  • 1. Data: 2013-04-08 22:38:07
    Temat: Umowa zlecenie - nie mam PIT-11
    Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl>

    Witam,

    Jestem osobą zatrudnioną na tzw. etacie i w ubiegłym roku podpisałem
    umowę o dzieło na 225zł brutto. Na konto z tego tytułu wpłynęły mi 193zł.

    Zleceniodawca wszystko opłacił podatek, zdrowotne itp., ale niestety
    nie otrzymałem i nie otrzymam już PIT-11. W związku z tym mam pytanie -
    jak to rozliczyć przy wypełniani PIT-37 - jakie będą z tego tytułu wartości:

    - koszty uzyskania przychodu
    - podstawa opodatkowania
    - naliczony podatek
    - ZUS zdrowotne
    - podatek do US

    Gdyby ktoś zechciał mi pomóc...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    Jan

  • 2. Data: 2013-04-09 07:23:09
    Temat: Re: Umowa zlecenie - nie mam PIT-11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-08 22:38, Jan Rudnicki pisze:
> [...]
    > nie otrzymałem i nie otrzymam już PIT-11. W związku z tym mam pytanie -
    > jak to rozliczyć przy wypełniani PIT-37 - jakie będą z tego tytułu

    Dlaczego nie otrzymasz?

    Dochód: 225zł
    Koszty uzyskania: 45zł
    zaliczka pobrana przez płatników: 32zł

    zdrowotnego nie ma

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-09 07:24:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-09 07:23, Liwiusz pisze:

    > Dlaczego nie otrzymasz?
    >
    > Dochód: 225zł
    > Koszty uzyskania: 45zł
    > zaliczka pobrana przez płatników: 32zł

    Przepraszam:
    Przychód: 225zł
    Koszty uzyskania: 45zł
    Dochód: 180zł

  • 4. Data: 2013-04-09 19:22:46
    Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl>

    W dniu 09.04.2013 07:24, Liwiusz pisze:
> [...]

    Właściciel zwinął firmę i wyjechał za "Wielką Wodę" - zjadły do polskie
    podatki :(

    > Przepraszam:
    > Przychód: 225zł
    > Koszty uzyskania: 45zł
    > Dochód: 180zł
    > zaliczka pobrana przez płatników: 32zł

    Dziękuję za odpowiedź.

    Jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem, na konto wpłynęły tak jak pisałem,
    193zł, a dochód jest 180zł (umowa była na brutto 225zł).

    Dlaczego taka różnica 13zł?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 5. Data: 2013-04-09 20:10:55
    Od: <5...@...201056.invalid> (Tom N)

    Jan Rudnicki w

> [...]

    > Jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem, na konto wpłynęły tak jak pisałem,
    > 193zł, a dochód jest 180zł (umowa była na brutto 225zł).

    Bo zaliczka na podatek wyniosła 32 PLN. A 225-32 to 193?

    > Dlaczego taka różnica 13zł?

    Bo zaliczkę na podatek policzono od dochod-koszty?

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2013-04-09 20:43:10
    Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl>

    W dniu 09.04.2013 20:10, (Tom N) pisze:
    > Jan Rudnicki w

    > Bo zaliczka na podatek wyniosła 32 PLN. A 225-32 to 193?

    > Bo zaliczkę na podatek policzono od dochod-koszty?

    Już mi się wszystko zgadza;

    Z drugiej strony to jest kuriozum, abym musiał starać się zrozumieć
    system podatkowy zamiast poświęcić czas na właśnie zarabianie pieniędzy
    - straciłem w sumie na to jeden wieczór, czytam, szukam itd.

    Taki system podatkowy jak u nas, to po prostu nonsens, jest to uważam,
    działalność ustawodawcza idąca w kierunku "szkodnictwa gospodarczego".

    Z mojej strony głębokie ukłony dla propagatorów podatku pogłównego a
    trochę płytsze dla zwolenników podatku liniowego.

    P.S.
    JAK JA BYM CHCIAŁ PŁACIĆ DZIESIĘCINĘ!!!

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 7. Data: 2013-04-10 04:43:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Rudnicki wrote:
    > Z drugiej strony to jest kuriozum, abym musiał starać się zrozumieć
    > system podatkowy zamiast poświęcić czas na właśnie zarabianie pieniędzy
    > - straciłem w sumie na to jeden wieczór, czytam, szukam itd.

    zglos sie do tego co ci pit nie wystawil.

    > Taki system podatkowy jak u nas, to po prostu nonsens, jest to uważam,
    > działalność ustawodawcza idąca w kierunku "szkodnictwa gospodarczego".

    Nie narzekaj. Samo rozliczenie pit jest trywialnie proste i nie wymaga
    zadnej wiedzy.
    Polecam przymierzenie sie do rozliczenia podatkow w innych krajach.
    Wowczas docenisz prostote polskiego rozliczenia.

  • 8. Data: 2013-04-11 00:17:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Apr 2013, Jan Rudnicki wrote:

    > Właściciel zwinął firmę i wyjechał za "Wielką Wodę" - zjadły do polskie
    > podatki :(

    IMVHO, jeśli istnieje teoretyczna możliwość że wróci lub zostawił
    w Polsce jakieś dobra materialne, to lepiej niech ten PIT wystawi :)

    > Jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem, na konto wpłynęły tak jak pisałem, 193zł,
    > a dochód jest 180zł (umowa była na brutto 225zł).
    >
    > Dlaczego taka różnica 13zł?

    Już wiesz że to skutek kosztów uzyskania.
    Jak wydałeś więcej niż ryczał np. na bilety itd mogłeś rozliczyć
    "wg posiadanych dowodów księgowych".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-04-11 00:19:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Apr 2013, Jan Rudnicki wrote:

    > P.S.
    > JAK JA BYM CHCIAŁ PŁACIĆ DZIESIĘCINĘ!!!

    W sprawie formalnej - ktoś rozeznawał, czy ta dziesięcina nie była
    aby płacona (w naturze) DWA razy, znaczy raz brał pan a drugi raz
    ksiądz?
    Tak, wiem, oprócz dochodowego płacimy jeszcze VAT :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-04-11 15:00:45
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/11/2013 12:19 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ksiądz?
    > Tak, wiem, oprócz dochodowego płacimy jeszcze VAT :>

    No i dziesięcina była płacona chyba od obrotu, nie od dochodu.

    p. m.