  • 1. Data: 2013-04-09 15:48:40
    Temat: darowizna, jak to łatwiej zrobić
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    darowizna od rodzica, zakup mieszkania, który wariant lepszy
    1. rodzić robi darowiznę kasy (gotówka może być czy trzeba przelew)
    i potem ja kupję na siebie mieszkanie

    2. rodzić kupuje mieszkanie
    i robi darowiznę mieszkania

    które rozwiązanie bardziej prawidłowe?

    --
    http://zlotowskie.blox.pl

  • 2. Data: 2013-04-09 18:43:59
    Temat: Re: darowizna, jak to łatwiej zrobić
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <d...@d...xx> napisał w wiadomości

    Z punktu widzenia rodzica najbardziej prawidłowe jest gdy rodzic kupi
    mieszkanie a dziecko po najdłuższym życiu rodzica je odziedziczy.
    Mam nadzieję, że wydrukujesz rodzicowi tę informację aby ją zobaczył i
    przemyślał.

  • 3. Data: 2013-04-09 18:58:18
    Temat: [OT] Re: darowizna, jak to łatwiej zrobić
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-04-09 18:43, t-1 wrote:
> [...]
    > mieszkanie a dziecko po najdłuższym życiu rodzica je odziedziczy.
    > Mam nadzieję, że wydrukujesz rodzicowi tę informację aby ją zobaczył i

    NTG

    I nie chodzi o to, że się z Tobą nie zgadzam. Ale IMHO podatki i
    moralność jakby z definicji się wykluczają ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-04-09 21:12:02
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkanie a dziecko po najdłuższym życiu rodzica je odziedziczy.
    > Mam nadzieję, że wydrukujesz rodzicowi tę informację aby ją zobaczył i

    czyli uważasz że lepsza wersja rodzic kupuje mi mieszkanie
    potem przepisuje na mnie? 2x tutaj notariusz jeśli dobrze rozumiem
    napewno to lepsze? i dlaczego

    --
    http://zlotowskie.blox.pl

  • 5. Data: 2013-04-10 04:39:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
    > darowizna od rodzica, zakup mieszkania, który wariant lepszy
    > 1. rodzić robi darowiznę kasy (gotówka może być czy trzeba przelew)
> [...]

    gotowka.

    musi byc przelewem z konta rodzica na twoje konto.
    Do tego sporzadzic umowe darowizny, bo jakis papierek do urzedu zaniesc
    musisz. Wzor znajdziesz na internecie. Jakos w ostatnim miesiacu
    wrzucalem link do takiej wygladajacej sensownie.
    Potem druczek cos tam-z2 do urzedu skarbowego w ciagu 6 miesiecy od dnia
    przelewu.
    Uwaga tylko na to czy daruje ci rodzic sztuk jeden ze swojego majatku
    odzielnego czy rodzice sztuk dwa z majatku wspolnego. No chyba, ze maja
    rodzielnosc. odpowiednio zawrzec to w umowie.
    Wielkiej roznicy to nie robi, ale US potrafi sie do kazdej pierdoly
    doczepic.
    Potem sam kupujesz mieszkanie.
    Bardzo bardzo formalnie umowa darowizny wymaga formy notarialnej, ale
    jest wyjatek, ze jak zostanie dokonana bez zachowania tej formy to tez
    jest wazna.

    Kupienie mieszkania przez rodzicow i darowanie go tobie wymaga formy
    notarialnej i bedziecie ladnych pare tysiecy w plecy. Dodatkowo moze byc
    numer w momenie kiedy np. takiego mieszkania nie mozna sprzedac.
    Czytac o babciach co to wykupily mieszkanie z bonifikata i podarowaly
    dziecion i trzeba bylo ulge zwracac lub doplacic podatek.
    gotowka jest duzo mniej skomplikowana.

  • 6. Data: 2013-04-10 07:17:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > gotowka.
    >
    > musi byc przelewem z konta

    To jakaś nowa odmiana gotówki?

  • 7. Data: 2013-04-10 09:20:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > To jakaś nowa odmiana gotówki?

    taka wirtualna

  • 8. Data: 2013-04-10 23:51:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Apr 2013, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał

    ^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^

    Obiektywnie rzecz biorąc, przyroda zna również przypadki wymagające
    drugostronnego przemyślenia. Np. ten komu obiecano nieruchomość
    inwestuje w nią itd, po czym wyskakuje akcja "nowa żona" (wcale
    nie musi być przez rozwód, wdowieństwo jest równie dobre) albo
    dajmy na to "na fundację radia wiadomego".
    Z tego powodu IMO jak niżej.

    > czyli uważasz że lepsza wersja rodzic kupuje mi mieszkanie
    > potem przepisuje na mnie? 2x tutaj notariusz jeśli dobrze rozumiem
    > napewno to lepsze? i dlaczego

    Źle zadane pytanie.
    DLA KOGO.
    I wcale nie pisał o darowiźnie! (podkreśliłem)

    Natomiast biorąc pod uwagę ewentualne wersje pesymistyczne
    z obu stron, jest jeszcze procedura (umowa nazwana) pt.
    "dożywocie" :)
    Od strony prawnej daje przynajmniej *jakieś* środki do ochrony
    interesów (przynajmniej materialnych) obu stronom, bez względu
    na to czy i komu "odbije".

    pzdr, Gotfryd