  • 31. Data: 2013-04-18 23:40:46
    Temat: Re: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Zakup na współwłasność wcale nie musi być w proporcji "pół na pół".
    > A jak ojciec kupił (tylko) jeden procent auta, to kwota była
    > mała. Nie ma więc czego się czepiać.
    > Ale przeciwko przemawia domniemanie z kodeksu cywilnego
    > (przepis podałem), jak ktoś się uprze to trzeba przedstawić
    > dowody na obalenie domniemania.
    > Najlepszym dowodem byłby ozywiscie taki zapis na dokumentach
    > zakupu.

    Niestety w dokumentach zakupu nie jest wyszczególnione kto-i-ile, a jedynie
    kto... co najwyżej można machnąć papierek, że strony w takiej-i-takiej-
    proporcji zobowiązały się dokupić, ale to już jest mocne naciąganie ;)

  • 32. Data: 2013-04-18 23:42:47
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > ktora zapewne wplywa na konto i jakos wydatku na samochod nie widac.

    Dlaczego od razu na konto? Dziadkowi na przykład przynosi pan listonosz ;-)

    > No przeciez wlasnie bawimy sie w przesadzanie.

    AlePrzecieżSąGranicePrzesadzania! (na jednym wdechu, uf uf)

    No ale nie musi :p

  • 33. Data: 2013-04-18 23:44:49
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > tylko zeby sie samemu nie podlozyc deklarujac 50% darowizny teraz :)
    > potem juz pojscie w zaparte jest bez sensu i lepiej po prostu siedziec
    > cicho i brac co daja (w ramach kary). czyli 20%.

    zastanawiam się, czy na rzeczonym zrzeczeniu współwłasności trzeba w takim
    razie napisać w jakich proporcjach ta współwłasność występuje a jedynie
    przejść do "osoba x zrzeka się swojej części" ;)
    Biorąc pod uwagę, że jakie by to nie było i tak nie (powinno teoretycznie)
    pociągnąć skutków podatkowych...

  • 34. Data: 2013-04-18 23:46:51
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > Prawdopodobienstwo, ze ojca ktos skontroluje z racje tego jest prawie
    > zerowe.
    > Szczegolnie, ze kontrola musialaby byc za rok zakupu jesli chcieliby
    > sie przyczepic. Ile lat temu go kupowaliscie?

    Kupowane było w wakacje 2012

  • 35. Data: 2013-04-19 00:28:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > witek wystukał, co następuje:

    > Dlaczego od razu na konto? Dziadkowi na przykład przynosi pan listonosz ;-)

    I myslisz, ze dziadek przed urzednikiem tak bez mrugniecia okiem sklamie?
    Mam watpliwosci.
    Oczywiscie nie wykluczam sytuacji, ze dziadek faktycznie odkladal do
    poduszki, bo jest to jak najbardziej dopuszczalne, ale nie wierze, ze
    dziadek bedzie klamal jak z nut jesli nie oszczedzal.

    > AlePrzecieżSąGranicePrzesadzania! (na jednym wdechu, uf uf)

    > No ale nie musi :p

    Ale jak juz wplywa ....

  • 36. Data: 2013-04-19 00:29:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
> [...]
    > przejść do "osoba x zrzeka się swojej części" ;)
    > Biorąc pod uwagę, że jakie by to nie było i tak nie (powinno teoretycznie)

    propocje musisz wpisac w deklaracji do US, wiec jak nie bedzie na umowie
    to sie urzdnik dowali do samej umowy. Wiec lepiej napisac.
    Najmniej wlasnie rzuca sie 50%.
    Nie sadze, aby ktolokwiek teraz interesowal sie kto wykladal pieniadze w
    momencie zakupu.
    Ile lat temu ten zakup byl?

  • 37. Data: 2013-04-19 00:56:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > witek wystukał, co następuje:

    > Kupowane było w wakacje 2012

    aha.

    no to sam decyduj w co sie podkladasz. :)

  • 38. Data: 2013-04-19 13:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2013, W wrote:

    > zastanawiam się, czy na rzeczonym zrzeczeniu współwłasności trzeba w takim
    > razie napisać w jakich proporcjach ta współwłasność występuje a jedynie
    > przejść do "osoba x zrzeka się swojej części" ;)

    Oczywiście można :)

    > Biorąc pod uwagę, że jakie by to nie było i tak nie (powinno teoretycznie)
    > pociągnąć skutków podatkowych...

    Hak leży w pytaniu co dalej.
    Z dalszej części wychodzi, że deklaracja (jednak) będzie potrzebna,
    więc pojawią się dwie wersje:
    - deklaracja sobie leży i nikt się jej nie czepia (skarbówka w końcu
    100% deklaracji *szczegółowo* nie sprawdzi)
    - deklaracja zostanie wylosowana pod lupę, znaczy czynności sprawdzające,
    ma pewien bonus w losowaniu (fakt nietypowości :)), i wtedy jest
    wysoce prawdopodobne pytanie "tu jest proporcja 99:1, na jakiej
    podstawie?"
    Co odpowiadasz? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-04-19 15:38:11
    Od: W <w...@w...pl>

> [...]

    > ma pewien bonus w losowaniu (fakt nietypowości :)), i wtedy jest
    > wysoce prawdopodobne pytanie "tu jest proporcja 99:1, na jakiej

    Takie środki włożyliśmy: przy tym zakupie 1% to w sumie mnieeej niż 500pln
    więc nawet nie trzeba by się przejmować stanem konta :)

  • 40. Data: 2013-04-19 15:54:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Takie środki włożyliśmy: przy tym zakupie 1% to w sumie mnieeej niż 500pln
    > więc nawet nie trzeba by się przejmować stanem konta :)

    Ale nie masz na to zadnego dokumentu.

    Ja bym w ten sposob sie nie podkladal.
    Prawdopodobienstwo tego, ze ktos dowali sie do deklaracji 99 : 1 jest
    duzo wieksze niz to, ze ktos bedzie chcial sprawdzac za co kupione
    zostalo 50% samochodu.