07-18 16:55:17
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
adresowe
> firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

Do okienka proszę, do okienka :-)
Czasami nawet okienka nie ma.

10. Data: 2002-07-18 18:53:54
Od:"Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
w wiadomości news:ah6pke$hlj$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> [...]
> mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
> firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

Czy Ty jestes tym sam K.K. z pbb?
Bo jakie takie dziwnie lamerskie pytania zadajesz jak na "bankiera" :-)

Pozdrawiam,

Karol